Sobotní ráno při testech formule 1 v Barceloně zastihlo v týmu Virgin Racing Richarda Branson, otce obchodní značky i samotného týmu, který se spolu s Lotusem připojil k loni startujícím týmům.
Richard Branson se dnes objevil poprvé v boxech týmu. Přestože má vůz dětské nemoci a mnoho zatím jeho piloti nenajezdili, miliardář je spokojen.
„Nastupujeme do sportu se stejnými podmínkami, jako mají týmy se zkušenostmi dlouhými i 40 let, ale tohle máme ve Virgin rádi. Chceme výzvu, milujeme ji a těžkostí se nebojíme."
Branson vyzdvihl konstruktéry nového monopostu, neboť postavili za 6 měsíců auto z nuly, funguje a vypadá krásně. Navíc s rozpočtem kolem 40 milionů liber, což má dokázat ostatním stájím, že je možné užívat radosti a nadšení z F1 za rozumnou cenu.
Při rozhovoru s autosport.com nešlo přejít negativní stanovisko Ferrari k novým týmům a Branson přiznal, že ho názory Maranella mrzí.
„Je smutné slyšet tohle od Ferrari. F1 potřebuje nové týmy. Dosáhli toho, že nemáme žádné výhody navíc. Oni měli léta, aby dostali vozy do aktuální formy, my proti tomu minimum času. Ale nestěžujeme si, za rok dva budeme v jiné pozici."
Proč skončila spolupráce s Brawn GP? Branson miluje úspěšné projekty, které nastartuje, nebaví ho vypisovat tučné šeky úspěšným subjektům a být jen jejich součástí.
„Vzrušující je mít značku Virgin na startu F1."
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.