Sobotní ráno při testech formule 1 v Barceloně zastihlo v týmu Virgin Racing Richarda Branson, otce obchodní značky i samotného týmu, který se spolu s Lotusem připojil k loni startujícím týmům.
Richard Branson se dnes objevil poprvé v boxech týmu. Přestože má vůz dětské nemoci a mnoho zatím jeho piloti nenajezdili, miliardář je spokojen.
„Nastupujeme do sportu se stejnými podmínkami, jako mají týmy se zkušenostmi dlouhými i 40 let, ale tohle máme ve Virgin rádi. Chceme výzvu, milujeme ji a těžkostí se nebojíme."
Branson vyzdvihl konstruktéry nového monopostu, neboť postavili za 6 měsíců auto z nuly, funguje a vypadá krásně. Navíc s rozpočtem kolem 40 milionů liber, což má dokázat ostatním stájím, že je možné užívat radosti a nadšení z F1 za rozumnou cenu.
Při rozhovoru s autosport.com nešlo přejít negativní stanovisko Ferrari k novým týmům a Branson přiznal, že ho názory Maranella mrzí.
„Je smutné slyšet tohle od Ferrari. F1 potřebuje nové týmy. Dosáhli toho, že nemáme žádné výhody navíc. Oni měli léta, aby dostali vozy do aktuální formy, my proti tomu minimum času. Ale nestěžujeme si, za rok dva budeme v jiné pozici."
Proč skončila spolupráce s Brawn GP? Branson miluje úspěšné projekty, které nastartuje, nebaví ho vypisovat tučné šeky úspěšným subjektům a být jen jejich součástí.
„Vzrušující je mít značku Virgin na startu F1."
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.