Podle Sebastiena Vettela je příliš brzy na to, abychom o monopostu Ferrari F10 mohli prohlásit, že je nejrychlejší ze všech letošních vozů.
Tvrdí to i poté, co se Ferrari předvedlo ve Valencie a zvláště na konci testů v Jerezu ve velmi dobrém světle. Podle mladého Němce si budou auta Red Bullu, Ferrari, McLarenu a Mercedesu na počátku sezóny startující v Bahrajnu ve výkonu podobné.
"Ferrari vypadá docela silně. Ale všechny týmy své vozy vylepšují, čekají nás ještě zajímavé věci. Na hodnocení toho, jak je kdo opravdu silný, je stále ještě velmi brzy," říká Vettel.
Činit definitivní závěry je samozřejmě předčasné, nějaké náznaky formy jednotlivých týmů už lze přeci jen vyčíst. Včera jsme se tomu věnovali: zde. Připojuji další krátké útržky z médií.
Buttonovi se při testech zdál Mercedes W01 trochu nervózní a při brzdění se mu blokovala kola. Německý Bild am Sonntag dává nejvyšší známky Ferrari, za ním je podle nich Red Bull, pak McLaren, Mercedes a Force India. "Na nás bych si vsadil," prohlásil sebevědomě Sutil. Rychlá kola zajížděl také BMW Sauber, Renault či Williams.
Red Bull při testech v Jerezu
Na Petera Saubera udělalo velmi dobrý dojem Toro Rosso se svým novým vozem STR5 (zveřejnil Blick). "Myslím, že budeme mezi 8. - 12., popř. mezi 8. - 15. místem," odhaduje jeho pilot Jaime Alguersuari ve španělských novinách AS. Za nejsilnější týmy považuje Ferrari, Red Bull a McLaren - v tomto uvedeném pořadí. "Myslím, že jsme na úrovni Renaultu a Sauberu. Nevíme, s jakým množstvím paliva jezdil Mercedes - někdy se zdálo, že ztrácejí tři či čtyři vteřiny, někdy byli naopak nejrychlejší," dodal mladý Španěl.
Německý specialista Auto Motor und Sport napsal, že startovní pole před sezónou vypadá tak vyrovnaně, jako ještě nikdy. "Ani po třetím či čtvrtém testu nebudeme mít jasného favorita," píšou.
Michael Schumacher hájící barvy Mercedesu klade na poslední test velký důraz: "Barcelona bude důležitým testem pro všechny a poskytne nám bližší informace o výkonnosti našich aut."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.