Během sezony 2009 zaznamenal Sebastian Vettel hned několik nepříjemností s motory Renault. Několikrát se stalo, že ho motor zradil přímo na trati. Přesto mladý Němec v roce 2010 neočekává opakování těchto problémů.
„Je pravdou, že jsme během sezony měli nějaké problémy s motory. Vím ale, že se na to Renault podíval, aby zjistil příčiny. Od té doby jsme do konce sezony nezaznamenali žádné další nepříjemnosti. Nesmíme zapomínat, že i když všichni předpovídali, že dostaneme penalizaci za výměnu motoru, nakonec se tak nestalo a s motory jsme vystačili,“ připomíná fakta Sebastien.„Sice na tom nikdo nebyl tak špatně jako my, ale neztratili jsme naši pozici a mohli se soustředit na boj o titul. Přes zimu jsme tvrdě pracovali. V oblasti motoru nebyla všechna odpovědnost pouze na technicích Renaultu ve Viry, nýbrž i naši lidé se snažili zjistit, co se během sezony stalo špatně. Pokoušíme se tak předcházet tomu, aby se stejný problém opakoval,“ rozebírá situaci Vettel.
Podle 22letého Němce bylo partnerství s Renaultem nejlepší možnou variantou pro Red Bull a sezonu 2010: „V Renaultu máme jednoho z nejsilnějších partnerů na poli motorů. Velmi důležitá bude letos spotřeba a tu má Renault nejlepší ze všech. Jsem si jistý, že vůz bude konkurenceschopný. Takže před startem sezony vidím pouze pozitiva,“ zakončuje pozitivně sympatický Němec.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.