Vedení okruhu v Abú Zabí věří, že Mezinárodní automobilová federace (FIA) na pátečním zasedání Světové rady motorismu změní datum závodu tak, aby Velká cena Abú Zabí znovu uzavírala mistrovstsví světa F1.
Na okruhu Yas Marina v Abú Zabí se má v příštím roce závodit 31. října, zatímco právo uzavírat šampionát dostala Brazílie, jejíž Velká cena se má uskutečnit 14. listopadu. Obě data v kalendáři jsou však zatím otevřená a mohla by se vyměnit, pokud se promotéři obou závodů dohodnou.
O celé věci se jedná a výkonný ředitel okruhu Yas Marina Richard Cregan doufá, že právě jeho podnik bude v příštím roce sezonu znovu uzavírat. "Víc budeme vědět na konci týdne, kdy se koná závěrečná schůzka. Doufám, že dostaneme poslední závod. Chceme všechny ujistit, že připravíme stejně dobrou Velkou cenu, jako byla ta letošní. Pokud finále získáme, bude to fantastické, a pokud ne, i tak to bude skvělé," dodal Cregan. "Myslím, že to byl výborný závod," řekl o premiérové Velké ceně Abú Zabí Cregan. "Všechno vyšlo a Abú Zabí si upevnilo své místo na mapě světa. Ale stále je řada věcí, které musíme pro příští rok zlepšit," upozornil Cregan.
Komise F1, složená z šéfů týmů a dalších zástupců sportu, se má setkat ve čtvrtek, Světová rada motorismu, která s konečnou platností kalendář schválí, se sejde v pátek.
Premiérová Velká cena Abú Zabí se konala 1. listopadu a byla posledním závodem mistrovství světa 2009. Zvítězil Němec Sebastian Vettel před svým stájovým kolegou z týmu Red Bull Markem Webberem z Austrálie a už jistým novým mistrem světa Jensonem Buttonem z Velké Británie, jehož k titulu dovezl vůz Brawn GP.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.