Vedení okruhu v Abú Zabí věří, že Mezinárodní automobilová federace (FIA) na pátečním zasedání Světové rady motorismu změní datum závodu tak, aby Velká cena Abú Zabí znovu uzavírala mistrovstsví světa F1.
Na okruhu Yas Marina v Abú Zabí se má v příštím roce závodit 31. října, zatímco právo uzavírat šampionát dostala Brazílie, jejíž Velká cena se má uskutečnit 14. listopadu. Obě data v kalendáři jsou však zatím otevřená a mohla by se vyměnit, pokud se promotéři obou závodů dohodnou.
O celé věci se jedná a výkonný ředitel okruhu Yas Marina Richard Cregan doufá, že právě jeho podnik bude v příštím roce sezonu znovu uzavírat. "Víc budeme vědět na konci týdne, kdy se koná závěrečná schůzka. Doufám, že dostaneme poslední závod. Chceme všechny ujistit, že připravíme stejně dobrou Velkou cenu, jako byla ta letošní. Pokud finále získáme, bude to fantastické, a pokud ne, i tak to bude skvělé," dodal Cregan. "Myslím, že to byl výborný závod," řekl o premiérové Velké ceně Abú Zabí Cregan. "Všechno vyšlo a Abú Zabí si upevnilo své místo na mapě světa. Ale stále je řada věcí, které musíme pro příští rok zlepšit," upozornil Cregan.
Komise F1, složená z šéfů týmů a dalších zástupců sportu, se má setkat ve čtvrtek, Světová rada motorismu, která s konečnou platností kalendář schválí, se sejde v pátek.
Premiérová Velká cena Abú Zabí se konala 1. listopadu a byla posledním závodem mistrovství světa 2009. Zvítězil Němec Sebastian Vettel před svým stájovým kolegou z týmu Red Bull Markem Webberem z Austrálie a už jistým novým mistrem světa Jensonem Buttonem z Velké Británie, jehož k titulu dovezl vůz Brawn GP.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.