Nemožno vylúčiť, že tím Renault predá svoju továreň v Enstone solídnemu záujemcovi. V posledných dňoch sa v tejto súvislosti hovorilo o subjektoch Prodrive a Mangrove Group.
Hoci spočiatku sa zdalo, že obe spoločnosti navzájom spolupracujú, opak je pravdou. V skutočnosti proti sebe súperia a pokúšajú sa o individuálne prevzatie továrne i o zisk právomocí v tíme zatiaľ ešte vlastnenom Renaultom.
Mangrove Group je kapitálová skupina sídliaca v Luxemburgu, známa aj pod názvom Genii. Vedie ju Gerard Lopez, človek zainteresovaný aj do záležitostí manažérskej spoločnosti Gravity, ktorá má na starosti dohody s niekoľkými talentovanými pretekármi. Do jej portfólia patrí aj v Holandsku narodený Ho-Pin Tung v súčasnosti jazdiaci s čínskou licenciou. Práve preto, že Mangrove Group je jedným z vážnych záujemcov o prevzatie továrne Renaultu, prípadne dokonca celého tímu, dostal Ho Pin Tung šancu za Francúzov testovať. Všetko potvrdil Číňanov manažér Bert Winkler.
"Nachádzame sa v zaujímavom časovom období. Ak skupina Mangrove Group tím naozaj podporí, tak potom budúcnosť Ho-Pin Tunga vo Formule 1 môže byť reálna. Veľa vecí však ešte nie je dotiahnutých do konca. Verme, že hodená minca pristane na tej správnej strane," zafilozofoval si na záver Tungov manažér.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.