Nemožno vylúčiť, že tím Renault predá svoju továreň v Enstone solídnemu záujemcovi. V posledných dňoch sa v tejto súvislosti hovorilo o subjektoch Prodrive a Mangrove Group.
Hoci spočiatku sa zdalo, že obe spoločnosti navzájom spolupracujú, opak je pravdou. V skutočnosti proti sebe súperia a pokúšajú sa o individuálne prevzatie továrne i o zisk právomocí v tíme zatiaľ ešte vlastnenom Renaultom.
Mangrove Group je kapitálová skupina sídliaca v Luxemburgu, známa aj pod názvom Genii. Vedie ju Gerard Lopez, človek zainteresovaný aj do záležitostí manažérskej spoločnosti Gravity, ktorá má na starosti dohody s niekoľkými talentovanými pretekármi. Do jej portfólia patrí aj v Holandsku narodený Ho-Pin Tung v súčasnosti jazdiaci s čínskou licenciou. Práve preto, že Mangrove Group je jedným z vážnych záujemcov o prevzatie továrne Renaultu, prípadne dokonca celého tímu, dostal Ho Pin Tung šancu za Francúzov testovať. Všetko potvrdil Číňanov manažér Bert Winkler.
"Nachádzame sa v zaujímavom časovom období. Ak skupina Mangrove Group tím naozaj podporí, tak potom budúcnosť Ho-Pin Tunga vo Formule 1 môže byť reálna. Veľa vecí však ešte nie je dotiahnutých do konca. Verme, že hodená minca pristane na tej správnej strane," zafilozofoval si na záver Tungov manažér.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.