Z přátel se během noci stali nepřátelé. Zklamaný Ross Brawn po oznámení přestupu svého pilota Jensona Buttona do McLarenu oznámil, že nečekanou návštěvou McLarenu porušil platnou smlouvu, kterou má uzavřenou s týmem BrawnGP.
Přičinou přestupu dle Brawna navíc nejsou peníze - těch mu nabídli více, než v McLarenu, konkrétně 12 mil. liber (kolem 330 mil. Kč) ročně, z čehož 2/3 měl tvořit základní plat a zbytek bonusy. Současný zaměstnavatel mistra světa je velmi zklamán způsobem, jakým Jenson opustil tým, který mu pomohl k titulu.
Jak jsme vás informovali uprostřed týdne, Button uzavřel s McLarenem tříletý kontrakt, který mu zaručuje roční příjem ve výši 6 mil. liber (165 mil. Kč), tedy polovinu toho, s čím nyní vyrukoval Ross Brawn. Do té doby se mělo za to, že Jensonu nabízel maximálně 4 mil. liber.
Dle Daily Express se vztah mezi Buttonem a Brawnem natolik zhoršil, že svou nabídku na 12 mil. liber stáhli ještě před tím, než došlo k podpisu smlouvy s týmem z Wokingu, sotva spolu komunikují a tým Jensona do konce roku neuvolní k žádným aktivitám s McLarenem.
Dle The Times nezvedal Button ani jeho management déle než týden telefony Mercedesu poté, co se rozhodl odkoupit 75% majetku BrawnuGP.
Dailly Mirror cituje slova Nicka Frye: "Nabídli jsme mu věrnost a věřili jsme - asi naivně - že nám ji vrátí. Byla to odvaha či hloupost? To poznáme až příští rok. Jensonovi jsme učinili dobrou nabídku, podstatně vyšší než McLaren. Nerozumíme jeho rozhodnutí. Myslíme si, že dal na špatnou radu a nablýskaná centrála McLarenu mu zamotala hlavu."
Norbert Haug, viceprezident Mercedesu, novopečeného majitele Brawnu, už také kope za druhou stranu: "Učinili jsme mu poctivou nabídku, ale bez něj můžeme začít s čistým štítem. Přejeme mu všechno nejlepší." Norbie musí holt musí být trochu diplomatičtější, svazky s McLarenem nejsou ještě zpřetrhány (nehledě na to, že by stejně ve svém týmu raději viděl piloty německé než britské). Holt je pravdivé to, co se říká o Formuli 1 - totiž že to je prostředí, kde buď zažíváte bolest, nebo ji působíte.
Co vedlo Jensona k překvapivému rozhodnutí? Tuší, že éra automobilek je pryč a obává se fungování a výkonnosti Brawnu po vstupu Mercedesu? Je to možné. Za svou kariéru má bohaté zkušenosti s působením v týmech s velkou automobilkou za zády, ale největšího úspěchu dosáhl v soukromém týmu. Takovým teď bude McLaren bez Mercedesu. Uvnitř vedení německé automobilky navíc nepanuje jednoznačná podpora vstupu do nové stáje. Někteří členové správní rady takové rozšiřování aktivit považují za zbytečné mrhání penězi v době, kdy je třeba šetřit.
Ve Wokingu na něj možná zapůsobilo prostředí, lidé, atmosféra i vřelé přijetí. Tým je postaven kolem Hamiltona a Jenson bude dobrou týmovou dvojkou - sám musí přece kdesi v nitru cítit, že Lewis je lepším pilotem, zvláště poté, co po zisku titulu letos předváděl s vozem, který rozhodně nebyl třetím nejrychlejším. A pokud nezvolí cestu odporu jako Fernando Alonso a přijme tento fakt, bude spokojený. Jinak vlezl do jámy lvové, jak řekl Jackie Stewart.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.