Z přátel se během noci stali nepřátelé. Zklamaný Ross Brawn po oznámení přestupu svého pilota Jensona Buttona do McLarenu oznámil, že nečekanou návštěvou McLarenu porušil platnou smlouvu, kterou má uzavřenou s týmem BrawnGP.
Přičinou přestupu dle Brawna navíc nejsou peníze - těch mu nabídli více, než v McLarenu, konkrétně 12 mil. liber (kolem 330 mil. Kč) ročně, z čehož 2/3 měl tvořit základní plat a zbytek bonusy. Současný zaměstnavatel mistra světa je velmi zklamán způsobem, jakým Jenson opustil tým, který mu pomohl k titulu.
Jak jsme vás informovali uprostřed týdne, Button uzavřel s McLarenem tříletý kontrakt, který mu zaručuje roční příjem ve výši 6 mil. liber (165 mil. Kč), tedy polovinu toho, s čím nyní vyrukoval Ross Brawn. Do té doby se mělo za to, že Jensonu nabízel maximálně 4 mil. liber.
Dle Daily Express se vztah mezi Buttonem a Brawnem natolik zhoršil, že svou nabídku na 12 mil. liber stáhli ještě před tím, než došlo k podpisu smlouvy s týmem z Wokingu, sotva spolu komunikují a tým Jensona do konce roku neuvolní k žádným aktivitám s McLarenem.
Dle The Times nezvedal Button ani jeho management déle než týden telefony Mercedesu poté, co se rozhodl odkoupit 75% majetku BrawnuGP.
Dailly Mirror cituje slova Nicka Frye: "Nabídli jsme mu věrnost a věřili jsme - asi naivně - že nám ji vrátí. Byla to odvaha či hloupost? To poznáme až příští rok. Jensonovi jsme učinili dobrou nabídku, podstatně vyšší než McLaren. Nerozumíme jeho rozhodnutí. Myslíme si, že dal na špatnou radu a nablýskaná centrála McLarenu mu zamotala hlavu."
Norbert Haug, viceprezident Mercedesu, novopečeného majitele Brawnu, už také kope za druhou stranu: "Učinili jsme mu poctivou nabídku, ale bez něj můžeme začít s čistým štítem. Přejeme mu všechno nejlepší." Norbie musí holt musí být trochu diplomatičtější, svazky s McLarenem nejsou ještě zpřetrhány (nehledě na to, že by stejně ve svém týmu raději viděl piloty německé než britské). Holt je pravdivé to, co se říká o Formuli 1 - totiž že to je prostředí, kde buď zažíváte bolest, nebo ji působíte.
Co vedlo Jensona k překvapivému rozhodnutí? Tuší, že éra automobilek je pryč a obává se fungování a výkonnosti Brawnu po vstupu Mercedesu? Je to možné. Za svou kariéru má bohaté zkušenosti s působením v týmech s velkou automobilkou za zády, ale největšího úspěchu dosáhl v soukromém týmu. Takovým teď bude McLaren bez Mercedesu. Uvnitř vedení německé automobilky navíc nepanuje jednoznačná podpora vstupu do nové stáje. Někteří členové správní rady takové rozšiřování aktivit považují za zbytečné mrhání penězi v době, kdy je třeba šetřit.
Ve Wokingu na něj možná zapůsobilo prostředí, lidé, atmosféra i vřelé přijetí. Tým je postaven kolem Hamiltona a Jenson bude dobrou týmovou dvojkou - sám musí přece kdesi v nitru cítit, že Lewis je lepším pilotem, zvláště poté, co po zisku titulu letos předváděl s vozem, který rozhodně nebyl třetím nejrychlejším. A pokud nezvolí cestu odporu jako Fernando Alonso a přijme tento fakt, bude spokojený. Jinak vlezl do jámy lvové, jak řekl Jackie Stewart.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.