Z přátel se během noci stali nepřátelé. Zklamaný Ross Brawn po oznámení přestupu svého pilota Jensona Buttona do McLarenu oznámil, že nečekanou návštěvou McLarenu porušil platnou smlouvu, kterou má uzavřenou s týmem BrawnGP.
Přičinou přestupu dle Brawna navíc nejsou peníze - těch mu nabídli více, než v McLarenu, konkrétně 12 mil. liber (kolem 330 mil. Kč) ročně, z čehož 2/3 měl tvořit základní plat a zbytek bonusy. Současný zaměstnavatel mistra světa je velmi zklamán způsobem, jakým Jenson opustil tým, který mu pomohl k titulu.
Jak jsme vás informovali uprostřed týdne, Button uzavřel s McLarenem tříletý kontrakt, který mu zaručuje roční příjem ve výši 6 mil. liber (165 mil. Kč), tedy polovinu toho, s čím nyní vyrukoval Ross Brawn. Do té doby se mělo za to, že Jensonu nabízel maximálně 4 mil. liber.
Dle Daily Express se vztah mezi Buttonem a Brawnem natolik zhoršil, že svou nabídku na 12 mil. liber stáhli ještě před tím, než došlo k podpisu smlouvy s týmem z Wokingu, sotva spolu komunikují a tým Jensona do konce roku neuvolní k žádným aktivitám s McLarenem.
Dle The Times nezvedal Button ani jeho management déle než týden telefony Mercedesu poté, co se rozhodl odkoupit 75% majetku BrawnuGP.
Dailly Mirror cituje slova Nicka Frye: "Nabídli jsme mu věrnost a věřili jsme - asi naivně - že nám ji vrátí. Byla to odvaha či hloupost? To poznáme až příští rok. Jensonovi jsme učinili dobrou nabídku, podstatně vyšší než McLaren. Nerozumíme jeho rozhodnutí. Myslíme si, že dal na špatnou radu a nablýskaná centrála McLarenu mu zamotala hlavu."
Norbert Haug, viceprezident Mercedesu, novopečeného majitele Brawnu, už také kope za druhou stranu: "Učinili jsme mu poctivou nabídku, ale bez něj můžeme začít s čistým štítem. Přejeme mu všechno nejlepší." Norbie musí holt musí být trochu diplomatičtější, svazky s McLarenem nejsou ještě zpřetrhány (nehledě na to, že by stejně ve svém týmu raději viděl piloty německé než britské). Holt je pravdivé to, co se říká o Formuli 1 - totiž že to je prostředí, kde buď zažíváte bolest, nebo ji působíte.
Co vedlo Jensona k překvapivému rozhodnutí? Tuší, že éra automobilek je pryč a obává se fungování a výkonnosti Brawnu po vstupu Mercedesu? Je to možné. Za svou kariéru má bohaté zkušenosti s působením v týmech s velkou automobilkou za zády, ale největšího úspěchu dosáhl v soukromém týmu. Takovým teď bude McLaren bez Mercedesu. Uvnitř vedení německé automobilky navíc nepanuje jednoznačná podpora vstupu do nové stáje. Někteří členové správní rady takové rozšiřování aktivit považují za zbytečné mrhání penězi v době, kdy je třeba šetřit.
Ve Wokingu na něj možná zapůsobilo prostředí, lidé, atmosféra i vřelé přijetí. Tým je postaven kolem Hamiltona a Jenson bude dobrou týmovou dvojkou - sám musí přece kdesi v nitru cítit, že Lewis je lepším pilotem, zvláště poté, co po zisku titulu letos předváděl s vozem, který rozhodně nebyl třetím nejrychlejším. A pokud nezvolí cestu odporu jako Fernando Alonso a přijme tento fakt, bude spokojený. Jinak vlezl do jámy lvové, jak řekl Jackie Stewart.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.