Bridgestone čeká po 11 letech poslední sezóna ve Formuli 1. Poslední rok se budou mít co ohánět - sezóna bude mít o dva závody více, přibude nový okruh v Koreji a dojde ke zúžení předních pneumatik.
Již vstup do letošní sezóny byl pro japonskou společnost ve znamení změn - pro formule museli připravit hladké pneumatiky, navíc se museli vyrovnat s požadavkem na větší rozdíly mezi dvěma odlišnými směsmi. "Toho jsme dosáhli pomoci konceptu odlišných rámců pracovních teplot pneumatik, což představovalo další zajímavou výzvu pro soutěžící v závodech," vysvětluje ředitel vývoje sportovních pneumatik Bridgestonu Hirohide Hamašima.
V roce 2010 dojde k zúžení předních pneumatik, což pomůže k lepšímu vyvážení přilnavosti mezi přední a zadní částí vozů. Hamašima objasňuje pohled Bridgestonu k tomuto kroku: "Když jsme se vrátili k hladkým pneumatikám, byla zachována taková velikost, jako měli drážkované, což vedlo k tomu, že přední kola získala větší přilnavost než zadní. Kvůli tomu dochází k jejich zúžení."
A co zákaz dotankování? Bridgestone to dle jejich šéfa příliš neovlivní. Vozy budou na startu sice o 100 kg těžší, takže pneumatiky budou muset být o něco silnější - jenže když přihlédneme k tomu, že aerodynamika monopostu generuje tlak na kola přesahující 2 tuny, 100 kg navíc nevyžaduje příliš velkou změnu z pohledu směsi a konstrukce pneumatiky. Pro týmy však bude významná: budou se vyvíjet jejich strategie během sezóny, výhodu budou představovat úspornější motory a piloti budou muset jezdit jemněji, s větším ohledem na gumy - obzvlášť na začátku závodu, kdy budou studenější a vozy těžší.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.