Bridgestone čeká po 11 letech poslední sezóna ve Formuli 1. Poslední rok se budou mít co ohánět - sezóna bude mít o dva závody více, přibude nový okruh v Koreji a dojde ke zúžení předních pneumatik.
Již vstup do letošní sezóny byl pro japonskou společnost ve znamení změn - pro formule museli připravit hladké pneumatiky, navíc se museli vyrovnat s požadavkem na větší rozdíly mezi dvěma odlišnými směsmi. "Toho jsme dosáhli pomoci konceptu odlišných rámců pracovních teplot pneumatik, což představovalo další zajímavou výzvu pro soutěžící v závodech," vysvětluje ředitel vývoje sportovních pneumatik Bridgestonu Hirohide Hamašima.
V roce 2010 dojde k zúžení předních pneumatik, což pomůže k lepšímu vyvážení přilnavosti mezi přední a zadní částí vozů. Hamašima objasňuje pohled Bridgestonu k tomuto kroku: "Když jsme se vrátili k hladkým pneumatikám, byla zachována taková velikost, jako měli drážkované, což vedlo k tomu, že přední kola získala větší přilnavost než zadní. Kvůli tomu dochází k jejich zúžení."
A co zákaz dotankování? Bridgestone to dle jejich šéfa příliš neovlivní. Vozy budou na startu sice o 100 kg těžší, takže pneumatiky budou muset být o něco silnější - jenže když přihlédneme k tomu, že aerodynamika monopostu generuje tlak na kola přesahující 2 tuny, 100 kg navíc nevyžaduje příliš velkou změnu z pohledu směsi a konstrukce pneumatiky. Pro týmy však bude významná: budou se vyvíjet jejich strategie během sezóny, výhodu budou představovat úspornější motory a piloti budou muset jezdit jemněji, s větším ohledem na gumy - obzvlášť na začátku závodu, kdy budou studenější a vozy těžší.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.