 
            Po skončení sezóny 2009 můžeme zrekapitulovat úspěšnost jednotlivých motorářů. Kolik bodů kdo z nich získal?
Dominantní výkon letos předvedl Mercedes, druhým nejúspěšnějším dodavatelem motorů pro vozy Formule 1 je Renault, za ním pak Toyota a BMW.
Prapor Mercedesu držely týmy BrawnGP, McLaren a Force India, s Renaultem jezdila francouzská stáj a Red Bull, Toyota krom vlastního týmu poháněla i Williams, stejně jako Ferrari, které své agregáty dodávalo stáji Toro Rosso; zbývá BMW, jenž posledním výrobcem motorů, jež byly určeny pouze pro vlastní potřebu. Při velebení Mercedesu tedy nesmíme zapomenout na to, že poháněl nejvíce vozů (6) - z relativního srovnání by tak vycházel o něco hůře.
Dle zvukových analýz byla právě tato německá pohonná jednotka letos nejvýkonnější, (nikoliv Mercedes) naopak spotřebou vynikaly agregáty Renaultu, což je ostatně důvod, proč se Red Bull rozhodl s nimi jezdit i příští rok. Naměřené rozdíly jsou však velmi malé, výkonnostně jsou motory velmi vyrovnané.
V 17 závodech stanul na pódiu 21krát Mercedes díky Jensonu Buttonovi (9 x), Rubensi Barrichellovi (6 x), Lewisi Hamiltonovi (5 x) a Giancarlu Fisichellovi (1 x). Renault vystoupal na bednu 17krát po úspěších Sebastiana Vettela (8 x), Marka Webbera (8 x) a Fernanda Alonsa (1 x). Ferrari se zde objevilo 6krát s Kimi Räikkönenem (5 x) a Felipe Massou (1 x), Toyota díky Jarnovi Trullimu (3 x) a Timu Glockovi (2 x) celkem 5krát, BMW dvakrát zásluhou obou svých jezdců.
Z pohledu vítězství v závodech byl nejúspěšnější opět Mercedes, jenž si jich na vrub připsal 10 (Brawn - 8, McLaren - 2). Druhý Renault jich získal šest (všechna díky Red Bullu) a Ferrari jedno. Toyota ani BMW na nejvyšší stupínek v sezóně 2009 nedosáhli.
K dispozici bylo 643,5 bodů (kvůli zkrácené Velké ceně Malajsie, kde se půlily) - 256 z nich ukořistil Mercedes, Renault 179,5, Toyota 94, Ferrari 78 a BMW 36.
Letošní sezóna byla poslední pro motory Toyoty i BMW. K Mercedesu, Renaultu a Ferrari se v roce 2010 přidá nezávislý výrobce Cosworth, takže budeme mít jen o jednoho motoráře méně než letos.
 
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
 
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.