Po skončení sezóny 2009 můžeme zrekapitulovat úspěšnost jednotlivých motorářů. Kolik bodů kdo z nich získal?
Dominantní výkon letos předvedl Mercedes, druhým nejúspěšnějším dodavatelem motorů pro vozy Formule 1 je Renault, za ním pak Toyota a BMW.
Prapor Mercedesu držely týmy BrawnGP, McLaren a Force India, s Renaultem jezdila francouzská stáj a Red Bull, Toyota krom vlastního týmu poháněla i Williams, stejně jako Ferrari, které své agregáty dodávalo stáji Toro Rosso; zbývá BMW, jenž posledním výrobcem motorů, jež byly určeny pouze pro vlastní potřebu. Při velebení Mercedesu tedy nesmíme zapomenout na to, že poháněl nejvíce vozů (6) - z relativního srovnání by tak vycházel o něco hůře.
Dle zvukových analýz byla právě tato německá pohonná jednotka letos nejvýkonnější, (nikoliv Mercedes) naopak spotřebou vynikaly agregáty Renaultu, což je ostatně důvod, proč se Red Bull rozhodl s nimi jezdit i příští rok. Naměřené rozdíly jsou však velmi malé, výkonnostně jsou motory velmi vyrovnané.
V 17 závodech stanul na pódiu 21krát Mercedes díky Jensonu Buttonovi (9 x), Rubensi Barrichellovi (6 x), Lewisi Hamiltonovi (5 x) a Giancarlu Fisichellovi (1 x). Renault vystoupal na bednu 17krát po úspěších Sebastiana Vettela (8 x), Marka Webbera (8 x) a Fernanda Alonsa (1 x). Ferrari se zde objevilo 6krát s Kimi Räikkönenem (5 x) a Felipe Massou (1 x), Toyota díky Jarnovi Trullimu (3 x) a Timu Glockovi (2 x) celkem 5krát, BMW dvakrát zásluhou obou svých jezdců.
Z pohledu vítězství v závodech byl nejúspěšnější opět Mercedes, jenž si jich na vrub připsal 10 (Brawn - 8, McLaren - 2). Druhý Renault jich získal šest (všechna díky Red Bullu) a Ferrari jedno. Toyota ani BMW na nejvyšší stupínek v sezóně 2009 nedosáhli.
K dispozici bylo 643,5 bodů (kvůli zkrácené Velké ceně Malajsie, kde se půlily) - 256 z nich ukořistil Mercedes, Renault 179,5, Toyota 94, Ferrari 78 a BMW 36.
Letošní sezóna byla poslední pro motory Toyoty i BMW. K Mercedesu, Renaultu a Ferrari se v roce 2010 přidá nezávislý výrobce Cosworth, takže budeme mít jen o jednoho motoráře méně než letos.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.