Stáj Toyota závodila v mistrovství světa F1 osm let, její piloti dojeli třináctkrát pro umístění na pódiu a třikrát startovali z pole position. Japonská společnost ve středu oznámila, že v F1 končí. Přinášíme vám přehled dění od jejího vstupu.
Působení Toyoty v F1:
2000 - 30. června Toyota potvrdila, že v roce 2002 vstoupí do mistrovství světa F1, postavila vlastní motor i šasi. V srpnu pak oznámila, že jedním z pilotů bude Fin Mika Salo.
2001 - program nezačal dobře, Salo v březnu rozbil testovací vůz TF101. Koncem dubna opouští tým technický ředitel Andre de Cortanze, v květnu přichází nový šéfdesignér, Rakušan Gustav Brunner. Intenzivní testování pokračuje na celkem jedenácti okruzích. 17. prosince představuje tým vůz TF102, svou první závodní formuli.
2002 - do prvního závodu vyjíždějí piloti Mika Salo z Finska a Skot Allan McNish z 14. a 16. místa startovního roštu. Velkou cenu Austrálie dokončilo jen osm vozů, Salo dojel šestý a získal pro stáj premiérový bod (podle tehdejšího bodování). Další pak přidal v Grand Prix Brazílie, ale tím bodový příděl skončil. Tým už neměl zájem o Sala ani McNishe a angažoval nové piloty - Cristiana da Mattu z Brazílie a Francouze Oliviera Panise.
2003 - Da Matta a Panis zaznamenali 16 bodů a tým obsadil osmé místo v Poháru konstruktérů. Francouz Panis skončil pátý ve Velké ceně Německa, do GP USA se kvalifikoval jako třetí.
2004 - novým technickým ředitelem se stal Mike Gascoyne, kterého Japonci získali za velké peníze z Renaultu. Uprostřed sezony byl propuštěn Da Matta, na místo závodního pilota byl povýšen Ital Riccardo Zonta. Tým znovu skončil osmý v Poháru konstruktérů. Sezonu poznamenala aféra, v níž FIA vyšetřovala tým za držení technických údajů stáje Ferrari.
2005 - novými piloty se stali Ital Jarno Trulli a Němec Ralf Schumacher. Tým měl nový vůz z dílny Mika Gascoyna. Trulli dojel druhý v Malajsii a Brazílii a po pěti závodech byl největším soupeřem Fernanda Alonsa v boji o titul mistra světa, ale ve zbývajících Velkých cenách získal už jen sedmnáct bodů. Toyota skončila čtvrtá v Poháru konstruktérů.
2006 - Trulli a Schumacher zaznamenali dohromady jen třicet bodů, tým obsadil šesté místo. Na začátku sezony opustil stáj Gascoyne kvůli neshodám ohledně vývoje.
2007 - nejhorší sezona stáje v F1. Tým získal jen třináct bodů. Gascoyna nahradil Pascal Vasselon. Na konci roku odešel Schumacher, přichází šampion GP2 Timo Glock.
2008 - páté místo v Poháru konstruktérů. Trulli dojel pro umístění na pódiu v GP Francie, Glock na Hungaroringu.
2009 - vedení se nijak netajilo tím, že tým potřebuje velmi dobrý výsledek, aby obhájil své setrvání v prestižním seriálu. Přestože ale nový vůz byl díky dvojitému difuzoru jedním z těch, které udávaly tempo na začátku sezony, postupně výhodu ztrácel a bojoval už jen o zbytkové body. V prvních čtyřech závodech byli Glock nebo Trulli třikrát na pódiu, v dalším průběhu sezony se to podařilo už jen jednou. Ve své poslední sezoně v F1 obsadila Toyota páté místo v Poháru konstruktérů.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.