Stáj Toyota závodila v mistrovství světa F1 osm let, její piloti dojeli třináctkrát pro umístění na pódiu a třikrát startovali z pole position. Japonská společnost ve středu oznámila, že v F1 končí. Přinášíme vám přehled dění od jejího vstupu.
Působení Toyoty v F1:
2000 - 30. června Toyota potvrdila, že v roce 2002 vstoupí do mistrovství světa F1, postavila vlastní motor i šasi. V srpnu pak oznámila, že jedním z pilotů bude Fin Mika Salo.
2001 - program nezačal dobře, Salo v březnu rozbil testovací vůz TF101. Koncem dubna opouští tým technický ředitel Andre de Cortanze, v květnu přichází nový šéfdesignér, Rakušan Gustav Brunner. Intenzivní testování pokračuje na celkem jedenácti okruzích. 17. prosince představuje tým vůz TF102, svou první závodní formuli.
2002 - do prvního závodu vyjíždějí piloti Mika Salo z Finska a Skot Allan McNish z 14. a 16. místa startovního roštu. Velkou cenu Austrálie dokončilo jen osm vozů, Salo dojel šestý a získal pro stáj premiérový bod (podle tehdejšího bodování). Další pak přidal v Grand Prix Brazílie, ale tím bodový příděl skončil. Tým už neměl zájem o Sala ani McNishe a angažoval nové piloty - Cristiana da Mattu z Brazílie a Francouze Oliviera Panise.
2003 - Da Matta a Panis zaznamenali 16 bodů a tým obsadil osmé místo v Poháru konstruktérů. Francouz Panis skončil pátý ve Velké ceně Německa, do GP USA se kvalifikoval jako třetí.
2004 - novým technickým ředitelem se stal Mike Gascoyne, kterého Japonci získali za velké peníze z Renaultu. Uprostřed sezony byl propuštěn Da Matta, na místo závodního pilota byl povýšen Ital Riccardo Zonta. Tým znovu skončil osmý v Poháru konstruktérů. Sezonu poznamenala aféra, v níž FIA vyšetřovala tým za držení technických údajů stáje Ferrari.
2005 - novými piloty se stali Ital Jarno Trulli a Němec Ralf Schumacher. Tým měl nový vůz z dílny Mika Gascoyna. Trulli dojel druhý v Malajsii a Brazílii a po pěti závodech byl největším soupeřem Fernanda Alonsa v boji o titul mistra světa, ale ve zbývajících Velkých cenách získal už jen sedmnáct bodů. Toyota skončila čtvrtá v Poháru konstruktérů.
2006 - Trulli a Schumacher zaznamenali dohromady jen třicet bodů, tým obsadil šesté místo. Na začátku sezony opustil stáj Gascoyne kvůli neshodám ohledně vývoje.
2007 - nejhorší sezona stáje v F1. Tým získal jen třináct bodů. Gascoyna nahradil Pascal Vasselon. Na konci roku odešel Schumacher, přichází šampion GP2 Timo Glock.
2008 - páté místo v Poháru konstruktérů. Trulli dojel pro umístění na pódiu v GP Francie, Glock na Hungaroringu.
2009 - vedení se nijak netajilo tím, že tým potřebuje velmi dobrý výsledek, aby obhájil své setrvání v prestižním seriálu. Přestože ale nový vůz byl díky dvojitému difuzoru jedním z těch, které udávaly tempo na začátku sezony, postupně výhodu ztrácel a bojoval už jen o zbytkové body. V prvních čtyřech závodech byli Glock nebo Trulli třikrát na pódiu, v dalším průběhu sezony se to podařilo už jen jednou. Ve své poslední sezoně v F1 obsadila Toyota páté místo v Poháru konstruktérů.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.