Stáj Toyota závodila v mistrovství světa F1 osm let, její piloti dojeli třináctkrát pro umístění na pódiu a třikrát startovali z pole position. Japonská společnost ve středu oznámila, že v F1 končí. Přinášíme vám přehled dění od jejího vstupu.
Působení Toyoty v F1:
2000 - 30. června Toyota potvrdila, že v roce 2002 vstoupí do mistrovství světa F1, postavila vlastní motor i šasi. V srpnu pak oznámila, že jedním z pilotů bude Fin Mika Salo.
2001 - program nezačal dobře, Salo v březnu rozbil testovací vůz TF101. Koncem dubna opouští tým technický ředitel Andre de Cortanze, v květnu přichází nový šéfdesignér, Rakušan Gustav Brunner. Intenzivní testování pokračuje na celkem jedenácti okruzích. 17. prosince představuje tým vůz TF102, svou první závodní formuli.
2002 - do prvního závodu vyjíždějí piloti Mika Salo z Finska a Skot Allan McNish z 14. a 16. místa startovního roštu. Velkou cenu Austrálie dokončilo jen osm vozů, Salo dojel šestý a získal pro stáj premiérový bod (podle tehdejšího bodování). Další pak přidal v Grand Prix Brazílie, ale tím bodový příděl skončil. Tým už neměl zájem o Sala ani McNishe a angažoval nové piloty - Cristiana da Mattu z Brazílie a Francouze Oliviera Panise.
2003 - Da Matta a Panis zaznamenali 16 bodů a tým obsadil osmé místo v Poháru konstruktérů. Francouz Panis skončil pátý ve Velké ceně Německa, do GP USA se kvalifikoval jako třetí.
2004 - novým technickým ředitelem se stal Mike Gascoyne, kterého Japonci získali za velké peníze z Renaultu. Uprostřed sezony byl propuštěn Da Matta, na místo závodního pilota byl povýšen Ital Riccardo Zonta. Tým znovu skončil osmý v Poháru konstruktérů. Sezonu poznamenala aféra, v níž FIA vyšetřovala tým za držení technických údajů stáje Ferrari.
2005 - novými piloty se stali Ital Jarno Trulli a Němec Ralf Schumacher. Tým měl nový vůz z dílny Mika Gascoyna. Trulli dojel druhý v Malajsii a Brazílii a po pěti závodech byl největším soupeřem Fernanda Alonsa v boji o titul mistra světa, ale ve zbývajících Velkých cenách získal už jen sedmnáct bodů. Toyota skončila čtvrtá v Poháru konstruktérů.
2006 - Trulli a Schumacher zaznamenali dohromady jen třicet bodů, tým obsadil šesté místo. Na začátku sezony opustil stáj Gascoyne kvůli neshodám ohledně vývoje.
2007 - nejhorší sezona stáje v F1. Tým získal jen třináct bodů. Gascoyna nahradil Pascal Vasselon. Na konci roku odešel Schumacher, přichází šampion GP2 Timo Glock.
2008 - páté místo v Poháru konstruktérů. Trulli dojel pro umístění na pódiu v GP Francie, Glock na Hungaroringu.
2009 - vedení se nijak netajilo tím, že tým potřebuje velmi dobrý výsledek, aby obhájil své setrvání v prestižním seriálu. Přestože ale nový vůz byl díky dvojitému difuzoru jedním z těch, které udávaly tempo na začátku sezony, postupně výhodu ztrácel a bojoval už jen o zbytkové body. V prvních čtyřech závodech byli Glock nebo Trulli třikrát na pódiu, v dalším průběhu sezony se to podařilo už jen jednou. Ve své poslední sezoně v F1 obsadila Toyota páté místo v Poháru konstruktérů.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.