Velká cena Abú Zabí F1 byla posledním závodem, v němž byly vidět tým BMW Sauber, zařízení KERS a doplňování paliva, a přinesla také loučení Itala Giancarla Fisichelly se závodním kokpitem.
Stáj BMW Sauber absolvovala svůj sedmdesátý a zřejmě poslední závod v F1. Po odstoupení německé automobilky tým s novým vlastníkem, společností Qadbak, zatím nemá místo v příštím ročníku šampionátu. BMW Sauber debutoval v F1 v roce 2006 a za dobu své existence zaznamenal jedno vítězství díky Robertu Kubicovi v Montrealu v roce 2008. Nedělní Velká cena Abú Zabí byla také poslední u týmu pro Kubicu, který bude v příštím roce závodit za Renault.
Velká cena Abú Zabí byl prozatím posledním závodem pro systém zpětného získávání kinetické energie KERS, který se ukázal být příliš drahým zařízením. Na konci sezony ho používaly už jen týmy McLaren a Ferrari. Stáje se během roku shodly na tom, že v příští sezoně jej nasazovat nebudou. Systém by mohl být znovu zaveden v roce 2011, ovšem se standardním designem.
Velká cena Abú Zabí byla také posledním závodem, v němž se smělo dotankovávat. Od příští sezony budou muset vozy odstartovat s dostatečným množstvím paliva, aby jim vydrželo na celý závod, a budou muset mít nádrže odpovídající velikosti. Zastávky v boxech budou sloužit už jen k výměně pneumatik.
Fisichella absolvoval v kokpitu Ferrari svůj poslední závod v F1. Šestatřicetiletý Ital, který za svou kariéru získal tři vítězství, bude od příští sezony v italské stáji působit jako záložní a testovací pilot. Fisichella začal sezonu jako jezdec stáje Force India, s níž vybojoval ve Velké ceně Belgie druhé místo. Pak ho angažovalo Ferrari, aby ve zbytku roku nahradil zraněného Felipeho Massu.
Němec Nico Rosberg absolvoval poslední závod za Williams, zatím však neoznámil, za který tým bude závodit v příští sezoně. Mluví se o mistrovské stáji Brawn GP, kde má utvořit dvojici s šampionem Jensonem Buttonem, zatímco opačným směrem, do Williamsu, poputuje veterán Rubens Barrichello. Stáj Williams má oznámit svou jezdeckou dvojici v pondělí.
Poslední závod za tým Renault, s nímž získal dva tituly mistra světa, jel Španěl Fernando Alonso, který přestupuje k Ferrari. Tam mu udělá místo mistr světa z roku 2007 Kimi Räikkönen, který zamíří nejspíš k McLarenu.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.