ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; I v podvečerní části měl důvod k velké radosti u McLarenu - jejich pilot zvítězil i ve druhém tréninku po sobě. Tentokrát byl o dvě desetiny rychlejší Heikki Kovalainen před Lewisem Hamiltonem. Oběma kryl záda Jenson Button.
Tato část začala v 17 hod tamějšího času, teploty byly o něco nižší, znatelné to bylo zejména u asfaltu, jenž byl o 13 °C chladnější. Během tréninku zapadalo slunce a začalo se šeřit a pořadatelé rozsvítili umělá světla - jezdci se tak mohli projet za stejných podmínek, které budou panovat během zítřejší kvalifikace i nedělního závodu.
Během prvních pěti minut se na trati objevilo neobvyklé množství 16 vozů, z nichž některé z nich začínali rovnou kroužit měřená kola. Prvním byl Nico Rosberg, jenž byl s časem 1:47,576 min (který krátce nato vylepšil na 1:45,172) na čele. Po 4 min jej předstihl Hamilton, Sutil, Buemi, Kovalainen i Kubica, jenž po 10 min se svým BMW vedl (1:44,274 min).
Nato začal opět úřadovat vítěz dopolední části - Lewis Hamilton, jenž ze svého rekordního času ubral další vteřinu a opět stanul nejvýše v pořadí s časem 1:42,942 min. Po zajetí do boxů ho však překonal Buemi (1:42,526 min) a Brit se s McLarenem ihned vrátil na trať. V této chvíli se blýskl i Kobajaši čtvrtým nejrychleji zajetým kolem (1:43,377 min) a mimochodem, o 3,7 sec rychleji než jeho krajan Nakajima (1:47,082 min), jenž pořadí naopak uzavíral. Buemi své prozatímní prvenství v dalším kole pojišťuje - 1:42,143 min. Po půlhodině bylo pořadí následující: 1. Buemi, 2. Hamilton, 3. Button, 4. Vettel, 5. Webber, 6. Kobajaši, 7. Barrichello, 8. Trulli.
V polovině tréninku opět zaúřadovaly stříbrné šípy, když před Buemiho dostal opět Hamilton (1:41,564 min) i Kovalainen, který na svého kolegu ztrácel necelou desetinku.
Ferrari se trápilo, Räikkönen se pohyboval na 8. místě (1:42,461), Fisichella na něj ztrácel něco málo přes půl sekundy - vypadá to, že se s monopostem a náročnějším brzděním již sžívá.
Technické problémy v podvečer pronásledovaly Kubicu, jehož monopostu za vlásenkou vypověděl službu motor, což ukončilo jeho dnešní účinkování. O zatáčku dále Adrian Sutil v tu chvíli předvádí nádherný powerslide s koly naplno vytočenými do protisměru.
Dvacet minut před koncem si vedení držel stále Hamilton (1:41,504 min) před Vettelem (+0,087), Kovalainenem (+ 0,156), Buemim (+0,179), Webberem (+ 0,180) a Barrichelem (+ 0,327). Patnáct minut před koncem opět vystrčil drápky Kobajaši (+ 0,132) a dostal se před Kovalainena na třetí místo. Grosjean v při brzdění mírně ztratil kontrolu nad vozem a rozstřelil jeden billboard u dráhy.
V posledních minutách kroužili po trati všichni piloti krom Kubicy. V koncovce zajel bleskurychlé kolo Kovalainen - 1:41,307, čímž dnes zajistil McLarenu druhé tréninkové vítězství. Druhý skončil Hamilton, jenž svůj čas již nezlepšil. Monopostům z Wokingu pomohl k těmto výkonům i jejich podařený KERS, polovinu jehož energie využívaly na nejdelší rovince za sedmou zatáčkou, čtvrtinu na další zadní rovince (po zatáčce č. 9) a zbytek na cílové rovince.
Třetí místo si vyjel mistr světa Button, za ním skončili Vettel, překvapivě vysoko Kobajaši, Buemi, Webber a Barrichello.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.