ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; I v podvečerní části měl důvod k velké radosti u McLarenu - jejich pilot zvítězil i ve druhém tréninku po sobě. Tentokrát byl o dvě desetiny rychlejší Heikki Kovalainen před Lewisem Hamiltonem. Oběma kryl záda Jenson Button.
Tato část začala v 17 hod tamějšího času, teploty byly o něco nižší, znatelné to bylo zejména u asfaltu, jenž byl o 13 °C chladnější. Během tréninku zapadalo slunce a začalo se šeřit a pořadatelé rozsvítili umělá světla - jezdci se tak mohli projet za stejných podmínek, které budou panovat během zítřejší kvalifikace i nedělního závodu.
Během prvních pěti minut se na trati objevilo neobvyklé množství 16 vozů, z nichž některé z nich začínali rovnou kroužit měřená kola. Prvním byl Nico Rosberg, jenž byl s časem 1:47,576 min (který krátce nato vylepšil na 1:45,172) na čele. Po 4 min jej předstihl Hamilton, Sutil, Buemi, Kovalainen i Kubica, jenž po 10 min se svým BMW vedl (1:44,274 min).
Nato začal opět úřadovat vítěz dopolední části - Lewis Hamilton, jenž ze svého rekordního času ubral další vteřinu a opět stanul nejvýše v pořadí s časem 1:42,942 min. Po zajetí do boxů ho však překonal Buemi (1:42,526 min) a Brit se s McLarenem ihned vrátil na trať. V této chvíli se blýskl i Kobajaši čtvrtým nejrychleji zajetým kolem (1:43,377 min) a mimochodem, o 3,7 sec rychleji než jeho krajan Nakajima (1:47,082 min), jenž pořadí naopak uzavíral. Buemi své prozatímní prvenství v dalším kole pojišťuje - 1:42,143 min. Po půlhodině bylo pořadí následující: 1. Buemi, 2. Hamilton, 3. Button, 4. Vettel, 5. Webber, 6. Kobajaši, 7. Barrichello, 8. Trulli.
V polovině tréninku opět zaúřadovaly stříbrné šípy, když před Buemiho dostal opět Hamilton (1:41,564 min) i Kovalainen, který na svého kolegu ztrácel necelou desetinku.
Ferrari se trápilo, Räikkönen se pohyboval na 8. místě (1:42,461), Fisichella na něj ztrácel něco málo přes půl sekundy - vypadá to, že se s monopostem a náročnějším brzděním již sžívá.
Technické problémy v podvečer pronásledovaly Kubicu, jehož monopostu za vlásenkou vypověděl službu motor, což ukončilo jeho dnešní účinkování. O zatáčku dále Adrian Sutil v tu chvíli předvádí nádherný powerslide s koly naplno vytočenými do protisměru.
Dvacet minut před koncem si vedení držel stále Hamilton (1:41,504 min) před Vettelem (+0,087), Kovalainenem (+ 0,156), Buemim (+0,179), Webberem (+ 0,180) a Barrichelem (+ 0,327). Patnáct minut před koncem opět vystrčil drápky Kobajaši (+ 0,132) a dostal se před Kovalainena na třetí místo. Grosjean v při brzdění mírně ztratil kontrolu nad vozem a rozstřelil jeden billboard u dráhy.
V posledních minutách kroužili po trati všichni piloti krom Kubicy. V koncovce zajel bleskurychlé kolo Kovalainen - 1:41,307, čímž dnes zajistil McLarenu druhé tréninkové vítězství. Druhý skončil Hamilton, jenž svůj čas již nezlepšil. Monopostům z Wokingu pomohl k těmto výkonům i jejich podařený KERS, polovinu jehož energie využívaly na nejdelší rovince za sedmou zatáčkou, čtvrtinu na další zadní rovince (po zatáčce č. 9) a zbytek na cílové rovince.
Třetí místo si vyjel mistr světa Button, za ním skončili Vettel, překvapivě vysoko Kobajaši, Buemi, Webber a Barrichello.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.