ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; I v podvečerní části měl důvod k velké radosti u McLarenu - jejich pilot zvítězil i ve druhém tréninku po sobě. Tentokrát byl o dvě desetiny rychlejší Heikki Kovalainen před Lewisem Hamiltonem. Oběma kryl záda Jenson Button.
Tato část začala v 17 hod tamějšího času, teploty byly o něco nižší, znatelné to bylo zejména u asfaltu, jenž byl o 13 °C chladnější. Během tréninku zapadalo slunce a začalo se šeřit a pořadatelé rozsvítili umělá světla - jezdci se tak mohli projet za stejných podmínek, které budou panovat během zítřejší kvalifikace i nedělního závodu.
Během prvních pěti minut se na trati objevilo neobvyklé množství 16 vozů, z nichž některé z nich začínali rovnou kroužit měřená kola. Prvním byl Nico Rosberg, jenž byl s časem 1:47,576 min (který krátce nato vylepšil na 1:45,172) na čele. Po 4 min jej předstihl Hamilton, Sutil, Buemi, Kovalainen i Kubica, jenž po 10 min se svým BMW vedl (1:44,274 min).
Nato začal opět úřadovat vítěz dopolední části - Lewis Hamilton, jenž ze svého rekordního času ubral další vteřinu a opět stanul nejvýše v pořadí s časem 1:42,942 min. Po zajetí do boxů ho však překonal Buemi (1:42,526 min) a Brit se s McLarenem ihned vrátil na trať. V této chvíli se blýskl i Kobajaši čtvrtým nejrychleji zajetým kolem (1:43,377 min) a mimochodem, o 3,7 sec rychleji než jeho krajan Nakajima (1:47,082 min), jenž pořadí naopak uzavíral. Buemi své prozatímní prvenství v dalším kole pojišťuje - 1:42,143 min. Po půlhodině bylo pořadí následující: 1. Buemi, 2. Hamilton, 3. Button, 4. Vettel, 5. Webber, 6. Kobajaši, 7. Barrichello, 8. Trulli.
V polovině tréninku opět zaúřadovaly stříbrné šípy, když před Buemiho dostal opět Hamilton (1:41,564 min) i Kovalainen, který na svého kolegu ztrácel necelou desetinku.
Ferrari se trápilo, Räikkönen se pohyboval na 8. místě (1:42,461), Fisichella na něj ztrácel něco málo přes půl sekundy - vypadá to, že se s monopostem a náročnějším brzděním již sžívá.
Technické problémy v podvečer pronásledovaly Kubicu, jehož monopostu za vlásenkou vypověděl službu motor, což ukončilo jeho dnešní účinkování. O zatáčku dále Adrian Sutil v tu chvíli předvádí nádherný powerslide s koly naplno vytočenými do protisměru.
Dvacet minut před koncem si vedení držel stále Hamilton (1:41,504 min) před Vettelem (+0,087), Kovalainenem (+ 0,156), Buemim (+0,179), Webberem (+ 0,180) a Barrichelem (+ 0,327). Patnáct minut před koncem opět vystrčil drápky Kobajaši (+ 0,132) a dostal se před Kovalainena na třetí místo. Grosjean v při brzdění mírně ztratil kontrolu nad vozem a rozstřelil jeden billboard u dráhy.
V posledních minutách kroužili po trati všichni piloti krom Kubicy. V koncovce zajel bleskurychlé kolo Kovalainen - 1:41,307, čímž dnes zajistil McLarenu druhé tréninkové vítězství. Druhý skončil Hamilton, jenž svůj čas již nezlepšil. Monopostům z Wokingu pomohl k těmto výkonům i jejich podařený KERS, polovinu jehož energie využívaly na nejdelší rovince za sedmou zatáčkou, čtvrtinu na další zadní rovince (po zatáčce č. 9) a zbytek na cílové rovince.
Třetí místo si vyjel mistr světa Button, za ním skončili Vettel, překvapivě vysoko Kobajaši, Buemi, Webber a Barrichello.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.