Tento mladý Němec vlétl do světa formule jedna jako neřízená střela. Kam přijde, tam se začne vyhrávat. Jaký dar v sobě nese "Nový Schumacher"?
Prvním krokem pro něj byl post testovacího jezdce pro tým BMW Sauber. Do závodu poprvé nastoupil v roce 2007, kdy nahradil v GP USA zraněného Kubicu. Ihned překvapil skvělým osmým místem a tím svým prvním bodem. Následující sezónu už jezdil jako plnohodnotný pilot týmu Toro Rosso, který díky němu předčil svou sesterskou „áčkovou“ stáj Red Bull Racing.
První kontakt s F1 zajistil Vettelovi BMW Sauber
Za jeho perfektní výkony v italské stáji mohla Julia. Není to ani jeho maminka, přítelkyně nebo sestra. Julia byl monopost Toro Rosso. Letos ji ale opustil a na její místo přišla Kate, ta ale nepřežila ani GP Austrálie. Na řadu přišla „Katina zlobivá sestra“, podle Sebastiana opravdová bojovkyně, která jej dostala na přední stránky motoristických časopisů a zařadila mezi taková známá jména jako například Räikkönen nebo Hamilton.
Julia připomněla Vettelovi pocit vítězství.
Brzy, co se rozvinul Vettelův talent, si Německo konečně splnilo další cíl – konečně se našla plnohodnotná náhrada za Schumachera. Sebastian byl dokonce pokřtěn na „nového Schumachera“. Přezdívka se neodvíjí jen od národnosti, nýbž i jezdecký styl a styl chování v garáži mezi mechaniky, je dost podobný. Vettel ale o něčem takovém nechce ani slyšet a tvrdí, že se se sedminásobnou legendou nemůže srovnávat. Oba piloti mají ale ještě více věcí společných: oba vyrůstali v malém venkovském městečku. Nebyly to nijak zámožné rodiny, Schumacherův otec byl zedníkem a ten Vettelův tesařem. Oba přišli o několik zubů na morotárách v Kerpenu, nedaleko Nürburgringu. V něčem se ale přeci jen liší - Schumacherovi chybí Vettelův humor – Michael si nikdy nepojmenovával auta po ženách, které znal.
Podle Vettela má prý Schumacher vliv na jeho lásku k motorsportu. Jako malý prý sledoval jeho úspěchy s tatínkem v televizi: „Sledoval jsem F1 v televizi, když jsem byl ještě hodně malý. Jsou to moje nejstarší vzpomínky. Dostal jsem motokáru a jezdíval jsem na ní vzadu na zahradě. Potom jsem začal závodit na okruzích.“
Jako správný závodník miluje automobily i mimo závodní trať. Nejedná se ale jen o závodní vozy: „Řídím auta, která se mi líbí - nejsem automobilový snob. Takže pokud se mi líbí Škoda, řídím Škodu. Ale teď jsem vyslanec BMW, takže řídím bavoráky. Závodění na normální silnice nepatří, takže jsem velmi opatrný řidič. Nemáme odpovědnost jen za sebe, ale i za ostatní.“
Pokud zrovna necestuje, nezávodí, nepodniká akce pro sponzory a neudělá si například výlet na horu Fudži, věnuje čas hlavně relaxaci. Zbožňuje písničky od Beatles, podívá se na nějakou komedii, popřípadě akční film, jako je Forrest Grump nebo si zahraje nějakou hru na iPodu.
Věčný optimismus a otevřenost patří mezi Němcovy zbraně k motivaci týmu a tím i svým ke úspěchům.
Vypadá to, že kamkoliv Vettel přijde, tam se postará o úspěch. Je to jen o štěstí nebo kolem sebe dokáže vytvořit takovou atmosféru, která vyhecuje celý tým nahoru? U týmu BMW není měřítko objektivní, jelikož byl jen testovacím pilotem. Týmu Toro Rosso ale přivezl první vítězství a velký počet bodů, letos s Red Bullem bojoval o titul. Bude velmi zajímavé sledovat dál jeho kroky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.