Tento mladý Němec vlétl do světa formule jedna jako neřízená střela. Kam přijde, tam se začne vyhrávat. Jaký dar v sobě nese "Nový Schumacher"?
Prvním krokem pro něj byl post testovacího jezdce pro tým BMW Sauber. Do závodu poprvé nastoupil v roce 2007, kdy nahradil v GP USA zraněného Kubicu. Ihned překvapil skvělým osmým místem a tím svým prvním bodem. Následující sezónu už jezdil jako plnohodnotný pilot týmu Toro Rosso, který díky němu předčil svou sesterskou „áčkovou“ stáj Red Bull Racing.
První kontakt s F1 zajistil Vettelovi BMW Sauber
Za jeho perfektní výkony v italské stáji mohla Julia. Není to ani jeho maminka, přítelkyně nebo sestra. Julia byl monopost Toro Rosso. Letos ji ale opustil a na její místo přišla Kate, ta ale nepřežila ani GP Austrálie. Na řadu přišla „Katina zlobivá sestra“, podle Sebastiana opravdová bojovkyně, která jej dostala na přední stránky motoristických časopisů a zařadila mezi taková známá jména jako například Räikkönen nebo Hamilton.
Julia připomněla Vettelovi pocit vítězství.
Brzy, co se rozvinul Vettelův talent, si Německo konečně splnilo další cíl – konečně se našla plnohodnotná náhrada za Schumachera. Sebastian byl dokonce pokřtěn na „nového Schumachera“. Přezdívka se neodvíjí jen od národnosti, nýbž i jezdecký styl a styl chování v garáži mezi mechaniky, je dost podobný. Vettel ale o něčem takovém nechce ani slyšet a tvrdí, že se se sedminásobnou legendou nemůže srovnávat. Oba piloti mají ale ještě více věcí společných: oba vyrůstali v malém venkovském městečku. Nebyly to nijak zámožné rodiny, Schumacherův otec byl zedníkem a ten Vettelův tesařem. Oba přišli o několik zubů na morotárách v Kerpenu, nedaleko Nürburgringu. V něčem se ale přeci jen liší - Schumacherovi chybí Vettelův humor – Michael si nikdy nepojmenovával auta po ženách, které znal.
Podle Vettela má prý Schumacher vliv na jeho lásku k motorsportu. Jako malý prý sledoval jeho úspěchy s tatínkem v televizi: „Sledoval jsem F1 v televizi, když jsem byl ještě hodně malý. Jsou to moje nejstarší vzpomínky. Dostal jsem motokáru a jezdíval jsem na ní vzadu na zahradě. Potom jsem začal závodit na okruzích.“
Jako správný závodník miluje automobily i mimo závodní trať. Nejedná se ale jen o závodní vozy: „Řídím auta, která se mi líbí - nejsem automobilový snob. Takže pokud se mi líbí Škoda, řídím Škodu. Ale teď jsem vyslanec BMW, takže řídím bavoráky. Závodění na normální silnice nepatří, takže jsem velmi opatrný řidič. Nemáme odpovědnost jen za sebe, ale i za ostatní.“
Pokud zrovna necestuje, nezávodí, nepodniká akce pro sponzory a neudělá si například výlet na horu Fudži, věnuje čas hlavně relaxaci. Zbožňuje písničky od Beatles, podívá se na nějakou komedii, popřípadě akční film, jako je Forrest Grump nebo si zahraje nějakou hru na iPodu.
Věčný optimismus a otevřenost patří mezi Němcovy zbraně k motivaci týmu a tím i svým ke úspěchům.
Vypadá to, že kamkoliv Vettel přijde, tam se postará o úspěch. Je to jen o štěstí nebo kolem sebe dokáže vytvořit takovou atmosféru, která vyhecuje celý tým nahoru? U týmu BMW není měřítko objektivní, jelikož byl jen testovacím pilotem. Týmu Toro Rosso ale přivezl první vítězství a velký počet bodů, letos s Red Bullem bojoval o titul. Bude velmi zajímavé sledovat dál jeho kroky.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.