Tento mladý Němec vlétl do světa formule jedna jako neřízená střela. Kam přijde, tam se začne vyhrávat. Jaký dar v sobě nese "Nový Schumacher"?
Prvním krokem pro něj byl post testovacího jezdce pro tým BMW Sauber. Do závodu poprvé nastoupil v roce 2007, kdy nahradil v GP USA zraněného Kubicu. Ihned překvapil skvělým osmým místem a tím svým prvním bodem. Následující sezónu už jezdil jako plnohodnotný pilot týmu Toro Rosso, který díky němu předčil svou sesterskou „áčkovou“ stáj Red Bull Racing.
První kontakt s F1 zajistil Vettelovi BMW Sauber
Za jeho perfektní výkony v italské stáji mohla Julia. Není to ani jeho maminka, přítelkyně nebo sestra. Julia byl monopost Toro Rosso. Letos ji ale opustil a na její místo přišla Kate, ta ale nepřežila ani GP Austrálie. Na řadu přišla „Katina zlobivá sestra“, podle Sebastiana opravdová bojovkyně, která jej dostala na přední stránky motoristických časopisů a zařadila mezi taková známá jména jako například Räikkönen nebo Hamilton.
Julia připomněla Vettelovi pocit vítězství.
Brzy, co se rozvinul Vettelův talent, si Německo konečně splnilo další cíl – konečně se našla plnohodnotná náhrada za Schumachera. Sebastian byl dokonce pokřtěn na „nového Schumachera“. Přezdívka se neodvíjí jen od národnosti, nýbž i jezdecký styl a styl chování v garáži mezi mechaniky, je dost podobný. Vettel ale o něčem takovém nechce ani slyšet a tvrdí, že se se sedminásobnou legendou nemůže srovnávat. Oba piloti mají ale ještě více věcí společných: oba vyrůstali v malém venkovském městečku. Nebyly to nijak zámožné rodiny, Schumacherův otec byl zedníkem a ten Vettelův tesařem. Oba přišli o několik zubů na morotárách v Kerpenu, nedaleko Nürburgringu. V něčem se ale přeci jen liší - Schumacherovi chybí Vettelův humor – Michael si nikdy nepojmenovával auta po ženách, které znal.
Podle Vettela má prý Schumacher vliv na jeho lásku k motorsportu. Jako malý prý sledoval jeho úspěchy s tatínkem v televizi: „Sledoval jsem F1 v televizi, když jsem byl ještě hodně malý. Jsou to moje nejstarší vzpomínky. Dostal jsem motokáru a jezdíval jsem na ní vzadu na zahradě. Potom jsem začal závodit na okruzích.“
Jako správný závodník miluje automobily i mimo závodní trať. Nejedná se ale jen o závodní vozy: „Řídím auta, která se mi líbí - nejsem automobilový snob. Takže pokud se mi líbí Škoda, řídím Škodu. Ale teď jsem vyslanec BMW, takže řídím bavoráky. Závodění na normální silnice nepatří, takže jsem velmi opatrný řidič. Nemáme odpovědnost jen za sebe, ale i za ostatní.“
Pokud zrovna necestuje, nezávodí, nepodniká akce pro sponzory a neudělá si například výlet na horu Fudži, věnuje čas hlavně relaxaci. Zbožňuje písničky od Beatles, podívá se na nějakou komedii, popřípadě akční film, jako je Forrest Grump nebo si zahraje nějakou hru na iPodu.
Věčný optimismus a otevřenost patří mezi Němcovy zbraně k motivaci týmu a tím i svým ke úspěchům.
Vypadá to, že kamkoliv Vettel přijde, tam se postará o úspěch. Je to jen o štěstí nebo kolem sebe dokáže vytvořit takovou atmosféru, která vyhecuje celý tým nahoru? U týmu BMW není měřítko objektivní, jelikož byl jen testovacím pilotem. Týmu Toro Rosso ale přivezl první vítězství a velký počet bodů, letos s Red Bullem bojoval o titul. Bude velmi zajímavé sledovat dál jeho kroky.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.