Nový šampión v Poháru konstruktérů měl původně oživit na scéně značku Tyrrell, přesto nakonec nastoupil s názvem Brawn GP. Ross Brawn odhalil, jak to bylo s vymýšlením jména týmu.
Vzhledem k tomu, čeho tým v loňské sezóně pod vedením Hondy dosáhl, byl tým z Brackley po odchodu japonské automobilky na rozpacích ohledně volby svého názvu. Brawn s dalšími členy managementu včetně Nicka Frye odkoupily tým od Hondy za symbolickou jednu libru a původně zvažovali název "Pure Racing"
"Zvažovali jsme spoustu variant. Pure Racing byla jednou z nich, pak také Tyrrell," objasňuje nedávnou minulost Ross Brawn. Tyrrell, založený koncem padesátých let Kenem Tyrrellem, vítězem čtyř jezdeckých i týmových mistrovských titulů, byl totiž prodán předchůdci Hondy - BARu (British American Racing) v roce 1998.
"Nakonec Caroline McGrory, naše právní zastupitelka, řekla: "Nazvěme to po tobě," proti čemuž nikdo nic neměl," vysvětluje dále Brawn. "Mě to bylo trapné, jako jméno mi to připadalo nevhodné."
Jak je ale zvykem, Brawn GP logo bude nyní přidáno na trofej pro vítěze Poháru konstruktérů Formule 1, která bude předána na slavnostním galavečeru FIA ke konci roku.
"Zpočátku to bylo nepříjemné používat mé jméno i pro název týmu," pokračuje Brit. "Jsem však teď na to velmi hrdý a poctěný tím, že tým nese mé jméno."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.