Jezdec Red Bullu německý talent Sebastian Vettel ztratil poslední naděje na teoretickou možnost zisku letošního titulu, když skončil ve Velké ceně Brazílie na okruhu Interlagos jako čtvrtý. V závodě plném incidentů, v kterém šest závodníků nevidělo šachovnicovou vlajku, dokázal zajet výborný závod. Prokázal velký potenciál jak svého monopostu, tak i svých schopností a z patnáctého místa na startu dojel na výborné čtvrté pozici.
I přes dobrý výkon ale ztratil šanci na titul, když jeden z jeho úhlavních rivalů Brit Jenson Button předvedl jeden ze svých nejpovedenějších závodů a pojistil si pátým místem mistrovský titul pro rok 2009.
Britův týmový kolega Brazilec Rubens Barrichello, který na domácí trati vybojoval pole position, v závodě již tak konkurenceschopný nebyl a i kvůli defektu pneumatiky dokončil před domácími fanoušky až na místě osmém, čímž tak v celkovém pořadí ztrácí před poslední velkou cenou dva body na Sebastiana Vettela.
Němec ale jasně uvedl, že se nestará o to, zda skončí na druhém či třetím místě v pořadí jezdců letošní sezony, jelikož jeho hlavním cílem byl zisk titulu. Doslova řekl: „Druhý je první poražený,“.
„V Abú Zabí ze sebe zkusím dostat vše. Samozřejmě cílem je zvítězit, jelikož máme vítězné auto. Opravdu se nestarám o to, jestli budu druhý nebo třetí.“
Dále se ještě Vettel vrátil ke GP Brazílie: „Celkem to byl dobrý závod, když jsem startoval ze zadu a v cíli jsem byl jako čtvrtý,“ a pokračoval: „Možná to bylo maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Samozřejmě bez problému v kvalifikaci jsem mohl vyhrát závod, ale stalo se, takže k tomu nemohu říct více.“
„Zaměřil jsem se na kola v závodě, na okruh, na auto. Bylo to rušné. Uvědomoval jsem si, že dojet na čtvrtém místě nestačí. Modlil jsem se, aby přišel déšť a já ho cítil, ale nakonec nic.“ dodal Vettel.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.