Jezdec Red Bullu německý talent Sebastian Vettel ztratil poslední naděje na teoretickou možnost zisku letošního titulu, když skončil ve Velké ceně Brazílie na okruhu Interlagos jako čtvrtý. V závodě plném incidentů, v kterém šest závodníků nevidělo šachovnicovou vlajku, dokázal zajet výborný závod. Prokázal velký potenciál jak svého monopostu, tak i svých schopností a z patnáctého místa na startu dojel na výborné čtvrté pozici.
I přes dobrý výkon ale ztratil šanci na titul, když jeden z jeho úhlavních rivalů Brit Jenson Button předvedl jeden ze svých nejpovedenějších závodů a pojistil si pátým místem mistrovský titul pro rok 2009.
Britův týmový kolega Brazilec Rubens Barrichello, který na domácí trati vybojoval pole position, v závodě již tak konkurenceschopný nebyl a i kvůli defektu pneumatiky dokončil před domácími fanoušky až na místě osmém, čímž tak v celkovém pořadí ztrácí před poslední velkou cenou dva body na Sebastiana Vettela.
Němec ale jasně uvedl, že se nestará o to, zda skončí na druhém či třetím místě v pořadí jezdců letošní sezony, jelikož jeho hlavním cílem byl zisk titulu. Doslova řekl: „Druhý je první poražený,“.
„V Abú Zabí ze sebe zkusím dostat vše. Samozřejmě cílem je zvítězit, jelikož máme vítězné auto. Opravdu se nestarám o to, jestli budu druhý nebo třetí.“
Dále se ještě Vettel vrátil ke GP Brazílie: „Celkem to byl dobrý závod, když jsem startoval ze zadu a v cíli jsem byl jako čtvrtý,“ a pokračoval: „Možná to bylo maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Samozřejmě bez problému v kvalifikaci jsem mohl vyhrát závod, ale stalo se, takže k tomu nemohu říct více.“
„Zaměřil jsem se na kola v závodě, na okruh, na auto. Bylo to rušné. Uvědomoval jsem si, že dojet na čtvrtém místě nestačí. Modlil jsem se, aby přišel déšť a já ho cítil, ale nakonec nic.“ dodal Vettel.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.