Jezdec Red Bullu německý talent Sebastian Vettel ztratil poslední naděje na teoretickou možnost zisku letošního titulu, když skončil ve Velké ceně Brazílie na okruhu Interlagos jako čtvrtý. V závodě plném incidentů, v kterém šest závodníků nevidělo šachovnicovou vlajku, dokázal zajet výborný závod. Prokázal velký potenciál jak svého monopostu, tak i svých schopností a z patnáctého místa na startu dojel na výborné čtvrté pozici.
I přes dobrý výkon ale ztratil šanci na titul, když jeden z jeho úhlavních rivalů Brit Jenson Button předvedl jeden ze svých nejpovedenějších závodů a pojistil si pátým místem mistrovský titul pro rok 2009.
Britův týmový kolega Brazilec Rubens Barrichello, který na domácí trati vybojoval pole position, v závodě již tak konkurenceschopný nebyl a i kvůli defektu pneumatiky dokončil před domácími fanoušky až na místě osmém, čímž tak v celkovém pořadí ztrácí před poslední velkou cenou dva body na Sebastiana Vettela.
Němec ale jasně uvedl, že se nestará o to, zda skončí na druhém či třetím místě v pořadí jezdců letošní sezony, jelikož jeho hlavním cílem byl zisk titulu. Doslova řekl: „Druhý je první poražený,“.
„V Abú Zabí ze sebe zkusím dostat vše. Samozřejmě cílem je zvítězit, jelikož máme vítězné auto. Opravdu se nestarám o to, jestli budu druhý nebo třetí.“
Dále se ještě Vettel vrátil ke GP Brazílie: „Celkem to byl dobrý závod, když jsem startoval ze zadu a v cíli jsem byl jako čtvrtý,“ a pokračoval: „Možná to bylo maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Samozřejmě bez problému v kvalifikaci jsem mohl vyhrát závod, ale stalo se, takže k tomu nemohu říct více.“
„Zaměřil jsem se na kola v závodě, na okruh, na auto. Bylo to rušné. Uvědomoval jsem si, že dojet na čtvrtém místě nestačí. Modlil jsem se, aby přišel déšť a já ho cítil, ale nakonec nic.“ dodal Vettel.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.