Giancarlo Fisichella připouští, že je naštvaný z toho, jak se vyvrbil jeho přestup do Ferrari, když ani v Brazílii nedokázal dojet na bodech.
Ital si zajistil svůj vysněný přestup do Scuderie po výborném výkonu s monopostem Force India ve Spa, když zároveň Ferrari již ztrácelo trpělivost se svým testovacím pilotem Lucou Badoerem, který byl za svou výkonnost s F60 velmi kritizovaný, protože patřil k nejpomalejším pilotům.
Fisichella měl zpočátku problémy s přizpůsobením se novému okolí a řízení monopostu. Trápil se i v Brazílii, kde byl nucen opustit svůj vůz na konci pitlane. V kvalifikaci dostal smyk a zhasl mu motor, v závodu se musel vyhnout roztočenému Kovalainenovi, což mu zhatilo šance na body.
I když jeho rychlost v určitých fázích závodu nebyla špatná, nedostatek přilnavosti na sjeté měkčí sadě pneumatik (jako jediný jel na jednu zastávku, což super-měkká směs holt nevydržela) mu neumožnil více, než 10 místo - a to ještě spousta soupeřů před ním vypadla kvůli kolizím či selhání techniky.
"Samozřejmě, že můj závod byl znehodnocen již postavením v zadních řadách," říká Fisichella. "Pak došlo k incidentu s Kovalainenem, který se přede mnou roztočil, čímž mě vytlačil na trávu a zhatil můj záměr o předjetí několika vozů v úvodním kole."
"Zvolili jsme jednozastávkovou strategii, což byl dobrý tah, ale v závěru závodu se měkčí pneumatiky začaly drolit a já jsem nebyl schopen jezdit tak rychle jako ti přede mnou, dokonce jsem přišel o pozici. KERS navíc nefungoval vždy, ale nárazově," uvedl ke svému závodu Říman.
Jak je tedy spokojen po přestupu z Force Indie do Maranella? "Když přihlédnu k tomu, co jsem s Ferrari zatím zažil, nechci tajit to, že jsem naštvaný, protože ani jeden víkend nevyšel podle plánu. Nyní pojedeme do Abú Zabí, což je nové místo pro všechny. Udělám vše, co bude v mých silách, abychom získali zpět třetí místo [v Poháru konstruktérů], které nám v Brazílii uteklo."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.