Giancarlo Fisichella připouští, že je naštvaný z toho, jak se vyvrbil jeho přestup do Ferrari, když ani v Brazílii nedokázal dojet na bodech.
Ital si zajistil svůj vysněný přestup do Scuderie po výborném výkonu s monopostem Force India ve Spa, když zároveň Ferrari již ztrácelo trpělivost se svým testovacím pilotem Lucou Badoerem, který byl za svou výkonnost s F60 velmi kritizovaný, protože patřil k nejpomalejším pilotům.
Fisichella měl zpočátku problémy s přizpůsobením se novému okolí a řízení monopostu. Trápil se i v Brazílii, kde byl nucen opustit svůj vůz na konci pitlane. V kvalifikaci dostal smyk a zhasl mu motor, v závodu se musel vyhnout roztočenému Kovalainenovi, což mu zhatilo šance na body.
I když jeho rychlost v určitých fázích závodu nebyla špatná, nedostatek přilnavosti na sjeté měkčí sadě pneumatik (jako jediný jel na jednu zastávku, což super-měkká směs holt nevydržela) mu neumožnil více, než 10 místo - a to ještě spousta soupeřů před ním vypadla kvůli kolizím či selhání techniky.
"Samozřejmě, že můj závod byl znehodnocen již postavením v zadních řadách," říká Fisichella. "Pak došlo k incidentu s Kovalainenem, který se přede mnou roztočil, čímž mě vytlačil na trávu a zhatil můj záměr o předjetí několika vozů v úvodním kole."
"Zvolili jsme jednozastávkovou strategii, což byl dobrý tah, ale v závěru závodu se měkčí pneumatiky začaly drolit a já jsem nebyl schopen jezdit tak rychle jako ti přede mnou, dokonce jsem přišel o pozici. KERS navíc nefungoval vždy, ale nárazově," uvedl ke svému závodu Říman.
Jak je tedy spokojen po přestupu z Force Indie do Maranella? "Když přihlédnu k tomu, co jsem s Ferrari zatím zažil, nechci tajit to, že jsem naštvaný, protože ani jeden víkend nevyšel podle plánu. Nyní pojedeme do Abú Zabí, což je nové místo pro všechny. Udělám vše, co bude v mých silách, abychom získali zpět třetí místo [v Poháru konstruktérů], které nám v Brazílii uteklo."
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.