INTERLAGOS - 3. TRÉNINK; Lilo jako z konve, nemohla vzlétnout helikoptéra zdravotníků a na trati byla spousta vody - proto byl start třetího tréninku odložen.
Původně měl začít v 16 hod našeho času a trvat 60 min, kvůli dešti byl zkrácen, auta jezdila či píše plavala po trati necelých 20 min.
Akce jsme se tak před kvalifikací, jež začíná v 19 hod našeho času dočkali, i když hrozilo, že by se 3. trénink nejel vůbec. Dle sportovních regulí (článek 31.5) nesmí být mezi těmito dvěma částmi menší než 2 hod přestávka.
Jak to vypadalo na Interlagosu, dokládá následující snímek pořízený mechaniky McLarenu krátce před 16 hodinou. V Brazílii se v bouři dokonce i blýskalo.
Až v 16:42 hod vyrazilo prvních deset pilotů na okruh, množství vody na trati však bylo neuvěřitelné. Jezdci létali po všech koncích.. mimo byl Grosjean v první zatáčce, Alonso ve čtvrté, Raikkonen.
Pět min před kouncem roztřískal svůj vůz Grosjean, a proto byly vyvěšeny červené vlajky. Při svém karambolu si zaplachtil vzduchem, málem smetl komisaře, kterého zachránila bariéra. Stihne mu Renault včas připravit monopost pro kvalifikaci? Monopost docela solidně roztřískal, podle mě se dnes na trati už sotva objeví. Romain je naštěstí v pořádku.
Nejlépe se s množstvím vody vypořádal Nico Rosberg, který zajel o téměř 0,7 vteřiny rychleji než druhý japonec Nakajima. Williams si tak odváží tréninkové double.
Mnohem zajímavější bude kvalifikace, která začne za necelé dvě hodiny a která bude podle všeho velmi mokrá a dramatická.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.