INTERLAGOS - 3. TRÉNINK; Lilo jako z konve, nemohla vzlétnout helikoptéra zdravotníků a na trati byla spousta vody - proto byl start třetího tréninku odložen.
Původně měl začít v 16 hod našeho času a trvat 60 min, kvůli dešti byl zkrácen, auta jezdila či píše plavala po trati necelých 20 min.
Akce jsme se tak před kvalifikací, jež začíná v 19 hod našeho času dočkali, i když hrozilo, že by se 3. trénink nejel vůbec. Dle sportovních regulí (článek 31.5) nesmí být mezi těmito dvěma částmi menší než 2 hod přestávka.
Jak to vypadalo na Interlagosu, dokládá následující snímek pořízený mechaniky McLarenu krátce před 16 hodinou. V Brazílii se v bouři dokonce i blýskalo.
Až v 16:42 hod vyrazilo prvních deset pilotů na okruh, množství vody na trati však bylo neuvěřitelné. Jezdci létali po všech koncích.. mimo byl Grosjean v první zatáčce, Alonso ve čtvrté, Raikkonen.
Pět min před kouncem roztřískal svůj vůz Grosjean, a proto byly vyvěšeny červené vlajky. Při svém karambolu si zaplachtil vzduchem, málem smetl komisaře, kterého zachránila bariéra. Stihne mu Renault včas připravit monopost pro kvalifikaci? Monopost docela solidně roztřískal, podle mě se dnes na trati už sotva objeví. Romain je naštěstí v pořádku.
Nejlépe se s množstvím vody vypořádal Nico Rosberg, který zajel o téměř 0,7 vteřiny rychleji než druhý japonec Nakajima. Williams si tak odváží tréninkové double.
Mnohem zajímavější bude kvalifikace, která začne za necelé dvě hodiny a která bude podle všeho velmi mokrá a dramatická.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.