INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Vítězem pátečního odpoledního tréninku v Brazílii se stal Fernando Alonso na Renaultu před Sebastienem Buemim a domácím Rubensem Barrichellem.
Po 15 min nejrychlejší Buemi v čase 1:12,710 min, o 2 desetiny rychleji než Vettel následovaný Buttonem a Sutilem. Jako poslední vyjel na trať Grosjean, Button se přitom vrací do boxů a stěžuje si na přetáčivost svého monopostu. Vettel v té chvíli vylepšuje svůj čas, za Buemim zaostal o pouhé 4 tisíciny. Vedoucí muž šampionátu se po úpravě vrací a zajíždí nejrychlejší kolo – 1:12,696 min. O prvenství se chvíli pral s Markem Webberem, Jarno Trulli je široký v jedné ze zatáček a kosí trávu podél okruhu.
Při záběrech z Hamiltonova vozu a šlo díky grafice dobře vidět, kdy Lewis využívá KERS – na výjezdu z poslední zatáčky, což ale není žádným překvapení, protože po ní následuje dlouhé stoupání do kopce a cílová rovinka.
Grosjean dokončil instalační kolo, ale ani jeho kolega Alonso do té chvíle ještě na svém kontě neměl žádné měřené kolo.
Půlhodiny před koncem začalo opět trochu pršet, to už byl na čele Buemi s časem 1:12,357 min. Provoz pak opět houstl a ve výsledcích došlo k zajímavé situaci, kdy mladíček Kobajaši v japonském soubojů závodních samurajů porazil mnohem zkušenějšího Kazuki Nakajimu. Že by v Kobajašim přeci jen něco (na rozdíl od Kazukiho) bylo?
Ke konci déšť sílil, v rádiu Button požadoval nastavení většího přítlaku na předním křídle a zároveň se dotazoval na to, zda v první zatáčce prší. Na konci pitlane kvůli technickým problémům zastavil Fisichella, jenž se odpoledne s nejpomalejším časem znovu příliš nevyznamenal.
Pět minut před koncem déšť ustal a opět zhoustl provoz, přičemž Alonso zajel s velmi lehkým vozem nejrychlejší čas dne – 1:12,314 min předstihl tak do těch chvil poměrně překvapivě vedoucího Buemiho, který s Vettelem patřil mezi nejpilnější muže odpolední části (oba ujeli 45 kol). V odpolední část byla ještě vyrovnanější než ta první - všichni piloti se v ní totiž vlezli do rozmezí jedné vteřiny.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.