INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Vítězem pátečního odpoledního tréninku v Brazílii se stal Fernando Alonso na Renaultu před Sebastienem Buemim a domácím Rubensem Barrichellem.
Po 15 min nejrychlejší Buemi v čase 1:12,710 min, o 2 desetiny rychleji než Vettel následovaný Buttonem a Sutilem. Jako poslední vyjel na trať Grosjean, Button se přitom vrací do boxů a stěžuje si na přetáčivost svého monopostu. Vettel v té chvíli vylepšuje svůj čas, za Buemim zaostal o pouhé 4 tisíciny. Vedoucí muž šampionátu se po úpravě vrací a zajíždí nejrychlejší kolo – 1:12,696 min. O prvenství se chvíli pral s Markem Webberem, Jarno Trulli je široký v jedné ze zatáček a kosí trávu podél okruhu.
Při záběrech z Hamiltonova vozu a šlo díky grafice dobře vidět, kdy Lewis využívá KERS – na výjezdu z poslední zatáčky, což ale není žádným překvapení, protože po ní následuje dlouhé stoupání do kopce a cílová rovinka.
Grosjean dokončil instalační kolo, ale ani jeho kolega Alonso do té chvíle ještě na svém kontě neměl žádné měřené kolo.
Půlhodiny před koncem začalo opět trochu pršet, to už byl na čele Buemi s časem 1:12,357 min. Provoz pak opět houstl a ve výsledcích došlo k zajímavé situaci, kdy mladíček Kobajaši v japonském soubojů závodních samurajů porazil mnohem zkušenějšího Kazuki Nakajimu. Že by v Kobajašim přeci jen něco (na rozdíl od Kazukiho) bylo?
Ke konci déšť sílil, v rádiu Button požadoval nastavení většího přítlaku na předním křídle a zároveň se dotazoval na to, zda v první zatáčce prší. Na konci pitlane kvůli technickým problémům zastavil Fisichella, jenž se odpoledne s nejpomalejším časem znovu příliš nevyznamenal.
Pět minut před koncem déšť ustal a opět zhoustl provoz, přičemž Alonso zajel s velmi lehkým vozem nejrychlejší čas dne – 1:12,314 min předstihl tak do těch chvil poměrně překvapivě vedoucího Buemiho, který s Vettelem patřil mezi nejpilnější muže odpolední části (oba ujeli 45 kol). V odpolední část byla ještě vyrovnanější než ta první - všichni piloti se v ní totiž vlezli do rozmezí jedné vteřiny.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.