INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Vítězem pátečního odpoledního tréninku v Brazílii se stal Fernando Alonso na Renaultu před Sebastienem Buemim a domácím Rubensem Barrichellem.
Po 15 min nejrychlejší Buemi v čase 1:12,710 min, o 2 desetiny rychleji než Vettel následovaný Buttonem a Sutilem. Jako poslední vyjel na trať Grosjean, Button se přitom vrací do boxů a stěžuje si na přetáčivost svého monopostu. Vettel v té chvíli vylepšuje svůj čas, za Buemim zaostal o pouhé 4 tisíciny. Vedoucí muž šampionátu se po úpravě vrací a zajíždí nejrychlejší kolo – 1:12,696 min. O prvenství se chvíli pral s Markem Webberem, Jarno Trulli je široký v jedné ze zatáček a kosí trávu podél okruhu.
Při záběrech z Hamiltonova vozu a šlo díky grafice dobře vidět, kdy Lewis využívá KERS – na výjezdu z poslední zatáčky, což ale není žádným překvapení, protože po ní následuje dlouhé stoupání do kopce a cílová rovinka.
Grosjean dokončil instalační kolo, ale ani jeho kolega Alonso do té chvíle ještě na svém kontě neměl žádné měřené kolo.
Půlhodiny před koncem začalo opět trochu pršet, to už byl na čele Buemi s časem 1:12,357 min. Provoz pak opět houstl a ve výsledcích došlo k zajímavé situaci, kdy mladíček Kobajaši v japonském soubojů závodních samurajů porazil mnohem zkušenějšího Kazuki Nakajimu. Že by v Kobajašim přeci jen něco (na rozdíl od Kazukiho) bylo?
Ke konci déšť sílil, v rádiu Button požadoval nastavení většího přítlaku na předním křídle a zároveň se dotazoval na to, zda v první zatáčce prší. Na konci pitlane kvůli technickým problémům zastavil Fisichella, jenž se odpoledne s nejpomalejším časem znovu příliš nevyznamenal.
Pět minut před koncem déšť ustal a opět zhoustl provoz, přičemž Alonso zajel s velmi lehkým vozem nejrychlejší čas dne – 1:12,314 min předstihl tak do těch chvil poměrně překvapivě vedoucího Buemiho, který s Vettelem patřil mezi nejpilnější muže odpolední části (oba ujeli 45 kol). V odpolední část byla ještě vyrovnanější než ta první - všichni piloti se v ní totiž vlezli do rozmezí jedné vteřiny.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.