Giancarlo Fisichella není příliš nadšen ze své výkonnosti s F60. Včera uvedl příčiny, proč tolik zaostává za svým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem.
Ital příliš velký dojem po svém přestupu z Force Indie do Ferrari po Velké ceně Belgie neudělal. Na používání KERSu a tlačítka na volantu si již zvykl. Hlavním důvodem jsou podle něj problémy při brzdění způsobené hmotností KERSu - zařízení přitom způsobuje nestabilitu, s čímž se Giancarlo zatím nedokáže vyrovnat tak jako Kimi.
"Na tlačítka už jsem si docela zvykl," vysvětluje Fisichella. "Hlavním problémem jsou brzdné body, protože ty jsou zcela odlišné od těch, které jsem měl s monopostem Force India. Musím na to myslet a možná kvůli toho ztrácím trochu koncentrace. S Ferrari se brzdí jinak, než jsem byl zvyklý, což pro mě není lehké."
Ital dále připomíná, že s rychlostí na tom není tak špatně a že dokáže jezdit v závodě stejně rychle jako Räikkönen - jen problémy s brzděním ho v letmých kolech v kvalifikaci vyvádějí z míry a díky nim se ocitá na startovním roštu příliš hluboko za body.
"Musím se zkrátka zaměřit na kvalifikaci, která je nyní hlavním problémem, protože když vezmeme v potaz poslední závod, tak jsem byl ve druhém stintu stejně rychlý jako Kimi, což je hodně důležité a hodně dobré," hájí se Ital. "Takže se těším na další závod, bude důležité odjet dobrou kvalifikaci, což je důležité pro zisk bodů."
Okruhu Interlagos je považován za jeden z nejlepších pro vozy vybavené KERSem. Fisichella souhlasí s tím, že se dodatečný výkon v jistých chvíli hodí, obává se však problémů s nastavením.
"KERS představuje velkou výhodu v poslední zatáčce před cílovou rovinkou a na několika dalších místech, díky čemuž získáme kolem 0,4 vteřiny. Přidá se také na startu a pro předjíždění soupeřů jako obvykle. Ale nezapomeňte, že je velmi těžký, takže se současným vyvážením auta bude velmi těžké nalézt správné nastavení," dodává pilot Ferrari.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.