Giancarlo Fisichella není příliš nadšen ze své výkonnosti s F60. Včera uvedl příčiny, proč tolik zaostává za svým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem.
Ital příliš velký dojem po svém přestupu z Force Indie do Ferrari po Velké ceně Belgie neudělal. Na používání KERSu a tlačítka na volantu si již zvykl. Hlavním důvodem jsou podle něj problémy při brzdění způsobené hmotností KERSu - zařízení přitom způsobuje nestabilitu, s čímž se Giancarlo zatím nedokáže vyrovnat tak jako Kimi.
"Na tlačítka už jsem si docela zvykl," vysvětluje Fisichella. "Hlavním problémem jsou brzdné body, protože ty jsou zcela odlišné od těch, které jsem měl s monopostem Force India. Musím na to myslet a možná kvůli toho ztrácím trochu koncentrace. S Ferrari se brzdí jinak, než jsem byl zvyklý, což pro mě není lehké."
Ital dále připomíná, že s rychlostí na tom není tak špatně a že dokáže jezdit v závodě stejně rychle jako Räikkönen - jen problémy s brzděním ho v letmých kolech v kvalifikaci vyvádějí z míry a díky nim se ocitá na startovním roštu příliš hluboko za body.
"Musím se zkrátka zaměřit na kvalifikaci, která je nyní hlavním problémem, protože když vezmeme v potaz poslední závod, tak jsem byl ve druhém stintu stejně rychlý jako Kimi, což je hodně důležité a hodně dobré," hájí se Ital. "Takže se těším na další závod, bude důležité odjet dobrou kvalifikaci, což je důležité pro zisk bodů."
Okruhu Interlagos je považován za jeden z nejlepších pro vozy vybavené KERSem. Fisichella souhlasí s tím, že se dodatečný výkon v jistých chvíli hodí, obává se však problémů s nastavením.
"KERS představuje velkou výhodu v poslední zatáčce před cílovou rovinkou a na několika dalších místech, díky čemuž získáme kolem 0,4 vteřiny. Přidá se také na startu a pro předjíždění soupeřů jako obvykle. Ale nezapomeňte, že je velmi těžký, takže se současným vyvážením auta bude velmi těžké nalézt správné nastavení," dodává pilot Ferrari.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.