Giancarlo Fisichella není příliš nadšen ze své výkonnosti s F60. Včera uvedl příčiny, proč tolik zaostává za svým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem.
Ital příliš velký dojem po svém přestupu z Force Indie do Ferrari po Velké ceně Belgie neudělal. Na používání KERSu a tlačítka na volantu si již zvykl. Hlavním důvodem jsou podle něj problémy při brzdění způsobené hmotností KERSu - zařízení přitom způsobuje nestabilitu, s čímž se Giancarlo zatím nedokáže vyrovnat tak jako Kimi.
"Na tlačítka už jsem si docela zvykl," vysvětluje Fisichella. "Hlavním problémem jsou brzdné body, protože ty jsou zcela odlišné od těch, které jsem měl s monopostem Force India. Musím na to myslet a možná kvůli toho ztrácím trochu koncentrace. S Ferrari se brzdí jinak, než jsem byl zvyklý, což pro mě není lehké."
Ital dále připomíná, že s rychlostí na tom není tak špatně a že dokáže jezdit v závodě stejně rychle jako Räikkönen - jen problémy s brzděním ho v letmých kolech v kvalifikaci vyvádějí z míry a díky nim se ocitá na startovním roštu příliš hluboko za body.
"Musím se zkrátka zaměřit na kvalifikaci, která je nyní hlavním problémem, protože když vezmeme v potaz poslední závod, tak jsem byl ve druhém stintu stejně rychlý jako Kimi, což je hodně důležité a hodně dobré," hájí se Ital. "Takže se těším na další závod, bude důležité odjet dobrou kvalifikaci, což je důležité pro zisk bodů."
Okruhu Interlagos je považován za jeden z nejlepších pro vozy vybavené KERSem. Fisichella souhlasí s tím, že se dodatečný výkon v jistých chvíli hodí, obává se však problémů s nastavením.
"KERS představuje velkou výhodu v poslední zatáčce před cílovou rovinkou a na několika dalších místech, díky čemuž získáme kolem 0,4 vteřiny. Přidá se také na startu a pro předjíždění soupeřů jako obvykle. Ale nezapomeňte, že je velmi těžký, takže se současným vyvážením auta bude velmi těžké nalézt správné nastavení," dodává pilot Ferrari.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.