Německý pilot stáje Red Bull Sebastian Vettel je jedním z trojice pilotů, kteří mají dva závody před koncem seriálu šanci získat titul mistra světa F1, tvrdí však, že pod tlakem není on, ale oba jezdci týmu Brawn GP Jenson Button a Rubens Barrichello.
Dvaadvacetiletý Vettel ztrácí šestnáct bodů na lídra šampionátu Buttona z Velké Británie a jen dva na Brazilce Barrichella a dobře ví, že jedině vítězství v nadcházející Velké ceně Brazílie mu pomůže zůstat ve hře o titul.
Němec, který před dvěma týdny jasně dominoval Velké ceně Japonska, přijel do Sao Paula jako jeden z horkých favoritů. "Jediná věc, kterou můžu udělat, je vyhrát. Ale pod tlakem jsou ti dva přede mnou," prohlásil Vettel na předzávodní tiskové konferenci. "Není třeba být génius, aby člověk pochopil, že já musím vyhrávat a Jenson a Rubens musejí kazit," dodal pilot Red Bullu, který potřebuje nedělní závod vyhrát, přičemž Button nesmí dojet lépe než šestý, aby si Němec uchoval naději na titul.
Vettel je ale optimistou, protože okruh Interlagos by měl svědčit jeho vozu, současně ale připouští, že monoposty vybavené systémem KERS, tedy McLaren a Ferrari, budou mít v Brazílii výhodu. Na druhou stranu se může spolehnout na pomoc stájového kolegy Marka Webbera. "Je to dobrá situace. Škoda, že Mark už není v boji o titul, ale náš tým je velmi silný. Pokud se naskytne vhodná situace, Mark by byl poslední, kdo by mi nechtěl pomoci," věří Vettel, který by si přál, aby v pátek pršelo a moc se nejezdilo. Potřebuje totiž šetřit motor, protože v závodech už použil všech osm povolených agregátů. Kdyby musel v závodě nasadit další, stálo by ho to deset míst na startovním roštu.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.