Německý pilot stáje Red Bull Sebastian Vettel je jedním z trojice pilotů, kteří mají dva závody před koncem seriálu šanci získat titul mistra světa F1, tvrdí však, že pod tlakem není on, ale oba jezdci týmu Brawn GP Jenson Button a Rubens Barrichello.
Dvaadvacetiletý Vettel ztrácí šestnáct bodů na lídra šampionátu Buttona z Velké Británie a jen dva na Brazilce Barrichella a dobře ví, že jedině vítězství v nadcházející Velké ceně Brazílie mu pomůže zůstat ve hře o titul.
Němec, který před dvěma týdny jasně dominoval Velké ceně Japonska, přijel do Sao Paula jako jeden z horkých favoritů. "Jediná věc, kterou můžu udělat, je vyhrát. Ale pod tlakem jsou ti dva přede mnou," prohlásil Vettel na předzávodní tiskové konferenci. "Není třeba být génius, aby člověk pochopil, že já musím vyhrávat a Jenson a Rubens musejí kazit," dodal pilot Red Bullu, který potřebuje nedělní závod vyhrát, přičemž Button nesmí dojet lépe než šestý, aby si Němec uchoval naději na titul.
Vettel je ale optimistou, protože okruh Interlagos by měl svědčit jeho vozu, současně ale připouští, že monoposty vybavené systémem KERS, tedy McLaren a Ferrari, budou mít v Brazílii výhodu. Na druhou stranu se může spolehnout na pomoc stájového kolegy Marka Webbera. "Je to dobrá situace. Škoda, že Mark už není v boji o titul, ale náš tým je velmi silný. Pokud se naskytne vhodná situace, Mark by byl poslední, kdo by mi nechtěl pomoci," věří Vettel, který by si přál, aby v pátek pršelo a moc se nejezdilo. Potřebuje totiž šetřit motor, protože v závodech už použil všech osm povolených agregátů. Kdyby musel v závodě nasadit další, stálo by ho to deset míst na startovním roštu.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.