Úřadující mistr světa Lewis Hamilton, který však už nemá naději na obhajobu titulu, si chce nadcházející Velkou cenu Brazílie poprvé v kariéře užít.
V obou předcházejících sezonách Hamilton až do závěrečného závodu v Brazílii bojoval o titul. V roce 2007 ho o bod prohrál s Kimim Räikkönenem, v infarktovém závěru loňské sezony naopak o jediný bod předčil domácího Felipeho Massu, který závod vyhrál a v cíli se dokonce chvíli radoval, ale jen do okamžiku, kdy Hamilton pár zatáček před cílem předjel vůz Toyota Němce Tima Glocka, získal kýžený bodový zisk za páté místo a ve věku 23 let a 301 dne se stal nejmladším mistrem světa v historii.
Nyní je Hamilton poprvé v kariéře v pozici jezdce, který již do boje o titul zasáhnout nemůže, ačkoli v posledních šesti závodech získal víc bodů než kterýkoli jiný pilot. Zato si ale může poprvé bez stresu vychutnat atmosféru Interlagosu, který je piloty považován za jeden z nejrespektovanějších okruhů.
"Na letošní Velkou cenu Brazílie se opravdu těším," řekl Hamilton. "Bude to poprvé, kdy nebudu bojovat o titul. Užiju si trochu Sao Paulo i okruh v Interlagosu, který je jednou z nejlepších závodních tratí na světě. Nejlepší jsou tam ty davy diváků, které dělají skutečně fantastickou atmosféru. Fanoušci mají tolik energie, je v nich tolik života! Je to jedna velká párty, všichni jsou šťastní," nadchlo Hamiltona.
Také šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh očekává, že víkend v Brazílii bude tentokrát uvolněnější oproti tomu, co britská stáj zažila v posledních dvou letech. "Nikdo z našeho týmu nikdy nezapomeme dramatická závěrečná kola Velké ceny Brazílie 2008. To jsou zážitky navždycky," řekl Whitmarsh. "Letos jsme přijeli do Sao Paula s jediným cílem, dosáhnout co nejlepšího výsledku. Všichni se na to těšíme," dodal.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.