Nick Heidfeld s Robertom Kubicom čelia pred záverečnou fázou sezóny možnej penalizácii za nasadenie nového, v poradí už deviateho motora.
Uvedená dvojica má k dispozícii ešte jeden čerstvý agregát, okrem toho môže počítať i s niekoľkými staršími, už použitými motormi. Otázka ale znie, bude ich množstvo dostačujúce k tomu, aby pokrylo potreby štyroch ostávajúcich pretekárskych víkendov?
Napríklad pohonné agregáty Nicka Heidfelda a Roberta Kubicu, ktoré sa postarali o rozruch počas uplynulej kvalifikácie na okruhu v Monze, už definitívne doslúžili. Stalo sa tak aj napriek prvotnému optimizmu členov stajne domnievajúcich sa, že nešlo o technickú poruchu závažného charakteru. Dôkladné analýzy však ukázali, že vzniknutý problém nebude možné odstrániť.
"Jednalo sa o kvalitatívnu chybu v oblasti ventilov," priblížil príčinu nešťastného zlyhania dvoch pohonných jednotiek BMW počas kvalifikácie v Taliansku, Dr. Mario Theissen. "V praxi to znamená, že tieto motory už nebudú môcť byť použité. Uplynulú nedeľu v Monze jazdili obaja naši piloti s agregátmi zo Spa, pričom v ostávajúcej časti sezóny majú k dispozícii každý už len po jednom novom motore a niekoľkých už predtým použitých. Kľúčová otázka znie, či ich počet bude pre naše potreby dostatočný. Ak nie, budeme musieť pristúpiť ku nasadeniu deviateho motora, za čo zinkasujeme penalizáciu v podobe straty desiatich miest na štarte."
Dr. Mario Theissen, šéf BMW Motorsport
Napriek pomerne nelichotivým vyhliadkam sa zástupcovia tímu BMW Sauber na najbližšie podujatia tešia. V Singapúre, na zaujímavej trati opatrenej umelým osvetlením sa Nick Heidfeld a Robert Kubica predstavia s výrazne vylepšeným monopostom F1.09. Zmeny sa budú týkať oblasti bočníc, modifikáciami ale prešli aj zadné a predné krídlo a dvojitý difúzor. Stajňa okrem toho plánuje nasadiť počas najbližšieho súťažného víkendu aj úplne novú prevodovku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.