Nick Heidfeld s Robertom Kubicom čelia pred záverečnou fázou sezóny možnej penalizácii za nasadenie nového, v poradí už deviateho motora.
Uvedená dvojica má k dispozícii ešte jeden čerstvý agregát, okrem toho môže počítať i s niekoľkými staršími, už použitými motormi. Otázka ale znie, bude ich množstvo dostačujúce k tomu, aby pokrylo potreby štyroch ostávajúcich pretekárskych víkendov?
Napríklad pohonné agregáty Nicka Heidfelda a Roberta Kubicu, ktoré sa postarali o rozruch počas uplynulej kvalifikácie na okruhu v Monze, už definitívne doslúžili. Stalo sa tak aj napriek prvotnému optimizmu členov stajne domnievajúcich sa, že nešlo o technickú poruchu závažného charakteru. Dôkladné analýzy však ukázali, že vzniknutý problém nebude možné odstrániť.
"Jednalo sa o kvalitatívnu chybu v oblasti ventilov," priblížil príčinu nešťastného zlyhania dvoch pohonných jednotiek BMW počas kvalifikácie v Taliansku, Dr. Mario Theissen. "V praxi to znamená, že tieto motory už nebudú môcť byť použité. Uplynulú nedeľu v Monze jazdili obaja naši piloti s agregátmi zo Spa, pričom v ostávajúcej časti sezóny majú k dispozícii každý už len po jednom novom motore a niekoľkých už predtým použitých. Kľúčová otázka znie, či ich počet bude pre naše potreby dostatočný. Ak nie, budeme musieť pristúpiť ku nasadeniu deviateho motora, za čo zinkasujeme penalizáciu v podobe straty desiatich miest na štarte."
Dr. Mario Theissen, šéf BMW Motorsport
Napriek pomerne nelichotivým vyhliadkam sa zástupcovia tímu BMW Sauber na najbližšie podujatia tešia. V Singapúre, na zaujímavej trati opatrenej umelým osvetlením sa Nick Heidfeld a Robert Kubica predstavia s výrazne vylepšeným monopostom F1.09. Zmeny sa budú týkať oblasti bočníc, modifikáciami ale prešli aj zadné a predné krídlo a dvojitý difúzor. Stajňa okrem toho plánuje nasadiť počas najbližšieho súťažného víkendu aj úplne novú prevodovku.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.