Nick Heidfeld s Robertom Kubicom čelia pred záverečnou fázou sezóny možnej penalizácii za nasadenie nového, v poradí už deviateho motora.
Uvedená dvojica má k dispozícii ešte jeden čerstvý agregát, okrem toho môže počítať i s niekoľkými staršími, už použitými motormi. Otázka ale znie, bude ich množstvo dostačujúce k tomu, aby pokrylo potreby štyroch ostávajúcich pretekárskych víkendov?
Napríklad pohonné agregáty Nicka Heidfelda a Roberta Kubicu, ktoré sa postarali o rozruch počas uplynulej kvalifikácie na okruhu v Monze, už definitívne doslúžili. Stalo sa tak aj napriek prvotnému optimizmu členov stajne domnievajúcich sa, že nešlo o technickú poruchu závažného charakteru. Dôkladné analýzy však ukázali, že vzniknutý problém nebude možné odstrániť.
"Jednalo sa o kvalitatívnu chybu v oblasti ventilov," priblížil príčinu nešťastného zlyhania dvoch pohonných jednotiek BMW počas kvalifikácie v Taliansku, Dr. Mario Theissen. "V praxi to znamená, že tieto motory už nebudú môcť byť použité. Uplynulú nedeľu v Monze jazdili obaja naši piloti s agregátmi zo Spa, pričom v ostávajúcej časti sezóny majú k dispozícii každý už len po jednom novom motore a niekoľkých už predtým použitých. Kľúčová otázka znie, či ich počet bude pre naše potreby dostatočný. Ak nie, budeme musieť pristúpiť ku nasadeniu deviateho motora, za čo zinkasujeme penalizáciu v podobe straty desiatich miest na štarte."
Dr. Mario Theissen, šéf BMW Motorsport
Napriek pomerne nelichotivým vyhliadkam sa zástupcovia tímu BMW Sauber na najbližšie podujatia tešia. V Singapúre, na zaujímavej trati opatrenej umelým osvetlením sa Nick Heidfeld a Robert Kubica predstavia s výrazne vylepšeným monopostom F1.09. Zmeny sa budú týkať oblasti bočníc, modifikáciami ale prešli aj zadné a predné krídlo a dvojitý difúzor. Stajňa okrem toho plánuje nasadiť počas najbližšieho súťažného víkendu aj úplne novú prevodovku.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.