Nick Heidfeld s Robertom Kubicom čelia pred záverečnou fázou sezóny možnej penalizácii za nasadenie nového, v poradí už deviateho motora.
Uvedená dvojica má k dispozícii ešte jeden čerstvý agregát, okrem toho môže počítať i s niekoľkými staršími, už použitými motormi. Otázka ale znie, bude ich množstvo dostačujúce k tomu, aby pokrylo potreby štyroch ostávajúcich pretekárskych víkendov?
Napríklad pohonné agregáty Nicka Heidfelda a Roberta Kubicu, ktoré sa postarali o rozruch počas uplynulej kvalifikácie na okruhu v Monze, už definitívne doslúžili. Stalo sa tak aj napriek prvotnému optimizmu členov stajne domnievajúcich sa, že nešlo o technickú poruchu závažného charakteru. Dôkladné analýzy však ukázali, že vzniknutý problém nebude možné odstrániť.
"Jednalo sa o kvalitatívnu chybu v oblasti ventilov," priblížil príčinu nešťastného zlyhania dvoch pohonných jednotiek BMW počas kvalifikácie v Taliansku, Dr. Mario Theissen. "V praxi to znamená, že tieto motory už nebudú môcť byť použité. Uplynulú nedeľu v Monze jazdili obaja naši piloti s agregátmi zo Spa, pričom v ostávajúcej časti sezóny majú k dispozícii každý už len po jednom novom motore a niekoľkých už predtým použitých. Kľúčová otázka znie, či ich počet bude pre naše potreby dostatočný. Ak nie, budeme musieť pristúpiť ku nasadeniu deviateho motora, za čo zinkasujeme penalizáciu v podobe straty desiatich miest na štarte."
Dr. Mario Theissen, šéf BMW Motorsport
Napriek pomerne nelichotivým vyhliadkam sa zástupcovia tímu BMW Sauber na najbližšie podujatia tešia. V Singapúre, na zaujímavej trati opatrenej umelým osvetlením sa Nick Heidfeld a Robert Kubica predstavia s výrazne vylepšeným monopostom F1.09. Zmeny sa budú týkať oblasti bočníc, modifikáciami ale prešli aj zadné a predné krídlo a dvojitý difúzor. Stajňa okrem toho plánuje nasadiť počas najbližšieho súťažného víkendu aj úplne novú prevodovku.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.