Ďalší zo šampiónov odišiel do večnosti, v kalifornskej nemocnici Salinas-Monterey Hospital včera skonal bývalý pilot Ferrari Phil Hill. Majster sveta z roku 1961 zomrel vo veku 81 rokov na následky komplikácií spojených s Parkinsonovou chorobou.
Hill bol prvým americkým pretekárom, ktorý dosiahol celkové prvenstvo v šampionáte Formule 1. Na pomyselný trón vystúpil v roku 1961 a podarilo sa mu to s vozom legendárneho Enza Ferrariho. Jeho výhra však bola prehrou pre kohosi iného. Na vysokorýchlostnej a nebezpečnej dráhe v Monze, kde sa súperilo o titul majstra sveta, tragicky zahynul Hillov kolega gróf Wolfgang von Trips. Na nešťastnú nehodu doplatilo životom i 14 divákov.
Hoci Hill sa za volantom pretekárskeho automobilu nikdy vážnejšie nezranil, smrť jeho kolegov-pilotov ho zrejme ovplynila natoľko, že na svet motorizmu začal hľadieť z iného pohľadu. Zrejme aj preto Američanova kariéra nabrala nesprávny smer a po tragických udalostiach v Monze už na veľkej cene nikdy nevyhral. Po sezóne 1966 sa z "efjednotky" vytratil definitívne.
Phil Hill ešte krátko koketoval so súťažami športových automobilov, ale napokon sa rozhodol vrátiť do Kalifornie, kde vyrastal. Otvoril si podnik zameraný na opravu aút a v krajine zotrval až do svojej smrti. Rozhodnutie nikdy neoľutoval.
"Keď sa obzriem späť, určite to stálo zato. Mal som veľmi vzrušujúci život a mnoho vecí som sa naučil. Pretekanie ma konfrontovalo s realitou. Veľa ľudí však žije svoje životy akoby bez určitého poslania, ktoré by ich niekam nasmerovalo," uviedol šampión z Ferrari pred smrťou.
Za Philom bude smútiť najmä jeho manželka, syn i príbuzní, správa však zasiahla aj motoristický svet. Úprimnú sústrasť vyjadril i prezident Ferrari Luca di Montezemollo.
Hill ostane zapísaný v histórii nielen ako víťaz Majstrovstiev Formule 1, pretože skvele sa dokázal popasovať i s inými výzvami. Trikrát zvíťazil v 24-hodinovke v Le Mans a rovnako trikrát sa radoval z triumfu počas 12 hodinových pretekov vo floridskom Sebringu.
Česť jeho pamiatke...
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.