Prezident FIA Max Mosley po prepuknutí škandálu veľa priaznivcov nenašiel, väčšina ľudí sa od neho odvrátila. Podporu, založenú na hodnotení jeho predošlej práce mu vyjadrili akurát Bernie Ecclestone a niekoľkí členovia stajne Ferrari. K nim sa pridáva aj bývalý majster sveta Alain Prost.
Šampión z McLarenu a Williamsu taktiež nechce posudzovať Mosleyho na základe titulkov bulvárnej tlače, ale výsledkov, ktoré vo funkcii prezidenta Medzinárodnej Automobilovej Asociácie dosiahol. Francúz hovorí, že nemusí byť práve Maxovým najlepším priateľom, ale nedá sa nevšimnúť si skutočnosť, že jeho prínos pre oblasť motorizmu je jednoducho nezanedbateľný.
"Každý máme právo na svoje súkromie. Viem, že to hovoria asi všetci, ale je to skutočne tak. Nemôžeme súdiť človeka na základe toho, čomu sa venuje v súkromí," uviedol Prost pre Autosport.
"Druhou stránkou veci je šport a vplyv osobných záležitostí na jeho celkové ponímanie. Ja už nie som súčasťou tohto biznisu, ale ak ste tímový manažér alebo konštruktér žijete akoby v nejakom zabehnutom systéme. Zúčastňujete sa rôznych stretnutí a môžete posudzovať, či určité konania sú správne alebo nie. Niektorí ľudia Maxa majú radi, iní nie. K celej záležitosti však nemôžu pristupovať príliš osobne, pretože by to nebolo správne. Max je kľúčovou postavou a pred nami je ešte množstvo dôležitých rozhodnutí alebo zmien, týkajúcich sa športu ako takého, o ktorých je potrebné v budúcnosti diskutovať. Ak sa preruší komunikácia medzi príslušnými ľuďmi a Maxom, môže nastať vážny problém," myslí si Prost.
Za aférou by sa mali definitívne uzavrieť dvere v júni, kedy členovia senátu FIA rozhodnú o Mosleyho osude. Za prípadného náhradníka súčasného prezidenta je často označovaný niekdajší výkonný riaditeľ tímu Ferrari, Jean Todt.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.