EVROPA - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU: Přestože nejrychlejším vozem na trati bylo Ferrari s Felipem Massou za volantem, zvítězil McLaren díky rozhodující mokré části závodu.
Nejrychlejší kola padala kolem poloviny závodu, kdy byla trať suchá a blížilo se tankování nejrychlejších pilotů. Vůbec nejlepší čas nakonec zůstal Felipemu Massovi, který držel vedení až do konce závodu, kdy jej na mokru předjel Fernando Alonso s McLarenem.
Dlouho držel nejrychejší kolo Lewis Hamilton s McLarenem. Ten ke svým nejlepším časům využil volnou trať, kterou před sebou měl při stíhací jízdě po nevydařeném úvodu závodu. Možná vůbec nejrychejším dnes byl Kimi Räikkönen, na suchu v každém případě. Než se však dostal k závěrečnému slovu, vyřadila jej ze závodu technika a v tabulce nejrychlejších kol mů zůstalo čtvrté místo.
Není pochyb o tom, že Williams má za sebou zatím nejlepší závod sezóny a je velká škoda, že Nico Rosberg havaroval v prvním kole. Byl by nepochybně vyrovnaným soupeřem Alexe Wurze, dnes vyhlásitelného za "best of the rest". V nejrychlejších kolech překonal oba Red Bully, avšak v cíli byl o sekundu dříve Mark Webber, přestože podle nejrychlejších časů byl až za Coulthardem.
I přes oba vozy na bodech je domácí závod zklamáním pro BMW, hlavně kvůli vzájemné nehodě obou pilotů mnichovské automobilky v první zatáčce. Ani nejrychlejší kola však nenaznačují konkurenceschopnost z předchozích závodů, možná protože vozy nebyly po nejedné kolizi zcela v pořádku.
Nejrychlejší kola Velké ceny Evropy 2007: 1. Felipe Massa - Ferrari - 1:32.853 (34) 2. Fernando Alonso - McLaren - 1:33.231 (35) 3. Lewis Hamilton - McLaren - 1:33.401 (29) 4. Kimi Räikkönen - Ferrari - 1:33.904 (32) 5. Alexander Wurz - Williams - 1:34.235 (33) 6. David Coulthard - Red Bull - 1:34.316 (48) 7. Nick Heidfeld - BMW - 1:34.354 (49) 8. Mark Webber - Red Bull - 1:34.449 (29) 9. Robert Kubica - BMW - 1:34.451 (49) 10. Jarno Trulli - Toyota - 1:34.496 (29) 11. Heikki Kovalainen - Renault - 1:34.603 (48) 12. Giancarlo Fisichella - Renault - 1:34.893 (48) 13. Anthony Davidson - Super Aguri - 1:35.282 (46) 14. Rubens Barrichello - Honda - 1:35.632 (37) 15. Ralf Schumacher - Toyota - 1:36.195 (18) 16. Takuma Sato - Super Aguri - 1:37.401 (18) 17. Markus Winkelhock - Spyker - 1:42.783 (13) 18. Jenson Button - Honda - 2:20.041 (2) 19. Adrian Sutil - Spyker - 2:25.798 (2) 20. Nico Rosberg - Williams - 2:50.950 (2) 21. Scott Speed - Toro Rosso - 3:01.900 (2) 22. Vitantonio Liuzzi - Toro Rosso - 3:22.300 (2)
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.