Michael Schumacher startoval do Velké ceny Monaka z posledního místa, přestože v kvalifikaci zajel nejrycheljší čas. Byl potrestán traťovými komisaři.
V poslední minutě kvalifikace, kdy stále držel nejrychlejší čas a několik jezdců včetně Alonsa, Räikkönena a Webbera právě zajíždělo svá rychlá kola, zablokoval díky malé jezdecké chybě trať. Odstartoval tím obrovskou vlnu kritiky a dohadů.
Komisaři došli k závěru, že trať zablokoval úmyslně. O víkendu v Silverstone se od té doby poprvé sejde Asociace pilotů grand prix (GPDA), jíž je Michael Schumacher předsedou. Bude se mluvit i o podivném manévru v Monte Carlu, piloti žádají věrohodné vysvětlení. Několik jezdců se dokonce vyjádřilo pro Michaelovo odstoupení z funkce předsedy.
Mark Webber: "Ferrari to už chce ukončit, protože dobře vědí, že to bylo úmyslné. Ale to nechce nikdo jiný. Ferrari z toho chce vyklouznout. To je jejich strategie, ale já nepochybuji o tom, že Anglická média to neponechají bez povšimnutí. Jezdci o tom budou mluvit. Vyslechneme Michaela, který nám poprvé všem najednou vysvětlí, co se tam stalo. Jsem hodně zvědav, co nám chce říct o posledních šedesáti vteřinách v Monaku. Jestli i nám řekne to co říká všem."
Jarno Trulli: "Jako člen GPDA se na to chci Michaela zeptat. Nechci polemizovat, spekulovat, chci jen diskusi mezi jezdci. Cítím pořád to stejné jako v Monaku. Michael může každému říkat co chce, ale jezdcům rozhodně ne."
Michael Schumacher: "Nemyslím, že o tom budeme mluvit. Jestli se jezdci potřebují někoho na něco zeptat, tak jedině traťových komisařů. Se mnou už mluvili a všechno je vyřešené. Prací jezdců není vyptávat se mě."
S kritikou Schumachera přišpěchal také bývalý pilot Martin Brundle: "Když jsme byli týmoví kolegové v roce 1992, dvakrát mě vytlačil z tratě, když jsem ho předjížděl. Tři šampioni Damon Hill, Mika Häkkinen a Jacques Villeneuve si vyzkoušeli jeho finální taktiku. Jenom Senna chytil Michaela pod krkem, ale to bylo jen při nedůležitých testech v Hockenheimu. Michael je tak dobrý, že by nemusel dělat takové věci. Obdivuji jeho jezdecké umění, úspěchy, technické znalosti a schopnost povzbuzovat tým tísícovky lidí kolem sebe. Prosím, Michaeli, můj starý kolego, jednoduše stoupni a řekni: Je mi to moc líto, udělal jsem špatnou věc, lituji toho, prosím odpusťte mi to, akceptuji rozhodnutí komisařů, nebude se to opakovat."
Foto: Panasonic Toyota Racing
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.