Michael Schumacher startoval do Velké ceny Monaka z posledního místa, přestože v kvalifikaci zajel nejrycheljší čas. Byl potrestán traťovými komisaři.
V poslední minutě kvalifikace, kdy stále držel nejrychlejší čas a několik jezdců včetně Alonsa, Räikkönena a Webbera právě zajíždělo svá rychlá kola, zablokoval díky malé jezdecké chybě trať. Odstartoval tím obrovskou vlnu kritiky a dohadů.
Komisaři došli k závěru, že trať zablokoval úmyslně. O víkendu v Silverstone se od té doby poprvé sejde Asociace pilotů grand prix (GPDA), jíž je Michael Schumacher předsedou. Bude se mluvit i o podivném manévru v Monte Carlu, piloti žádají věrohodné vysvětlení. Několik jezdců se dokonce vyjádřilo pro Michaelovo odstoupení z funkce předsedy.
Mark Webber: "Ferrari to už chce ukončit, protože dobře vědí, že to bylo úmyslné. Ale to nechce nikdo jiný. Ferrari z toho chce vyklouznout. To je jejich strategie, ale já nepochybuji o tom, že Anglická média to neponechají bez povšimnutí. Jezdci o tom budou mluvit. Vyslechneme Michaela, který nám poprvé všem najednou vysvětlí, co se tam stalo. Jsem hodně zvědav, co nám chce říct o posledních šedesáti vteřinách v Monaku. Jestli i nám řekne to co říká všem."
Jarno Trulli: "Jako člen GPDA se na to chci Michaela zeptat. Nechci polemizovat, spekulovat, chci jen diskusi mezi jezdci. Cítím pořád to stejné jako v Monaku. Michael může každému říkat co chce, ale jezdcům rozhodně ne."
Michael Schumacher: "Nemyslím, že o tom budeme mluvit. Jestli se jezdci potřebují někoho na něco zeptat, tak jedině traťových komisařů. Se mnou už mluvili a všechno je vyřešené. Prací jezdců není vyptávat se mě."
S kritikou Schumachera přišpěchal také bývalý pilot Martin Brundle: "Když jsme byli týmoví kolegové v roce 1992, dvakrát mě vytlačil z tratě, když jsem ho předjížděl. Tři šampioni Damon Hill, Mika Häkkinen a Jacques Villeneuve si vyzkoušeli jeho finální taktiku. Jenom Senna chytil Michaela pod krkem, ale to bylo jen při nedůležitých testech v Hockenheimu. Michael je tak dobrý, že by nemusel dělat takové věci. Obdivuji jeho jezdecké umění, úspěchy, technické znalosti a schopnost povzbuzovat tým tísícovky lidí kolem sebe. Prosím, Michaeli, můj starý kolego, jednoduše stoupni a řekni: Je mi to moc líto, udělal jsem špatnou věc, lituji toho, prosím odpusťte mi to, akceptuji rozhodnutí komisařů, nebude se to opakovat."
Foto: Panasonic Toyota Racing
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.