Michael Schumacher startoval do Velké ceny Monaka z posledního místa, přestože v kvalifikaci zajel nejrycheljší čas. Byl potrestán traťovými komisaři.
V poslední minutě kvalifikace, kdy stále držel nejrychlejší čas a několik jezdců včetně Alonsa, Räikkönena a Webbera právě zajíždělo svá rychlá kola, zablokoval díky malé jezdecké chybě trať. Odstartoval tím obrovskou vlnu kritiky a dohadů.
Komisaři došli k závěru, že trať zablokoval úmyslně. O víkendu v Silverstone se od té doby poprvé sejde Asociace pilotů grand prix (GPDA), jíž je Michael Schumacher předsedou. Bude se mluvit i o podivném manévru v Monte Carlu, piloti žádají věrohodné vysvětlení. Několik jezdců se dokonce vyjádřilo pro Michaelovo odstoupení z funkce předsedy.
Mark Webber: "Ferrari to už chce ukončit, protože dobře vědí, že to bylo úmyslné. Ale to nechce nikdo jiný. Ferrari z toho chce vyklouznout. To je jejich strategie, ale já nepochybuji o tom, že Anglická média to neponechají bez povšimnutí. Jezdci o tom budou mluvit. Vyslechneme Michaela, který nám poprvé všem najednou vysvětlí, co se tam stalo. Jsem hodně zvědav, co nám chce říct o posledních šedesáti vteřinách v Monaku. Jestli i nám řekne to co říká všem."
Jarno Trulli: "Jako člen GPDA se na to chci Michaela zeptat. Nechci polemizovat, spekulovat, chci jen diskusi mezi jezdci. Cítím pořád to stejné jako v Monaku. Michael může každému říkat co chce, ale jezdcům rozhodně ne."
Michael Schumacher: "Nemyslím, že o tom budeme mluvit. Jestli se jezdci potřebují někoho na něco zeptat, tak jedině traťových komisařů. Se mnou už mluvili a všechno je vyřešené. Prací jezdců není vyptávat se mě."
S kritikou Schumachera přišpěchal také bývalý pilot Martin Brundle: "Když jsme byli týmoví kolegové v roce 1992, dvakrát mě vytlačil z tratě, když jsem ho předjížděl. Tři šampioni Damon Hill, Mika Häkkinen a Jacques Villeneuve si vyzkoušeli jeho finální taktiku. Jenom Senna chytil Michaela pod krkem, ale to bylo jen při nedůležitých testech v Hockenheimu. Michael je tak dobrý, že by nemusel dělat takové věci. Obdivuji jeho jezdecké umění, úspěchy, technické znalosti a schopnost povzbuzovat tým tísícovky lidí kolem sebe. Prosím, Michaeli, můj starý kolego, jednoduše stoupni a řekni: Je mi to moc líto, udělal jsem špatnou věc, lituji toho, prosím odpusťte mi to, akceptuji rozhodnutí komisařů, nebude se to opakovat."
Foto: Panasonic Toyota Racing
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.