22. května 1966 debutoval Novozélanďan Bruce McLaren ve Formuli 1 se svým monopostem M2B při Grand Prix Monaka. Zahájil tím historii jednoho z nejúspějšnějších týmů.
Stáj McLaren si připomíná 40. výročí svého prvního závodu a zveřejňuje 40 zajímavostí ze své historie:
1) 602 startů (stáje, ne jednotlivých vozů)
2) 148 vítezství
3) 11 titulů mistra světa, 8 pohárů konstruktérů
4) 3 vítězství v Indianapolis 500
5) 40 dvojitých vítězství (1. a 2. místo)
6) 122 pole-position
7) 70 vítězství z pole-position
8) 255 startů z první řady
9) 51 postavení obou vozů v první řadě
10) 126 nejrychlejších kol v závodech
11) 387 umístění na stupních vítězů, tedy 1161 litrů šampaňského pro vítěze
12) starty v závodech na 6 kontinentech v 28 zemích, vítězství v 25 zemích
13) v roce 1988 uniklo McLarenu pouze 1 vítězství ze 16
14) do kokpitu McLarenu usedlo 42 závodních pilotů ze 16 zemí
15) 10 mistrů světa za 40 let pilotovalo McLaren, z toho 6 jich vyhrálo 11 mistrovských titulů s vozem McLaren
16) nejdelší partner v historii týmů F1 - společnost HUGO BOSS s McLarenem už 25 let
17) za celou historii pouze 3 hlavní sponzoři (Marlboro, Honda, West)
18) slavné McLaren Technology Centre slavnostně otevřeno britskou královnou v květnu 2004
19) od roku 1995 s automobilkou Mercedes: 44 vítězství, 43 pole-position, 58 nejrychlejších kol, 134 umístění na stupních vítězů, 224 umístění na bodovaných pozicích, 14 dvojitých vítězství, 192 startů (stáje)
20) Grand Prix Monaka 1966 se jela na 100 kol dlouhých 3130m, kvalifikační čas McLarenu 1:29,9s; v roce 2005 se jelo 78 kol dlouhých 3340m, Kimi Räikkönen se kvalifikoval na pole-position s časem 1:13,644s
21) první monopost byl bílý se zeleným pruhem kvůli filmu Grand Prix, jehož režisérovi Frankenheimerovi pomohl McLaren natočit první sezónu
22) v roce 1966 zaměstnával Bruce McLaren čtyři pomocníky, letos jede do Monte Carla s týmem 137 zaměstnanců včetně pilotů, inženýrů, mechaniků, pomocného personálu a marketingových pracovníků
23) po celých 40 let jsou zaměstnanci McLarenu systémový inženýr Tyler Alexander a mechanik pro převodovky Ray Rowe
24) první vítězství stáje McLaren v Grand Prix Belgie 1968 - 24. závod stáje McLaren a Bruce McLarena
25) první monacké vítězství v roce 1984 s Alainem Prostem
26) dosud 13 vítězství v Grand Prix Monaka, nejvíce ze všech stájí
27) první dvojité vitězství stáje v Monaku 1986 s Alainem Prostem a Keke Rosbergem
28) bývalý pilot McLarenu Ayrton Senna drží rekord v počtu vítězství v Monaku - 6x
29) monopost McLaren startoval v Monaku 10x z pole-position
30) při loňské Grand Prix Monaka použili oba piloti McLarenu nejobdivuhodnější helmy v historii F1 - zdobené šesti sty diamanty od společnosti Steinmetz
31) s Kimim Räikkönenem a Juanem Pablem Montoyou je McLaren jediným letošním týmem, jehož oba piloti dokázali zvítězit v Monaku
32) v roce 1981 bylo šasi McLaren MP4/1 prvním z uhlíkových vláken
33) v roce 1993 byl monopost MP4/8 prvním s rozhodující rolí přítlačných křídel
34) prostřední přítlačná křidélka byla použita poprvé na McLarenu MP4/10 v roce 1995
35) chladící komínky byly poprvé použity na McLarenu MP4-15 v roce 2000
36) McLaren byl prvním týmem, který zvítězil v F1, Can Am, Indy 500 i Le Mans
37) v roce 1998 představil McLaren Mercedes první dvojsedadlový vůz F1 nazvaný MP4-98T, který od té doby svezl 151 pasažérů
38) McLaren jako první použil poschoďový motor-home a v roce 2002 i moderní komunikační centrum
39) McLaren s partnerem HUGO BOSS jako první použil značkové oblečení ušité na míru jezdcům pro cestování na závody a na testy
40) McLaren jako první začal vydávat měsíční týmový časopis, v červnu vyjde 100. číslo "Racing Line"
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny