Bridgestone chce v letošní sezóně prolomit monackou smůlu. Poslední vítězství zde japonský výrobce pneumatik zaznamenal v roce 2001.
Tehdy vyhrál Michael Schumacher s Ferrari. A italská stáj je zpět na vrcholu, Schumacher může vítězství zopakovat. Od nikoho jiného nemůže Bridgestone podobný úspěch očekávat, Renaulty, McLareny a Hondy obouvají pneumatiky Michelin.
Hisao Suganuma, technický ředitel Bridgestone: "Grand Prix Monaka je velice výjimečná, jedná se o jediný doopravdy městský okruh v kalendáři F1. Auta musí být přesně ovladatelná, protože se jezdí těsně kolem zdí. Cílem výrobce pneumatik je umožnit jezdci co nejlepší řiditelnost vozu. A protože jsou tu hodně pomalé zatáčky, je důležitá také dobrá akcelerace. Neobvyklý asfalt je další věc, se kterou musíme počítat. Je hodně hladký, takže směsi musí být měkké, aby měla pneumatika dostatečnou přilnavost. Přivezeme dva druhy měkkých pneumatik, z nichž s jedním jsme už závodili. Mokré pneumatiky budou také hodně měkké. Očekáváme, že většina týmů pojede na dvě zastávky, ale vzhledem ke kratší délce závodu je i letos možné, že někdo pojede pouze na jednu."
Foto: annimages.com
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.