Bridgestone chce v letošní sezóně prolomit monackou smůlu. Poslední vítězství zde japonský výrobce pneumatik zaznamenal v roce 2001.
Tehdy vyhrál Michael Schumacher s Ferrari. A italská stáj je zpět na vrcholu, Schumacher může vítězství zopakovat. Od nikoho jiného nemůže Bridgestone podobný úspěch očekávat, Renaulty, McLareny a Hondy obouvají pneumatiky Michelin.
Hisao Suganuma, technický ředitel Bridgestone: "Grand Prix Monaka je velice výjimečná, jedná se o jediný doopravdy městský okruh v kalendáři F1. Auta musí být přesně ovladatelná, protože se jezdí těsně kolem zdí. Cílem výrobce pneumatik je umožnit jezdci co nejlepší řiditelnost vozu. A protože jsou tu hodně pomalé zatáčky, je důležitá také dobrá akcelerace. Neobvyklý asfalt je další věc, se kterou musíme počítat. Je hodně hladký, takže směsi musí být měkké, aby měla pneumatika dostatečnou přilnavost. Přivezeme dva druhy měkkých pneumatik, z nichž s jedním jsme už závodili. Mokré pneumatiky budou také hodně měkké. Očekáváme, že většina týmů pojede na dvě zastávky, ale vzhledem ke kratší délce závodu je i letos možné, že někdo pojede pouze na jednu."
Foto: annimages.com
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.