Pilot stáje BMW Sauber, mistr světa s Williamsem z roku 1997, touží po opětovném zákazu elektronických pomůcek ve Formuli 1. Navíc by zakázal tankování během závodu.
Od zákazu elektroniky si Villeneuve slibuje více vzrušení v závodech a tankování během závodu podle něj závody narušuje a je matoucí pro příležitostné diváky, kteří se v neustále se měnícím pořadí jezdců bez předjíždění ztrácejí. Podle Villeneuva zašla Formule 1 příliš daleko a je zbytečně komplikovaná, po technické i organizační stránce.
"Všichni mluví o tom, jak vzrušující je vymýšlení strategie, ale já se obávám, že zásadním problémem je to, že vůbec o nějaké strategii uvažujeme," tvrdí Jacques Villeneuve. "Sledujete formule v televizi a nikdy nemáte jistotu, co se vlastně děje. V televizi jsem formule sledoval devět měsíců a mohu říct, že po několika kolech jsem se vždycky ztratil. Je to kvůli tomu, že nikdy nevíte, jakou kdo chystá strategii. Zakázal bych tankování během závodu."
"A zakázal bych i elektroniku. Jestli chcete vidět předjíždění, musíte mít v autech piloty, kteří buď nejedou všichni stejně nebo dělají chyby," vzkazuje Villeneuve vedení FIA. "Jezdci jsou dnes dokonale vyrovnaní, protože udělat chybu je se všemi těmi elektronickými hračkami hrozně těžké. Dokud to tak bude, předjíždění moc neuvidíte."
Foto: BMW Motorsport
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.