Pilot stáje BMW Sauber, mistr světa s Williamsem z roku 1997, touží po opětovném zákazu elektronických pomůcek ve Formuli 1. Navíc by zakázal tankování během závodu.
Od zákazu elektroniky si Villeneuve slibuje více vzrušení v závodech a tankování během závodu podle něj závody narušuje a je matoucí pro příležitostné diváky, kteří se v neustále se měnícím pořadí jezdců bez předjíždění ztrácejí. Podle Villeneuva zašla Formule 1 příliš daleko a je zbytečně komplikovaná, po technické i organizační stránce.
"Všichni mluví o tom, jak vzrušující je vymýšlení strategie, ale já se obávám, že zásadním problémem je to, že vůbec o nějaké strategii uvažujeme," tvrdí Jacques Villeneuve. "Sledujete formule v televizi a nikdy nemáte jistotu, co se vlastně děje. V televizi jsem formule sledoval devět měsíců a mohu říct, že po několika kolech jsem se vždycky ztratil. Je to kvůli tomu, že nikdy nevíte, jakou kdo chystá strategii. Zakázal bych tankování během závodu."
"A zakázal bych i elektroniku. Jestli chcete vidět předjíždění, musíte mít v autech piloty, kteří buď nejedou všichni stejně nebo dělají chyby," vzkazuje Villeneuve vedení FIA. "Jezdci jsou dnes dokonale vyrovnaní, protože udělat chybu je se všemi těmi elektronickými hračkami hrozně těžké. Dokud to tak bude, předjíždění moc neuvidíte."
Foto: BMW Motorsport
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.