Pilot stáje BMW Sauber, mistr světa s Williamsem z roku 1997, touží po opětovném zákazu elektronických pomůcek ve Formuli 1. Navíc by zakázal tankování během závodu.
Od zákazu elektroniky si Villeneuve slibuje více vzrušení v závodech a tankování během závodu podle něj závody narušuje a je matoucí pro příležitostné diváky, kteří se v neustále se měnícím pořadí jezdců bez předjíždění ztrácejí. Podle Villeneuva zašla Formule 1 příliš daleko a je zbytečně komplikovaná, po technické i organizační stránce.
"Všichni mluví o tom, jak vzrušující je vymýšlení strategie, ale já se obávám, že zásadním problémem je to, že vůbec o nějaké strategii uvažujeme," tvrdí Jacques Villeneuve. "Sledujete formule v televizi a nikdy nemáte jistotu, co se vlastně děje. V televizi jsem formule sledoval devět měsíců a mohu říct, že po několika kolech jsem se vždycky ztratil. Je to kvůli tomu, že nikdy nevíte, jakou kdo chystá strategii. Zakázal bych tankování během závodu."
"A zakázal bych i elektroniku. Jestli chcete vidět předjíždění, musíte mít v autech piloty, kteří buď nejedou všichni stejně nebo dělají chyby," vzkazuje Villeneuve vedení FIA. "Jezdci jsou dnes dokonale vyrovnaní, protože udělat chybu je se všemi těmi elektronickými hračkami hrozně těžké. Dokud to tak bude, předjíždění moc neuvidíte."
Foto: BMW Motorsport
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.