Prezident Ferrari podporuje změny pravidel, jaké prosazuje vedení Mezinárodní automobilové federace v čele s Maxem Mosleym.
FIA se především snaží nepřímo prostřednictvím technických předpisů snižovat náklady na provoz týmů, zlepšovat bezpečnost jezdců a diváků a zvyšovat atraktivitu závodů usnadněním předjíždění. Od příštího roku se bude používat také nový systém kvalifikace, který jezdce donutí závodit s časem po celou hodinovou kvalifikaci.
"Kvalifikace bude hodně zajímavá, jezdec i vůz toho budou muset ukázat mnohem více," předpokládá Luca di Montezemolo, prezident Ferrari. "Spolu se změnou motorů to bude technologická výzva. Ještě lepší to bude od roku 2008, kdy hodně klesnou naše náklady a bude i více předjíždění."
Od roku 2007 bude v F1 pouze jediný dodavatel pneumatik, protože Michelin končí (původně měl skončit až v roce 2008). Od toho si týmy slibují výrazné zmenšení nákladů, protože během celé sezóny padne nejvíce peněz do testů pneumatik při konkurenční válce Michelinu s Bridgestone. FIA navíc hledá způsob, jak omezovat aerodynamický přítlak vozů, čímž by se usnadnílo předjíždění.
"Je to všechno hezké a je to dobře," pokračuje Luca di Montezemolo. "Ale důležitý bude ještě zákaz určitých exotických materiálů, které se v F1 používají a jsou příšerně drahé. Kvůli tomu nemá vývoj ve Formuli 1 žádný přínos pro sériově vyráběné silniční vozy, to je škoda."
Foto: Scuderia Ferrari
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.