Prezident Ferrari podporuje změny pravidel, jaké prosazuje vedení Mezinárodní automobilové federace v čele s Maxem Mosleym.
FIA se především snaží nepřímo prostřednictvím technických předpisů snižovat náklady na provoz týmů, zlepšovat bezpečnost jezdců a diváků a zvyšovat atraktivitu závodů usnadněním předjíždění. Od příštího roku se bude používat také nový systém kvalifikace, který jezdce donutí závodit s časem po celou hodinovou kvalifikaci.
"Kvalifikace bude hodně zajímavá, jezdec i vůz toho budou muset ukázat mnohem více," předpokládá Luca di Montezemolo, prezident Ferrari. "Spolu se změnou motorů to bude technologická výzva. Ještě lepší to bude od roku 2008, kdy hodně klesnou naše náklady a bude i více předjíždění."
Od roku 2007 bude v F1 pouze jediný dodavatel pneumatik, protože Michelin končí (původně měl skončit až v roce 2008). Od toho si týmy slibují výrazné zmenšení nákladů, protože během celé sezóny padne nejvíce peněz do testů pneumatik při konkurenční válce Michelinu s Bridgestone. FIA navíc hledá způsob, jak omezovat aerodynamický přítlak vozů, čímž by se usnadnílo předjíždění.
"Je to všechno hezké a je to dobře," pokračuje Luca di Montezemolo. "Ale důležitý bude ještě zákaz určitých exotických materiálů, které se v F1 používají a jsou příšerně drahé. Kvůli tomu nemá vývoj ve Formuli 1 žádný přínos pro sériově vyráběné silniční vozy, to je škoda."
Foto: Scuderia Ferrari
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.