Během týdne se objevila zpráva o zpřísnění pravidel parc fermé, Red Bull nyní v Austinu přiznal, že předmětem šetření FIA se stal on kvůli chytrému systému nastavování přední části podlahy. Podle McLarenu však nešlo o inovaci, ale o porušování pravidel.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) před závodem v Austinu potvrzuje, že se nyní zaměřuje na výšku přední části podlahy nad vozovkou a na to, zda týmy náhodou nemají zařízení, která by ji umožnila zvednout mezi kvalifikací a závodem kvůli zvýšení výkonnosti.
I když se o tom v padoku již pár dní hovoří, až nyní Red Bull přiznal, že právě on je tím týmem, na který se soustředí její pozornost: "Ano, to zařízení existuje, je však nepřístupné, jakmile je auto plně postaveno a připraveno k jízdě."
"V početné korespondenci, kterou jsme vedli s FIA, tato část přišla na přetřes a dohodli jsme se na dalším postupu," potvrzuje mluvčí Red Bullu, na který již v Singapuru ukázal prstem jeden ze soupeřů kvůli podezření na nelegální trik, který by v režimu parc fermé umožnil změnit nastavení výšky přední části podlahy a získání výkonnostní výhody.
FIA neuvedla název týmy, který byl v podezření, nicméně potvrdila, že se soustředí na tuto oblast auta. Zvýšení přední části podlahy umožňuje provozovat monopost níže nad zemí v kvalifikaci a v závodě s plnou nádrží se pak vyhnout nadměrnému opotřebení kluzné desky.
"Jakákoliv úprava světlé výšky přední části podlahy je v režimu parc fermé přísně zakázána pravidly. I když jsme neobdrželi žádné informace o tom, že by někdo takový systém použil, FIA zůstává ostražitá ve své pokračujícím úsilí o zlepšení dohledu nad tímto sportem," popisuje její mluvčí.
"Kvůli tomu jsme zavedli úpravu procedur, abychom zajistili, že výška přední části podlahy nebude možné snadno přenastavit. V určitých případech to může zahrnovat použití plomby zaručující další záruku dodržování pravidel," vysvětluje dále.
Takové zařízení samo o sobě není nelegální, používá ho mnoho týmů. Jeho snadné využití v režimu parc fermé, kdy se mezi kvalifikací a závodem nesmí nikterak měnit nastavení vozu, už ale nelegální je. Žádné tresty vůči nikomu nebudou zpětně udělovány, zavedení pečetí má ale zajistit, aby k tomu v budoucnu již nemohlo docházet.
McLaren má však jasno v tom, že jeho soupeř toto zařízení nelegálně využíval. Jeho pilot Oscar Piastri k tomu včera večer uvedl: "Nevěděl jsem, že se k tomu Red Bull přiznal. Není na mě, abych se do toho míchal. Opravdu o tom moc nevím. Všichni posouváme hranice technických pravidel. Všichni, to je to, co dělá F1 F1."
"Z toho, co jsem slyšel a co mi bylo řečeno, tohle ale posouvání hranic není. Je to jejich jasné narušení. Nezaslechl jsem, jestli o čí auto se jedná nebo jestli to je na nějakém autě, očividně se o tom píše. Ale pokud to je něco, co se používalo, pak rozhodně nejde o posouvání hranic. Je to mimo šedou zónu, je to v černé zóně!" komentuje pilot McLarenu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.