Výkonný ředitel Formule 1 Stefano Domenicali hovoří o tom, jak se po letošních napínavých soubojích podle něj bude vyvíjet příští sezóna a proč je od roku 2026 nutné radikálně změnit technická pravidla.
Red Bull s Maxem Verstappenem vstoupili do letošního ročníku dominantně, soupeři se na něj v posledních podnicích ale dotáhli a fanoušci mohou sledovat atraktivní závody se spoustou předjížděcích manévrů. McLaren, Mercedes i Ferrari by mohli úřadující šampiony ve druhé části potrápit a zaútočit na zisk titulu.
"Velmi mě těší, že se děje přesně to, co jsem prohlašoval na počátku sezóny, kdy si všichni mysleli, že to říkám z politických důvodů. Tohle určitě bude pokračovat až do konce roku 2025. Rozhodně tam mám tento prvek sportovní akčnosti a dramatu," popisuje spokojený Domenicali.
Výkonnost týmů konverguje a závody jsou zábavné, přesto od roku 2026 dojde k zavedení nových pravidel a nové generace lehčích, bezpečnějších monopostů poháněných novými pohonnými jednotkami, s aktivní aerodynamickou pro snadnější předjíždění na dráze.
Proč je to nutné? "Vždy existují důvody, proč děláme změny. Jako první ze všech: protože musíme mít náskok před tím, co děláme," vysvětluje výkonný ředitel Formule 1, jenž do roku 2014 šéfoval Scuderii Ferrari.
"A tato technická pravidla byla v daný okamžik, kdy bylo přijato rozhodnutí, přizpůsobena automobilkám zapojeným do F1, s odlišným druhem technologie, kterou bude zapotřebí použít. Věřím, že tohle je opravdu fundamentální a klíčové," pokračuje 59letý Ital.
"Navíc to, že nyní máme udržitelné palivo uprostřed tohoto technického projektu, urychlí proces zajištění dostupnosti této nové technologie pro svět mobility. Pomůže to vyvinout drop-in palivo s nižší cenou, což bude užitečné pro celosvětové trhy. O tom jsem přesvědčený," tvrdí Domenicali.
"F1 byla vždy velmi dobrá v urychlování procesů a pomáhání technologiím, aby se ubíraly správným směrem. To je skutečně to, co čekávám, a jsem si jistý, že všichni na tom pracují," dodává šéf F1.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.