Výkonný ředitel Formule 1 Stefano Domenicali hovoří o tom, jak se po letošních napínavých soubojích podle něj bude vyvíjet příští sezóna a proč je od roku 2026 nutné radikálně změnit technická pravidla.
Red Bull s Maxem Verstappenem vstoupili do letošního ročníku dominantně, soupeři se na něj v posledních podnicích ale dotáhli a fanoušci mohou sledovat atraktivní závody se spoustou předjížděcích manévrů. McLaren, Mercedes i Ferrari by mohli úřadující šampiony ve druhé části potrápit a zaútočit na zisk titulu.
"Velmi mě těší, že se děje přesně to, co jsem prohlašoval na počátku sezóny, kdy si všichni mysleli, že to říkám z politických důvodů. Tohle určitě bude pokračovat až do konce roku 2025. Rozhodně tam mám tento prvek sportovní akčnosti a dramatu," popisuje spokojený Domenicali.
Výkonnost týmů konverguje a závody jsou zábavné, přesto od roku 2026 dojde k zavedení nových pravidel a nové generace lehčích, bezpečnějších monopostů poháněných novými pohonnými jednotkami, s aktivní aerodynamickou pro snadnější předjíždění na dráze.
Proč je to nutné? "Vždy existují důvody, proč děláme změny. Jako první ze všech: protože musíme mít náskok před tím, co děláme," vysvětluje výkonný ředitel Formule 1, jenž do roku 2014 šéfoval Scuderii Ferrari.
"A tato technická pravidla byla v daný okamžik, kdy bylo přijato rozhodnutí, přizpůsobena automobilkám zapojeným do F1, s odlišným druhem technologie, kterou bude zapotřebí použít. Věřím, že tohle je opravdu fundamentální a klíčové," pokračuje 59letý Ital.
"Navíc to, že nyní máme udržitelné palivo uprostřed tohoto technického projektu, urychlí proces zajištění dostupnosti této nové technologie pro svět mobility. Pomůže to vyvinout drop-in palivo s nižší cenou, což bude užitečné pro celosvětové trhy. O tom jsem přesvědčený," tvrdí Domenicali.
"F1 byla vždy velmi dobrá v urychlování procesů a pomáhání technologiím, aby se ubíraly správným směrem. To je skutečně to, co čekávám, a jsem si jistý, že všichni na tom pracují," dodává šéf F1.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.