Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si pochvaluje dostatek talentů, které mají pod svými křídly. A rovnou jmenuje jezdce, kteří by se příští rok mohli v jejich dceřiné stájí Visa Cash App RB objevit ve Formuli 1.
Za ní v současné době závodí Juki Cunoda a Daniel Ricciardo, stejně jak v minulé sezóně. Na svou příležitost čeká také Liam Lawson, jenž svými výkony zaujal v pěti velkých cenách, kdy zaskakoval za zraněného Ricciarda a nedávno varoval, že pokud nedostane sedačku příští rok, poohlédne se po ní jinde.
Helmut Marko ale nyní uvádí, že kromě této trojice mají i další možnosti: "Jde o luxusní problém. Máme kromě Cunody dalšího jezdce, který dokončuje dobré závody. Je jím Ajumu Iwasa," poukazuje na mladíka bodujícího v japonské Super Formuli.
"Letos závod ještě nevyhrál, protože dvakrát špatně odstartoval, ale i tak je v šampionátu třetí. Cunoda a Iwasa jsou dva japonští jezdci, kteří s námi mají dlouhodobé smlouvy, uvidíme tedy, jak se to bude dlouhodobě vyvíjet," pokračuje odborný poradce Red Bullu.
Na otázku, co by musel Iwasa dokázat, aby mohl příští rok debutovat v F1, odpovídá: "Vyhrát šampionát Super Formule. Uvidíme, jak mu půjde jeho první vítězství. Jeho první závod nebyl dobrý, ale ve druhém byl vlastně nejlepším jezdcem."
Mladý Japonec nicméně není jediným nováčkem, který by se díky nim dostal k závodění v F1: "Máme Isacka Hadjara, jenž si vede velmi dobře ve Formuli 2, a také Josepa Maríu Martího, byť ten dělá stále příliš mnoho chyb," jmenuje Marko.
"U Hadjara nesmíte zapomenout na to, že byl v prvním závodě roztočen a že měl také dvakrát technické potíže, když jezdil na vedoucí pozici. Stále je v šampionátu druhý, takže rozhodně patří k těm nejrychlejším a nejkonzistentnějším klukům," chválí 19letého francouzsko-alžírského pilota.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.