Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si pochvaluje dostatek talentů, které mají pod svými křídly. A rovnou jmenuje jezdce, kteří by se příští rok mohli v jejich dceřiné stájí Visa Cash App RB objevit ve Formuli 1.
Za ní v současné době závodí Juki Cunoda a Daniel Ricciardo, stejně jak v minulé sezóně. Na svou příležitost čeká také Liam Lawson, jenž svými výkony zaujal v pěti velkých cenách, kdy zaskakoval za zraněného Ricciarda a nedávno varoval, že pokud nedostane sedačku příští rok, poohlédne se po ní jinde.
Helmut Marko ale nyní uvádí, že kromě této trojice mají i další možnosti: "Jde o luxusní problém. Máme kromě Cunody dalšího jezdce, který dokončuje dobré závody. Je jím Ajumu Iwasa," poukazuje na mladíka bodujícího v japonské Super Formuli.
"Letos závod ještě nevyhrál, protože dvakrát špatně odstartoval, ale i tak je v šampionátu třetí. Cunoda a Iwasa jsou dva japonští jezdci, kteří s námi mají dlouhodobé smlouvy, uvidíme tedy, jak se to bude dlouhodobě vyvíjet," pokračuje odborný poradce Red Bullu.
Na otázku, co by musel Iwasa dokázat, aby mohl příští rok debutovat v F1, odpovídá: "Vyhrát šampionát Super Formule. Uvidíme, jak mu půjde jeho první vítězství. Jeho první závod nebyl dobrý, ale ve druhém byl vlastně nejlepším jezdcem."
Mladý Japonec nicméně není jediným nováčkem, který by se díky nim dostal k závodění v F1: "Máme Isacka Hadjara, jenž si vede velmi dobře ve Formuli 2, a také Josepa Maríu Martího, byť ten dělá stále příliš mnoho chyb," jmenuje Marko.
"U Hadjara nesmíte zapomenout na to, že byl v prvním závodě roztočen a že měl také dvakrát technické potíže, když jezdil na vedoucí pozici. Stále je v šampionátu druhý, takže rozhodně patří k těm nejrychlejším a nejkonzistentnějším klukům," chválí 19letého francouzsko-alžírského pilota.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.