Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si pochvaluje dostatek talentů, které mají pod svými křídly. A rovnou jmenuje jezdce, kteří by se příští rok mohli v jejich dceřiné stájí Visa Cash App RB objevit ve Formuli 1.
Za ní v současné době závodí Juki Cunoda a Daniel Ricciardo, stejně jak v minulé sezóně. Na svou příležitost čeká také Liam Lawson, jenž svými výkony zaujal v pěti velkých cenách, kdy zaskakoval za zraněného Ricciarda a nedávno varoval, že pokud nedostane sedačku příští rok, poohlédne se po ní jinde.
Helmut Marko ale nyní uvádí, že kromě této trojice mají i další možnosti: "Jde o luxusní problém. Máme kromě Cunody dalšího jezdce, který dokončuje dobré závody. Je jím Ajumu Iwasa," poukazuje na mladíka bodujícího v japonské Super Formuli.
"Letos závod ještě nevyhrál, protože dvakrát špatně odstartoval, ale i tak je v šampionátu třetí. Cunoda a Iwasa jsou dva japonští jezdci, kteří s námi mají dlouhodobé smlouvy, uvidíme tedy, jak se to bude dlouhodobě vyvíjet," pokračuje odborný poradce Red Bullu.
Na otázku, co by musel Iwasa dokázat, aby mohl příští rok debutovat v F1, odpovídá: "Vyhrát šampionát Super Formule. Uvidíme, jak mu půjde jeho první vítězství. Jeho první závod nebyl dobrý, ale ve druhém byl vlastně nejlepším jezdcem."
Mladý Japonec nicméně není jediným nováčkem, který by se díky nim dostal k závodění v F1: "Máme Isacka Hadjara, jenž si vede velmi dobře ve Formuli 2, a také Josepa Maríu Martího, byť ten dělá stále příliš mnoho chyb," jmenuje Marko.
"U Hadjara nesmíte zapomenout na to, že byl v prvním závodě roztočen a že měl také dvakrát technické potíže, když jezdil na vedoucí pozici. Stále je v šampionátu druhý, takže rozhodně patří k těm nejrychlejším a nejkonzistentnějším klukům," chválí 19letého francouzsko-alžírského pilota.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.