Rozstřel na sobotní sprint v Miami zvládl nejlépe Max Verstappen. Oba Mercedesy selhaly a nedostaly se ani do SQ3.
Horko ještě povylezlo na 28,4°C (trať sálala horkem jen o tři stupně pod padesátkou) a vše dotvářela vlhkost vzduchu v hodnotě 56 %. Pro kvalifikaci na sprint opět platil model stejný jako v Šanghaji: Q1 a Q2 absolvovali piloti na středně žluté, pro Q3 byla určena nejměkčí směs.
Jako první vyrazil vstříc měřenému pokusu Charles Leclerc, jenže pilot Ferrari, který v prvním tréninku odkroužil jen tři kola, hned ve svém úvodním pokusu chyboval (1:50,790!). Chvilku opanovaly čelo Astony, pak ale jejich pozici převzal Verstappen před Piastrim a Pérezem. Tyto piloty dělila po úvodních pokusech v SQ1 jen necelá desetina. O chvíli později doplnili mimořádně vyrovnané úvodní trio ještě Leclerc se Sainzem. Poté všem uletěl Norris s časem 1:27,939. Pětice nejhorších při svých posledních pokusech selhala, Albon navíc projel zatáčku 15 přímo, takže mu byl čas škrtnut, ale ani s ním by do Q2 neprošel.
Do SQ2 nepostoupili, Albon, Gasly, Zhou, Bottas a Sargeant.
V SQ2 pokračoval ve výborné formě Norris, který tuto část vyhrál (1:27,597). Zdá se, že vylepšený McLaren funguje. Brány SQ3 neotevřeli Russell, Hamilton, Ocon, Magnussen a Cunoda. Oba Mercedesy absolutně nezvládly druhé pokusy, při nichž jim opravdu šlo o všechno, ale bylo zjevné, jak se George i Lewis trápí. Samozřejmě je mohl značně rozladit fakt, že jim Q3 utekla o 0,013 (Russell) a 0,041 vteřiny (Hamilton). Byli jsme také svědky několika ťukanců o zeď v zatáčce 16 (Alonso hlásil kontakt do boxů s tím, že vše vypadá OK).
V SQ3 se všichni omezili jen na jeden měřený pokus až v samotném závěru (všechny časy byly dosaženy v posledních 90 vteřinách) a tato hra vabank se neobešla bez potíží. Nejrychleji zajel Verstappen, ale prožil dramatickou chvilku po agresivním přejetí obrubníku v zatáčce 15, kdy mu auto poskakovalo sem a tam (i proto byl jeho čas horší než Norrisův v Q2), třetí Pérez měl možná trochu smůlu, že do boje o pozice vstoupil jako první. Překvapil čtvrtý Ricciardo, jenž nevěřícně svůj výkon komentoval do radiokomunikace. Norrisovi pokus nevyšel, protože nedokázal zkrotit svůj vůz v prvním zatáčkovitém úseku, stejně tak Sainz jr. ztratil cenné setinky v zatáčce 17. McLareny mohly žehrat, že v onom posledním a nejdůležitějším kole zaváhaly...
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.