Rozstřel na sobotní sprint v Miami zvládl nejlépe Max Verstappen. Oba Mercedesy selhaly a nedostaly se ani do SQ3.
Horko ještě povylezlo na 28,4°C (trať sálala horkem jen o tři stupně pod padesátkou) a vše dotvářela vlhkost vzduchu v hodnotě 56 %. Pro kvalifikaci na sprint opět platil model stejný jako v Šanghaji: Q1 a Q2 absolvovali piloti na středně žluté, pro Q3 byla určena nejměkčí směs.
Jako první vyrazil vstříc měřenému pokusu Charles Leclerc, jenže pilot Ferrari, který v prvním tréninku odkroužil jen tři kola, hned ve svém úvodním pokusu chyboval (1:50,790!). Chvilku opanovaly čelo Astony, pak ale jejich pozici převzal Verstappen před Piastrim a Pérezem. Tyto piloty dělila po úvodních pokusech v SQ1 jen necelá desetina. O chvíli později doplnili mimořádně vyrovnané úvodní trio ještě Leclerc se Sainzem. Poté všem uletěl Norris s časem 1:27,939. Pětice nejhorších při svých posledních pokusech selhala, Albon navíc projel zatáčku 15 přímo, takže mu byl čas škrtnut, ale ani s ním by do Q2 neprošel.
Do SQ2 nepostoupili, Albon, Gasly, Zhou, Bottas a Sargeant.
V SQ2 pokračoval ve výborné formě Norris, který tuto část vyhrál (1:27,597). Zdá se, že vylepšený McLaren funguje. Brány SQ3 neotevřeli Russell, Hamilton, Ocon, Magnussen a Cunoda. Oba Mercedesy absolutně nezvládly druhé pokusy, při nichž jim opravdu šlo o všechno, ale bylo zjevné, jak se George i Lewis trápí. Samozřejmě je mohl značně rozladit fakt, že jim Q3 utekla o 0,013 (Russell) a 0,041 vteřiny (Hamilton). Byli jsme také svědky několika ťukanců o zeď v zatáčce 16 (Alonso hlásil kontakt do boxů s tím, že vše vypadá OK).
V SQ3 se všichni omezili jen na jeden měřený pokus až v samotném závěru (všechny časy byly dosaženy v posledních 90 vteřinách) a tato hra vabank se neobešla bez potíží. Nejrychleji zajel Verstappen, ale prožil dramatickou chvilku po agresivním přejetí obrubníku v zatáčce 15, kdy mu auto poskakovalo sem a tam (i proto byl jeho čas horší než Norrisův v Q2), třetí Pérez měl možná trochu smůlu, že do boje o pozice vstoupil jako první. Překvapil čtvrtý Ricciardo, jenž nevěřícně svůj výkon komentoval do radiokomunikace. Norrisovi pokus nevyšel, protože nedokázal zkrotit svůj vůz v prvním zatáčkovitém úseku, stejně tak Sainz jr. ztratil cenné setinky v zatáčce 17. McLareny mohly žehrat, že v onom posledním a nejdůležitějším kole zaváhaly...
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.