Nico Rosberg zavzpomínal na své ostré souboje s týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem v bitvě o titul mistra světa. Při nich občas došlo ke vzájemným kolizím, přičemž Mercedesu po určité době došla trpělivost a pro oba své piloty zavedl nekompromisní opatření.
Oba si na trati v letech 2014 - 2016 nedarovali ani centimetr. Hamilton ovládl šampionát v letech 2014 a 2015, Rosberg triumfoval v sezóně 2016, po níž ukončil svou kariéru ve Formuli 1.
Vedení Stříbrných šípů došla trpělivost po epické kolizi v prvním kole Velké ceny Španělska, kde se oba vyřadili již ve čtvrté zatáčce a z premiérového vítězství se radoval 18letý Max Verstappen debutující s Red Bullem.
"Protože jsme se s Lewisem srazili, tým nás nechával platit škody," prozrazuje Rosberg. "Od té chvíle jsme museli podepsat kontrakt, že pokud do sebe narazíme, tak uhradíme škodu - bez ohledu na to, čí to bude chyba," přibližuje nekompromisní přístup týmu, který se snažil zkrotit své nesmiřitelné hvězdy.
Škody při poškození závodních prototypů pochopitelně byly vysoké, částky zabolely i piloty vydělávající velké peníze. "Vzpomínám si, kolik jsem musel zaplatit: šlo o 360 tisíc liber, které jsem uhradil za jednu z těchto nehod, takže to bylo velmi bolestivé," uznává Rosberg.
Tento přísný přístup Mercedes nicméně na jejich piloty platil: "Rozhodně jsme zařídili, aby po tom mezi námi nedocházelo ke kolizím," usmívá se s odstupem času bývalý pilot.
Nezmínil sice, za kterou ze vzájemný kolizí zaplatit výše uvedenou částku odpovídající v přepočtu 10,5 milionům korun, z kontextu ale můžeme usoudit, že šlo zřejmě o jejich kontakt z posledního kola Velké ceny Rakouska, které se jela jen pár týdnů po slavném incidentu v Barceloně.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.