Nico Rosberg zavzpomínal na své ostré souboje s týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem v bitvě o titul mistra světa. Při nich občas došlo ke vzájemným kolizím, přičemž Mercedesu po určité době došla trpělivost a pro oba své piloty zavedl nekompromisní opatření.
Oba si na trati v letech 2014 - 2016 nedarovali ani centimetr. Hamilton ovládl šampionát v letech 2014 a 2015, Rosberg triumfoval v sezóně 2016, po níž ukončil svou kariéru ve Formuli 1.
Vedení Stříbrných šípů došla trpělivost po epické kolizi v prvním kole Velké ceny Španělska, kde se oba vyřadili již ve čtvrté zatáčce a z premiérového vítězství se radoval 18letý Max Verstappen debutující s Red Bullem.
"Protože jsme se s Lewisem srazili, tým nás nechával platit škody," prozrazuje Rosberg. "Od té chvíle jsme museli podepsat kontrakt, že pokud do sebe narazíme, tak uhradíme škodu - bez ohledu na to, čí to bude chyba," přibližuje nekompromisní přístup týmu, který se snažil zkrotit své nesmiřitelné hvězdy.
Škody při poškození závodních prototypů pochopitelně byly vysoké, částky zabolely i piloty vydělávající velké peníze. "Vzpomínám si, kolik jsem musel zaplatit: šlo o 360 tisíc liber, které jsem uhradil za jednu z těchto nehod, takže to bylo velmi bolestivé," uznává Rosberg.
Tento přísný přístup Mercedes nicméně na jejich piloty platil: "Rozhodně jsme zařídili, aby po tom mezi námi nedocházelo ke kolizím," usmívá se s odstupem času bývalý pilot.
Nezmínil sice, za kterou ze vzájemný kolizí zaplatit výše uvedenou částku odpovídající v přepočtu 10,5 milionům korun, z kontextu ale můžeme usoudit, že šlo zřejmě o jejich kontakt z posledního kola Velké ceny Rakouska, které se jela jen pár týdnů po slavném incidentu v Barceloně.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.