Nico Rosberg zavzpomínal na své ostré souboje s týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem v bitvě o titul mistra světa. Při nich občas došlo ke vzájemným kolizím, přičemž Mercedesu po určité době došla trpělivost a pro oba své piloty zavedl nekompromisní opatření.
Oba si na trati v letech 2014 - 2016 nedarovali ani centimetr. Hamilton ovládl šampionát v letech 2014 a 2015, Rosberg triumfoval v sezóně 2016, po níž ukončil svou kariéru ve Formuli 1.
Vedení Stříbrných šípů došla trpělivost po epické kolizi v prvním kole Velké ceny Španělska, kde se oba vyřadili již ve čtvrté zatáčce a z premiérového vítězství se radoval 18letý Max Verstappen debutující s Red Bullem.
"Protože jsme se s Lewisem srazili, tým nás nechával platit škody," prozrazuje Rosberg. "Od té chvíle jsme museli podepsat kontrakt, že pokud do sebe narazíme, tak uhradíme škodu - bez ohledu na to, čí to bude chyba," přibližuje nekompromisní přístup týmu, který se snažil zkrotit své nesmiřitelné hvězdy.
Škody při poškození závodních prototypů pochopitelně byly vysoké, částky zabolely i piloty vydělávající velké peníze. "Vzpomínám si, kolik jsem musel zaplatit: šlo o 360 tisíc liber, které jsem uhradil za jednu z těchto nehod, takže to bylo velmi bolestivé," uznává Rosberg.
Tento přísný přístup Mercedes nicméně na jejich piloty platil: "Rozhodně jsme zařídili, aby po tom mezi námi nedocházelo ke kolizím," usmívá se s odstupem času bývalý pilot.
Nezmínil sice, za kterou ze vzájemný kolizí zaplatit výše uvedenou částku odpovídající v přepočtu 10,5 milionům korun, z kontextu ale můžeme usoudit, že šlo zřejmě o jejich kontakt z posledního kola Velké ceny Rakouska, které se jela jen pár týdnů po slavném incidentu v Barceloně.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.