Mercedes měl být v Austrálii konečně blíž ke špičce v podobě Red Bullu či Ferrari, žel i tam daleko zaostal za očekáváními, jak tomu bylo i v předchozích dvou sezónách. Jeho šéf Toto Wolff přibližuje, v čem spočívá problém.
V sezóně 2022 jejich monopost divoce poskakoval na rovinkách v důsledku přísavného efektu, zatímco minulý rok si piloti Lewis Hamilton a George Russell u voz W14 stěžovali na nestabilitu zadní části. Mercedes proto opustil svůj koncept ultra-úzkých bočnic a před letošním ročníkem zcela změnil své auto.
Jenže ani náladové W15 nemá na to, aby bojovalo o vítězství, byť se podařila vyřešit spousta nedostatků předchůdce: "Když se podívám na pozitiva, tak si myslím, že jsme odstranili hodně potenciálních základních příčin z rovnice. Nebyli jsme si jistí zavěšením. Nebyli jsme si jistí nosičem převodovky. Vibroval nám hřeben řízení. Všechny tyto věci zmizely," popisuje Wolff.
Poprvé otevřeně o skutečné příčině - o špatné korelaci dat: nesedí jim data z aerodynamického tunelu s tím, jak se auto chová na dráze: "Základem je to, že cokoliv pozorujeme v tunelu, neodpovídá tomu, co se děje na dráze," kroutí zklamaně hlavou šéf Mercedesu.
Podle něj jde o obecný problém s chápáním dat spíše než chybné interpretaci některého z jednotlivců: "Není to tak, že by jedna osoba říkala: 'Já bych ta data interpretovala takto' a že bychom kvůli dogmatismu nedělali pokrok. Tohle nepozoruji. Vidím otevřené prostředí, kde lidé sdílejí poznatky a chytají se za nos a říkají: 'Možná děláme chyby právě v mé oblasti.'"
"Je to tak náročné. Ve všem, co jsem v mé kariéře dělal, ať už to byly investice či finance, tak jste věděli, který šroubek utáhnout. Někdy to může trvat, protože z mých let u Williamsu jsem věděl, co schází. Ale tady si nemyslím, že by nám něco chybělo. Jde o komplikaci toho, že nevidíme, co se děje s autem. Je to jako vypínač," přirovnává Wolff.
Poté upíná pozornost na soupeře, kteří na rozdíl od nich během zimy dosáhli zlepšení: "Pak vidíte ten pokrok, který dosáhli McLaren a Ferrari. To je rozdíl mezi loňským a letošním rokem. Pro nás šlo loni o hodně dobrý víkend, na počátku jsme s oběma vozy vedli. Musíme sáhnout opravdu hluboko, protože to je brutálně bolestivé."
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.