Nové díly, které Mercedes v současné době nasazuje na svůj monopost W14, cílí na oblasti, které potřebuje lépe pochopit. A soupeři očekávají, že v příští sezóně bude v podstatně lepší formě.
Stříbrné šípy navíc v letošním šampionátu bojují o 2. příčku s Ferrari, které ztrácí jen 20 bodů. Na monopostu se objevují už takové díly, ze kterých bude těžit i nástupce W15, který by měl být podstatně konkurenceschopnější.
"Novinky dělají obojí: doufáme, že přidávají výkonnost a auto zrychlují, ale také cílí na oblasti, jimž musíme lépe porozumět. Věci, které se letos naučíme při jejich testování půjdou přímo do vývoje W15," říká šéfka strategií Rosie Waitová.
"Nesmíme přitom ztrácet ze zřetele to že jsme v těsném souboji o 2. místo s Ferrari. Tato pozice v šampionátu je pro nás opravdu důležitá. Proto ve vývoji máme vylepšení a budeme je i nadále nasazovat na auto," ujišťuje dále Waitová.
I když jejich letošní vůz prošel velkou proměnou - v Monaku přešel z ultra-úzkých bočnic na ty klasické - tak i jeho nástupce se má od W14 výrazně lišit.
"Pro příští rok ho celkem výrazně měníme. Jestli dokážeme všechny potíže s ovladatelností vyřešit nebo ne, to záleží na tom, jestli vyjde několik projektů, kterým se věnujeme. Nejsou dokončené, ale máme několik dobrých směrů k vyzkoušení, a ty by měly pomoci," vysvětluje Andrew Shovlin.
"Když jsme vyjížděli s našimi nejlepšími vozy v letech 2015 - 2019, tak jsme při jejich vývoji nevěděli, že to budou skvělá auta. Zkrátka pracujete co nejtvrději a snažíte se najít co nejvíce výkonnosti," pokračuje šéfinženýr Mercedesu.
"U spousty z těch aut jsme v oblasti výkonnosti docela dost nesplnili cíle. Víme však, že když si nedáváte moc ambiciózní cíle, tak nejsou dostatečné. Neupíráme se na žádný z konceptů, který jsme měli dříve. Máme velmi otevřenou mysl. Posledních pár let nás vytrestalo. Jsme týmem, který velmi tvrdě pracuje na tom, aby se dostal zpět dopředu," prozrazuje Shovlin.
A podle šéfa McLarenu Andrea Stelly by se jim to mohlo povést: "Myslím, že si uvědomují, na čem musí pracovat. A očekávám, že vyskočí zpět v docela silné formě. Neexistují v tuto chvíli fakta, díky kterým byste mohli tvrdit, že příští rok bude pořadí stejné. Podle mě se věci mohou vyvinout."
"My jsme momentálně velmi povzbuzení vývojem, který vidíme u příštího vozu. Ale odhaduji, že totéž platí zároveň pro všechny, jelikož momentálně začínají být v padoku některé koncepty docela jasné," dodává Stella.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.