Nové díly, které Mercedes v současné době nasazuje na svůj monopost W14, cílí na oblasti, které potřebuje lépe pochopit. A soupeři očekávají, že v příští sezóně bude v podstatně lepší formě.
Stříbrné šípy navíc v letošním šampionátu bojují o 2. příčku s Ferrari, které ztrácí jen 20 bodů. Na monopostu se objevují už takové díly, ze kterých bude těžit i nástupce W15, který by měl být podstatně konkurenceschopnější.
"Novinky dělají obojí: doufáme, že přidávají výkonnost a auto zrychlují, ale také cílí na oblasti, jimž musíme lépe porozumět. Věci, které se letos naučíme při jejich testování půjdou přímo do vývoje W15," říká šéfka strategií Rosie Waitová.
"Nesmíme přitom ztrácet ze zřetele to že jsme v těsném souboji o 2. místo s Ferrari. Tato pozice v šampionátu je pro nás opravdu důležitá. Proto ve vývoji máme vylepšení a budeme je i nadále nasazovat na auto," ujišťuje dále Waitová.
I když jejich letošní vůz prošel velkou proměnou - v Monaku přešel z ultra-úzkých bočnic na ty klasické - tak i jeho nástupce se má od W14 výrazně lišit.
"Pro příští rok ho celkem výrazně měníme. Jestli dokážeme všechny potíže s ovladatelností vyřešit nebo ne, to záleží na tom, jestli vyjde několik projektů, kterým se věnujeme. Nejsou dokončené, ale máme několik dobrých směrů k vyzkoušení, a ty by měly pomoci," vysvětluje Andrew Shovlin.
"Když jsme vyjížděli s našimi nejlepšími vozy v letech 2015 - 2019, tak jsme při jejich vývoji nevěděli, že to budou skvělá auta. Zkrátka pracujete co nejtvrději a snažíte se najít co nejvíce výkonnosti," pokračuje šéfinženýr Mercedesu.
"U spousty z těch aut jsme v oblasti výkonnosti docela dost nesplnili cíle. Víme však, že když si nedáváte moc ambiciózní cíle, tak nejsou dostatečné. Neupíráme se na žádný z konceptů, který jsme měli dříve. Máme velmi otevřenou mysl. Posledních pár let nás vytrestalo. Jsme týmem, který velmi tvrdě pracuje na tom, aby se dostal zpět dopředu," prozrazuje Shovlin.
A podle šéfa McLarenu Andrea Stelly by se jim to mohlo povést: "Myslím, že si uvědomují, na čem musí pracovat. A očekávám, že vyskočí zpět v docela silné formě. Neexistují v tuto chvíli fakta, díky kterým byste mohli tvrdit, že příští rok bude pořadí stejné. Podle mě se věci mohou vyvinout."
"My jsme momentálně velmi povzbuzení vývojem, který vidíme u příštího vozu. Ale odhaduji, že totéž platí zároveň pro všechny, jelikož momentálně začínají být v padoku některé koncepty docela jasné," dodává Stella.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.