S náskokem téměř 6 desetin získal další pole position Max Verstappen. Nejblíž se k němu dostal Oscar Piastri s Landem Norrisem.
Nezvykle poklidný začátek kvalifikace za slunečného počasí: vzduch 27°C, trať 38°C, vlhkost vzduchu 46 % a vítr o rychlosti 16,5 km/h - takové byly podmínky na japonské Suzuce. První měřené kolo 1:32,246 zajel Lance Stroll. Za ním dojíždějící Liam Lawson, který byl pro příští rok potvrzen jako rezervní jezdec u AlphaTauri, byl o 5 desetin rychlejší. Až po této dvojici jezdců se trať zaplnila monoposty F1. Rázem byl nejrychlejší na trati Max Verstappen s časem 1:29,878. Blízko Holanďana byl Lando Norris se ztrátou 185 tisícin. Jeho týmový kolega Oscar Piastri byl o další 4 desetiny zpět. Poté ale všichni jezdci museli zajet do boxů - z důvodu havárie Logana Sargeanta byly přesně v polovině Q1 vyvěšeny červené vlajky. Američan pokračuje v demoliční sérii - tentokrát chyboval při nájezdu do rychlého kola a rozbil svůj Williams o levou bariéru na cílové rovince.
🚩 RED FLAG 🚩Logan Sargeant crashes heavily at the final corner Driver is OK#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/L6XBcd5WO2
— Formula 1 (@F1) September 23, 2023Po restartu kvalifikace bylo z dat patrné, že se trať ještě ochladila. Na to doplatili i jezdci Ferrari, protože před přerušením nezajeli ani jedno rychlé kolo - oba jezdci Scuderie byli zrovna v rychlých kolech, když byla Q1 přerušena. Leclerc nakonec zaznamenal téměř identické kolo s Piastrim, Sainz se umístil za nimi s náskokem jedné tisíciny na Péreze. S přehledem rychlé kolo zajel i čtvrtý Liam Lawson. Do Q2 už ale nepostoupili Bottas, Stroll, Hülkenberg, Zhou a Sargeant. Číňan si ještě stěžoval, že byl v rychlém kole blokován jedním vozem AlphaTauri, což tým sice vzal na vědomí, ale pro Zhoua to nic neřešilo.
Q2V druhé části stanovil benchmark Verstappen, opět se dostal pod hranici 90 vteřin (1:29,964), ale nezrychlil. Velký časový rozdíl byl mezi jezdci Ferrari - Sainzovi první rychlé kolo vůbec nevyšlo. Že McLaren dominuje v prvním sektoru potvrzovali Norris s Piastrim i v Q2. Australan byl o 158 tisícin za Verstappenem. Konkurenceschopné kolo zajel i Cunoda 1:30,353). Trať rapidním tempem zrychlovala a Charles Leclerc dokázal přeskočit Verstappena (1:29,940). Jen 264 tisícin dělilo prvního Monačana a sedmého Cunodu. Verstappen, Norris a Piastri ani druhé pokusy neabsolvovali, Oscara dokonce mechanici odtlačili zpět do boxového stání od výjezdu z boxů. Do Q3 těsně nepostupili Lawson, Gasly, Albon, Ocon a Magnussen.
Q3Třetí část odstartoval velice rychlým časem Max Verstappen. Se ztrátou 4 desetin byli za ním oba jezdci Mclarenu. Další piloti ztráceli víc než jednu vteřinu. Ferrari s ohledem na pneumatiky do závodu zvolilo strategii opět pouze na jedno rychlé kolo. Rychlejší byl Leclerc, ale všem vytřel zrak opět Verstappen - s náskokem téměř 6 desetin získal po nepovedeném Singapuru další pole position. Protože ani Piastri a Norris svými druhými pokusy nedokázali vylepšit své maximum a Russell ve svém jediném rychlém kole masivně ztratil, dostal ještě šanci Pérez, ale ve srovnání s Maxem zůstal výrazně pozadu. Když neuspěl ani posledním pokusem Hamilton, mohli začít Japonci oslavovat postavení svého domácího pilota v TOP 10.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.