Britský tým nastupující v zelených barvách nedokáže navázat na výkony, které předváděl v úvodu sezóny. Jeho zkušený pilot Fernando Alonso promlouvá o příčinách současného trápení s vozem AMR23.
Španěl se v úvodních 8 podnicích šestkrát probojoval na pódium, jenže v posledních šesti závodech se mu to podařilo jen jednou a forma Aston Martinu jde dolů. Na začátku mu patřila mezi konstruktéry druhá příčka, Mercedes a Ferrari však postupně stáhli jeho náskok a dostali se před něj a v poslední době se na něj pomalu dotahuje i McLaren.
Ředitel výkonnosti Tom McCullough věří, že jejich vývojová cesta je správná: "Učinili jsme určitá vědomá rozhodnutí pro nárůst výkonnosti auta. Stále jsme na té cestě, ničeho jsme se nevzdali, stále se pokoušíme vylepšit celkový přítlak. Jde o kontinuální proces."
"Děje se to, že se mění vlastností některých okruhů, které vyhovují našemu základními balíku lépe a hůře. Ostatní týmy navíc také nespí. Je to relativní hra. Hodně se kolem toho namluví. Pole je nakonec velmi vyrovnané. Dost záleží na tom, abyste ze závodních víkendů dostávali co nejvíce," komentuje McCullough.
Jenže jejich konkurenceschopnost slábne a podle Alonsa jim nasazované novinky v poslední době život komplikují: "Začnete víkend a cítíte, že auto nereaguje na vaše podněty. Nejste zcela spokojeni s nájezdy do zatáček nebo cítíte, že něco v autě není propojené."
"Pak začnete měnit několik věcí v nastavení a zkrátka zlepšujete jednu nápravu, přičemž zároveň zhoršujete tu druhou. Pohybujete se na jemné hranici, se kterou nejste nikdy spokojení," stěžuje si na příliš časté změny v nastavení monopostu AM23.
"V červenci k tomu docházelo příliš často. Může to souviset s výkonnosti auta, v balíkem, který jsme v té době měli nasazený. Na naše trápení v tom měsíci panovalo několik odlišných názorů, ale žádné jasné vysvětlení nemělo," dodává Alonso.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.