Britský tým nastupující v zelených barvách nedokáže navázat na výkony, které předváděl v úvodu sezóny. Jeho zkušený pilot Fernando Alonso promlouvá o příčinách současného trápení s vozem AMR23.
Španěl se v úvodních 8 podnicích šestkrát probojoval na pódium, jenže v posledních šesti závodech se mu to podařilo jen jednou a forma Aston Martinu jde dolů. Na začátku mu patřila mezi konstruktéry druhá příčka, Mercedes a Ferrari však postupně stáhli jeho náskok a dostali se před něj a v poslední době se na něj pomalu dotahuje i McLaren.
Ředitel výkonnosti Tom McCullough věří, že jejich vývojová cesta je správná: "Učinili jsme určitá vědomá rozhodnutí pro nárůst výkonnosti auta. Stále jsme na té cestě, ničeho jsme se nevzdali, stále se pokoušíme vylepšit celkový přítlak. Jde o kontinuální proces."
"Děje se to, že se mění vlastností některých okruhů, které vyhovují našemu základními balíku lépe a hůře. Ostatní týmy navíc také nespí. Je to relativní hra. Hodně se kolem toho namluví. Pole je nakonec velmi vyrovnané. Dost záleží na tom, abyste ze závodních víkendů dostávali co nejvíce," komentuje McCullough.
Jenže jejich konkurenceschopnost slábne a podle Alonsa jim nasazované novinky v poslední době život komplikují: "Začnete víkend a cítíte, že auto nereaguje na vaše podněty. Nejste zcela spokojeni s nájezdy do zatáček nebo cítíte, že něco v autě není propojené."
"Pak začnete měnit několik věcí v nastavení a zkrátka zlepšujete jednu nápravu, přičemž zároveň zhoršujete tu druhou. Pohybujete se na jemné hranici, se kterou nejste nikdy spokojení," stěžuje si na příliš časté změny v nastavení monopostu AM23.
"V červenci k tomu docházelo příliš často. Může to souviset s výkonnosti auta, v balíkem, který jsme v té době měli nasazený. Na naše trápení v tom měsíci panovalo několik odlišných názorů, ale žádné jasné vysvětlení nemělo," dodává Alonso.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.