Britský tým nastupující v zelených barvách nedokáže navázat na výkony, které předváděl v úvodu sezóny. Jeho zkušený pilot Fernando Alonso promlouvá o příčinách současného trápení s vozem AMR23.
Španěl se v úvodních 8 podnicích šestkrát probojoval na pódium, jenže v posledních šesti závodech se mu to podařilo jen jednou a forma Aston Martinu jde dolů. Na začátku mu patřila mezi konstruktéry druhá příčka, Mercedes a Ferrari však postupně stáhli jeho náskok a dostali se před něj a v poslední době se na něj pomalu dotahuje i McLaren.
Ředitel výkonnosti Tom McCullough věří, že jejich vývojová cesta je správná: "Učinili jsme určitá vědomá rozhodnutí pro nárůst výkonnosti auta. Stále jsme na té cestě, ničeho jsme se nevzdali, stále se pokoušíme vylepšit celkový přítlak. Jde o kontinuální proces."
"Děje se to, že se mění vlastností některých okruhů, které vyhovují našemu základními balíku lépe a hůře. Ostatní týmy navíc také nespí. Je to relativní hra. Hodně se kolem toho namluví. Pole je nakonec velmi vyrovnané. Dost záleží na tom, abyste ze závodních víkendů dostávali co nejvíce," komentuje McCullough.
Jenže jejich konkurenceschopnost slábne a podle Alonsa jim nasazované novinky v poslední době život komplikují: "Začnete víkend a cítíte, že auto nereaguje na vaše podněty. Nejste zcela spokojeni s nájezdy do zatáček nebo cítíte, že něco v autě není propojené."
"Pak začnete měnit několik věcí v nastavení a zkrátka zlepšujete jednu nápravu, přičemž zároveň zhoršujete tu druhou. Pohybujete se na jemné hranici, se kterou nejste nikdy spokojení," stěžuje si na příliš časté změny v nastavení monopostu AM23.
"V červenci k tomu docházelo příliš často. Může to souviset s výkonnosti auta, v balíkem, který jsme v té době měli nasazený. Na naše trápení v tom měsíci panovalo několik odlišných názorů, ale žádné jasné vysvětlení nemělo," dodává Alonso.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.