Britský tým nastupující v zelených barvách nedokáže navázat na výkony, které předváděl v úvodu sezóny. Jeho zkušený pilot Fernando Alonso promlouvá o příčinách současného trápení s vozem AMR23.
Španěl se v úvodních 8 podnicích šestkrát probojoval na pódium, jenže v posledních šesti závodech se mu to podařilo jen jednou a forma Aston Martinu jde dolů. Na začátku mu patřila mezi konstruktéry druhá příčka, Mercedes a Ferrari však postupně stáhli jeho náskok a dostali se před něj a v poslední době se na něj pomalu dotahuje i McLaren.
Ředitel výkonnosti Tom McCullough věří, že jejich vývojová cesta je správná: "Učinili jsme určitá vědomá rozhodnutí pro nárůst výkonnosti auta. Stále jsme na té cestě, ničeho jsme se nevzdali, stále se pokoušíme vylepšit celkový přítlak. Jde o kontinuální proces."
"Děje se to, že se mění vlastností některých okruhů, které vyhovují našemu základními balíku lépe a hůře. Ostatní týmy navíc také nespí. Je to relativní hra. Hodně se kolem toho namluví. Pole je nakonec velmi vyrovnané. Dost záleží na tom, abyste ze závodních víkendů dostávali co nejvíce," komentuje McCullough.
Jenže jejich konkurenceschopnost slábne a podle Alonsa jim nasazované novinky v poslední době život komplikují: "Začnete víkend a cítíte, že auto nereaguje na vaše podněty. Nejste zcela spokojeni s nájezdy do zatáček nebo cítíte, že něco v autě není propojené."
"Pak začnete měnit několik věcí v nastavení a zkrátka zlepšujete jednu nápravu, přičemž zároveň zhoršujete tu druhou. Pohybujete se na jemné hranici, se kterou nejste nikdy spokojení," stěžuje si na příliš časté změny v nastavení monopostu AM23.
"V červenci k tomu docházelo příliš často. Může to souviset s výkonnosti auta, v balíkem, který jsme v té době měli nasazený. Na naše trápení v tom měsíci panovalo několik odlišných názorů, ale žádné jasné vysvětlení nemělo," dodává Alonso.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.