Šéf Mercedesu Toto Wolff se během letní přestávky zranil na kole. Navíc se chystá na plánovanou operaci, kvůli níž bude chybět ve Velké ceně Japonska. Zastoupí jej bývalý pilot Formule 1.
Dovolená Wolffa během srpnové přestávky nebyla ideální, během sjíždění kopce na kole upadl a zlomil si loketní kost. K nehodě došlo hned v pondělí po Velké ceně Belgie. Prozradila ho fotografie jeho ženy Susie Wolffové - ta ho zachytila se sádrou na levé ruce.
V Zandvoortu i v Monze ale byl již zotavený a v dobré náladě. Šéf Mercedesu se přitom na kole ztřískal již v roce 2014 během projížďky podél Dunaje v Maďarsku - tehdy to odneslo kromě předloktí i zápěstí, klíční kost a rameno.
Nyní se chystá na operaci, která však se srpnovým pádem nesouvisí. Důvodem je dlouhodobé poranění kolena, jež budou chirurgové řešit po Velké ceně Singapuru. Po ní se hned bude závodit v Japonsku, kde bude chybět - vrátit by se měl až ve Velké ceně Kataru v říjnu.
Nepůjde o první závod, o který by v posledních letech přišel - scházel již například v roce 2019 v Brazílii a loni tamtéž i v Japonsku. Místo něj tým v Suzuce povede Jerome D'Ambrosio, jenž v letech 2011 a 2012 závodil za Marussii a Lotus, poté ve Formuli E vedl tým Venturi.
"Když během závodního víkendu budu chybět, nahradí mě Jerome," potvrzuje Wolff. "Je pravdou, že za 11 let k tomu došlo jen třikrát, ale jde o situaci, kterou musíme předvídat. Nyní si musí získat důvěru v týmu a v padoku. Stále má čas, nicméně v případech, kdy tam nebudu moci být, bude na mém místě."
"Jerome loni odvedl dobrou práci ve své roli u Venturi, s malou strukturou, která samozřejmě nemá nic společného s tou naší, jež čítá 2500 lidí. Zapojuje se však u nás a musím říct, že jeho kroky během velké ceny mají smysl," chválí d8le D'Ambrosia.
"Ujišťují vás, že to už je samo o sobě významné. James Allison mě často upozorňoval, že věci, které jsem prohlašoval, byly z 50 % inteligentní a z 50 % nesmysly. Ale teď vážněji, musíte mu dát čas. Na mě ale působí tak, že má ten správný profil pro tuto roli," dodává šéf Mercedesu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.