Šéf Mercedesu Toto Wolff se během letní přestávky zranil na kole. Navíc se chystá na plánovanou operaci, kvůli níž bude chybět ve Velké ceně Japonska. Zastoupí jej bývalý pilot Formule 1.
Dovolená Wolffa během srpnové přestávky nebyla ideální, během sjíždění kopce na kole upadl a zlomil si loketní kost. K nehodě došlo hned v pondělí po Velké ceně Belgie. Prozradila ho fotografie jeho ženy Susie Wolffové - ta ho zachytila se sádrou na levé ruce.
V Zandvoortu i v Monze ale byl již zotavený a v dobré náladě. Šéf Mercedesu se přitom na kole ztřískal již v roce 2014 během projížďky podél Dunaje v Maďarsku - tehdy to odneslo kromě předloktí i zápěstí, klíční kost a rameno.
Nyní se chystá na operaci, která však se srpnovým pádem nesouvisí. Důvodem je dlouhodobé poranění kolena, jež budou chirurgové řešit po Velké ceně Singapuru. Po ní se hned bude závodit v Japonsku, kde bude chybět - vrátit by se měl až ve Velké ceně Kataru v říjnu.
Nepůjde o první závod, o který by v posledních letech přišel - scházel již například v roce 2019 v Brazílii a loni tamtéž i v Japonsku. Místo něj tým v Suzuce povede Jerome D'Ambrosio, jenž v letech 2011 a 2012 závodil za Marussii a Lotus, poté ve Formuli E vedl tým Venturi.
"Když během závodního víkendu budu chybět, nahradí mě Jerome," potvrzuje Wolff. "Je pravdou, že za 11 let k tomu došlo jen třikrát, ale jde o situaci, kterou musíme předvídat. Nyní si musí získat důvěru v týmu a v padoku. Stále má čas, nicméně v případech, kdy tam nebudu moci být, bude na mém místě."
"Jerome loni odvedl dobrou práci ve své roli u Venturi, s malou strukturou, která samozřejmě nemá nic společného s tou naší, jež čítá 2500 lidí. Zapojuje se však u nás a musím říct, že jeho kroky během velké ceny mají smysl," chválí d8le D'Ambrosia.
"Ujišťují vás, že to už je samo o sobě významné. James Allison mě často upozorňoval, že věci, které jsem prohlašoval, byly z 50 % inteligentní a z 50 % nesmysly. Ale teď vážněji, musíte mu dát čas. Na mě ale působí tak, že má ten správný profil pro tuto roli," dodává šéf Mercedesu.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.