Šéf Mercedesu Toto Wolff se během letní přestávky zranil na kole. Navíc se chystá na plánovanou operaci, kvůli níž bude chybět ve Velké ceně Japonska. Zastoupí jej bývalý pilot Formule 1.
Dovolená Wolffa během srpnové přestávky nebyla ideální, během sjíždění kopce na kole upadl a zlomil si loketní kost. K nehodě došlo hned v pondělí po Velké ceně Belgie. Prozradila ho fotografie jeho ženy Susie Wolffové - ta ho zachytila se sádrou na levé ruce.
V Zandvoortu i v Monze ale byl již zotavený a v dobré náladě. Šéf Mercedesu se přitom na kole ztřískal již v roce 2014 během projížďky podél Dunaje v Maďarsku - tehdy to odneslo kromě předloktí i zápěstí, klíční kost a rameno.
Nyní se chystá na operaci, která však se srpnovým pádem nesouvisí. Důvodem je dlouhodobé poranění kolena, jež budou chirurgové řešit po Velké ceně Singapuru. Po ní se hned bude závodit v Japonsku, kde bude chybět - vrátit by se měl až ve Velké ceně Kataru v říjnu.
Nepůjde o první závod, o který by v posledních letech přišel - scházel již například v roce 2019 v Brazílii a loni tamtéž i v Japonsku. Místo něj tým v Suzuce povede Jerome D'Ambrosio, jenž v letech 2011 a 2012 závodil za Marussii a Lotus, poté ve Formuli E vedl tým Venturi.
"Když během závodního víkendu budu chybět, nahradí mě Jerome," potvrzuje Wolff. "Je pravdou, že za 11 let k tomu došlo jen třikrát, ale jde o situaci, kterou musíme předvídat. Nyní si musí získat důvěru v týmu a v padoku. Stále má čas, nicméně v případech, kdy tam nebudu moci být, bude na mém místě."
"Jerome loni odvedl dobrou práci ve své roli u Venturi, s malou strukturou, která samozřejmě nemá nic společného s tou naší, jež čítá 2500 lidí. Zapojuje se však u nás a musím říct, že jeho kroky během velké ceny mají smysl," chválí d8le D'Ambrosia.
"Ujišťují vás, že to už je samo o sobě významné. James Allison mě často upozorňoval, že věci, které jsem prohlašoval, byly z 50 % inteligentní a z 50 % nesmysly. Ale teď vážněji, musíte mu dát čas. Na mě ale působí tak, že má ten správný profil pro tuto roli," dodává šéf Mercedesu.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.