Mercedes přiznává, že stejně jako Ferrari svou pozornost ve vývoji už upíná hlavně na monopost pro příští sezónu, v níž by chtěli získat mistrovský titul.
Red Bull letos dominuje a soupeři jej marně stíhají. Šéf Ferrari Frederic Vasseur přiznal, že se v aerodynamickém tunelu již věnují pouze vozu pro sezónu 2023, což platí také pro Mercedes, jenž se chce vrátit na vítěznou vlnu.
"Naším cílem je vyhrávat šampionáty. Žel tento rok nejsme v takové pozici. Ale chceme v ní být příští rok. Musíme správně vyvážit to, kolik se toho můžeme naučit se současným vozem, s tím, abychom do toho příštího dali co nejvíce svého úsilí," popisuje technický ředitel Stříbrných šípů Mike Elliot.
"V této fázi roku se v aerodynamickém tunelu hodně soustředíme na rok 2024. Ve velké části kreslírny, dynamiky vozidla a výroby dílů s dlouhým zaváděcím časem to začíná vřít. Od letní přestávky se budeme věnovat hlavně příštímu autu. Ale to nabízí příležitosti i pro letošní auto," říká technický šéf James Allison.
"Svou pozornost nyní upínáme k roku 2024. Pro W14 máme stále nějaká vylepšení, ale je dobře, že jsme přepnuli na příští rok, protože toho můžeme na letošním voze tolik optimalizovat, aniž bychom se museli příliš zabývat jeho vylepšeními," vysvětluje šéf stáje Toto Wolff.
Mercedes se letos v Monaku definitivně zbavil svého konceptu ultra-úzkých bočnic, s nimiž loni překvapil svět F1. Nedokázal z něj ale dostat tolik, kolik si představoval, proto se vydal cestou klasických bočnic, jaké má například Red Bull.
Na ten ale v časech na kolo pořád dost ztrácí, proto se snaží dříve přesunout své zdroje k příštím vozu, se kterým by chtěl opět vítězit. Během letní přestávky mu sice patří druhá příčka mezi konstruktéry, ovšem s obrovskou ztrátou na svého rakouského rivala, když zvládl nasbírat sotva polovinu bodů, co Red Bull (247 vs. 503 bodů).
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.