Mercedes přiznává, že stejně jako Ferrari svou pozornost ve vývoji už upíná hlavně na monopost pro příští sezónu, v níž by chtěli získat mistrovský titul.
Red Bull letos dominuje a soupeři jej marně stíhají. Šéf Ferrari Frederic Vasseur přiznal, že se v aerodynamickém tunelu již věnují pouze vozu pro sezónu 2023, což platí také pro Mercedes, jenž se chce vrátit na vítěznou vlnu.
"Naším cílem je vyhrávat šampionáty. Žel tento rok nejsme v takové pozici. Ale chceme v ní být příští rok. Musíme správně vyvážit to, kolik se toho můžeme naučit se současným vozem, s tím, abychom do toho příštího dali co nejvíce svého úsilí," popisuje technický ředitel Stříbrných šípů Mike Elliot.
"V této fázi roku se v aerodynamickém tunelu hodně soustředíme na rok 2024. Ve velké části kreslírny, dynamiky vozidla a výroby dílů s dlouhým zaváděcím časem to začíná vřít. Od letní přestávky se budeme věnovat hlavně příštímu autu. Ale to nabízí příležitosti i pro letošní auto," říká technický šéf James Allison.
"Svou pozornost nyní upínáme k roku 2024. Pro W14 máme stále nějaká vylepšení, ale je dobře, že jsme přepnuli na příští rok, protože toho můžeme na letošním voze tolik optimalizovat, aniž bychom se museli příliš zabývat jeho vylepšeními," vysvětluje šéf stáje Toto Wolff.
Mercedes se letos v Monaku definitivně zbavil svého konceptu ultra-úzkých bočnic, s nimiž loni překvapil svět F1. Nedokázal z něj ale dostat tolik, kolik si představoval, proto se vydal cestou klasických bočnic, jaké má například Red Bull.
Na ten ale v časech na kolo pořád dost ztrácí, proto se snaží dříve přesunout své zdroje k příštím vozu, se kterým by chtěl opět vítězit. Během letní přestávky mu sice patří druhá příčka mezi konstruktéry, ovšem s obrovskou ztrátou na svého rakouského rivala, když zvládl nasbírat sotva polovinu bodů, co Red Bull (247 vs. 503 bodů).
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.