Mercedes přiznává, že stejně jako Ferrari svou pozornost ve vývoji už upíná hlavně na monopost pro příští sezónu, v níž by chtěli získat mistrovský titul.
Red Bull letos dominuje a soupeři jej marně stíhají. Šéf Ferrari Frederic Vasseur přiznal, že se v aerodynamickém tunelu již věnují pouze vozu pro sezónu 2023, což platí také pro Mercedes, jenž se chce vrátit na vítěznou vlnu.
"Naším cílem je vyhrávat šampionáty. Žel tento rok nejsme v takové pozici. Ale chceme v ní být příští rok. Musíme správně vyvážit to, kolik se toho můžeme naučit se současným vozem, s tím, abychom do toho příštího dali co nejvíce svého úsilí," popisuje technický ředitel Stříbrných šípů Mike Elliot.
"V této fázi roku se v aerodynamickém tunelu hodně soustředíme na rok 2024. Ve velké části kreslírny, dynamiky vozidla a výroby dílů s dlouhým zaváděcím časem to začíná vřít. Od letní přestávky se budeme věnovat hlavně příštímu autu. Ale to nabízí příležitosti i pro letošní auto," říká technický šéf James Allison.
"Svou pozornost nyní upínáme k roku 2024. Pro W14 máme stále nějaká vylepšení, ale je dobře, že jsme přepnuli na příští rok, protože toho můžeme na letošním voze tolik optimalizovat, aniž bychom se museli příliš zabývat jeho vylepšeními," vysvětluje šéf stáje Toto Wolff.
Mercedes se letos v Monaku definitivně zbavil svého konceptu ultra-úzkých bočnic, s nimiž loni překvapil svět F1. Nedokázal z něj ale dostat tolik, kolik si představoval, proto se vydal cestou klasických bočnic, jaké má například Red Bull.
Na ten ale v časech na kolo pořád dost ztrácí, proto se snaží dříve přesunout své zdroje k příštím vozu, se kterým by chtěl opět vítězit. Během letní přestávky mu sice patří druhá příčka mezi konstruktéry, ovšem s obrovskou ztrátou na svého rakouského rivala, když zvládl nasbírat sotva polovinu bodů, co Red Bull (247 vs. 503 bodů).
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.