Po druhém místě v Silverstone a v Maďarsku dosáhl Lando Norris v Belgii sotva na sedmou příčku. Oscar Piastri přitom ve sprintu o den dříve vedl a dojel také druhý. Co stojí za výkyvy McLarenu, z nichž jsou jeho fanoušci trochu zmateni?
"Nemyslím si, že jsme měli optimální nastavení křídla," vysvětluje po víkendu ve Spa-Francorchamps jednoduše Norris. McLaren totiž už v Rakousku na jeho voze nasadil velký balík vylepšení, který je posunul o obrovský kus dopředu - v Silverstone i na Hungaroringu byli najednou rychlejší než Mercedesy i Ferrari.
V Belgii po slibném začátku ale přišel v závodě propad - Piastriho natlačil do zdi v první zatáčce Carlos Sainz s Ferrari a Norris se v něm postupně propadal až na samé dno - jednu chvíli byl dokonce předposlední. To bylo překvapení i pro oranžovou stáj.
"Sotva jsem mohl zařadit osmičku, tak pomalí jsme byli na rovinkách. Zkrátka jsem se nemohl bránit, nemohl jsem útočit. Předjíždění bylo nemožné - na rovince jsem nepředjel nikoho, byli jsme příliš pomalí. Předjel jsem dva nebo tři lidi v zatáčkách. Bylo to velmi bolestivé.
Všichni mě předjížděli ještě před DRS zónou. Když jsem se chystal předjet Alexe [Albona], měl jsem nové pneumatiky, on staré. A na konci rovinky mi poodjel o tři či čtyři délky auta. Přitom jsem měl DRS, použil jsem tlačítko pro předjetí. Bolelo to. Na rovinkách jsem zkrátka nemohl předjíždět, bez ohledu na to, jak byl dobrý můj výjezd ze zatáčky. Nastavili jsme auto špatně, myslím, že jsme to už přiznali," říká Norris.
"Zkrátka jsme se nedokázali soustředit na to, na co jsme chtěli, protože jsme přivezli úplně nové auto. A veškerá naše pozornost byla upřena na něj, což je správné, protože existují asi jen tři či čtyři závody, kde potřebujete tak nízký přítlak," pokračuje britský pilot McLarenu.
"Veškerá naše pozornost byla upřena k tomu, abychom zkrátka dali dohromady nové auto, které jsme představili před několika týdny a s kterým jsme to dotáhli dvakrát na pódium. To je pro mě lepší - zažít s ním pár špatných víkendů než být neustále pomalý," říká Norris, jenž raději akceptuje výkyvy s novým vozem než jezdit uprostřed pole s pomalu a bez rizika vyvíjeným autem.
"Jsem rád, že jsme zažili dobré víkendy, stále však nejsme tam, kde bychom potřebovali. Nezávodíme s Mercedesem - jsou očividně pořád o krok před námi," uznává 23letý jezdec, byť Stříbrné šípy v předchozích dvou podnicích zaslouženě porazil díky vlastní rychlosti.
Jak to bude po letní přestávce, kdy týmy postupně upínají svou pozornost spíše k monopostům pro příští rok? Lewis Hamilton i po ní očekává vyrovnanou bitvu mezi těmito dvěma týmy: "Nevím, kolik toho budou lidé vyvíjet ve druhé části sezóny, ale podle mě tam bude nějaký pohyb."
"Jsem si však jistý, že McLaren bude ve druhé části silný, Ferrari a my jsme velmi, velmi vyrovnaní. Jsem si jistý tím, že v závislosti na okruhu se pozice náš všech budou měnit. Doufám, že budeme moci závodit o něco lépe a více vpředu," přeje si pilot Mercedesu, který se ve Spa znovu potýkal s poskakováním svého vozu W14 po nasazení velkého balíku vylepšení.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.