Po druhém místě v Silverstone a v Maďarsku dosáhl Lando Norris v Belgii sotva na sedmou příčku. Oscar Piastri přitom ve sprintu o den dříve vedl a dojel také druhý. Co stojí za výkyvy McLarenu, z nichž jsou jeho fanoušci trochu zmateni?
"Nemyslím si, že jsme měli optimální nastavení křídla," vysvětluje po víkendu ve Spa-Francorchamps jednoduše Norris. McLaren totiž už v Rakousku na jeho voze nasadil velký balík vylepšení, který je posunul o obrovský kus dopředu - v Silverstone i na Hungaroringu byli najednou rychlejší než Mercedesy i Ferrari.
V Belgii po slibném začátku ale přišel v závodě propad - Piastriho natlačil do zdi v první zatáčce Carlos Sainz s Ferrari a Norris se v něm postupně propadal až na samé dno - jednu chvíli byl dokonce předposlední. To bylo překvapení i pro oranžovou stáj.
"Sotva jsem mohl zařadit osmičku, tak pomalí jsme byli na rovinkách. Zkrátka jsem se nemohl bránit, nemohl jsem útočit. Předjíždění bylo nemožné - na rovince jsem nepředjel nikoho, byli jsme příliš pomalí. Předjel jsem dva nebo tři lidi v zatáčkách. Bylo to velmi bolestivé.
Všichni mě předjížděli ještě před DRS zónou. Když jsem se chystal předjet Alexe [Albona], měl jsem nové pneumatiky, on staré. A na konci rovinky mi poodjel o tři či čtyři délky auta. Přitom jsem měl DRS, použil jsem tlačítko pro předjetí. Bolelo to. Na rovinkách jsem zkrátka nemohl předjíždět, bez ohledu na to, jak byl dobrý můj výjezd ze zatáčky. Nastavili jsme auto špatně, myslím, že jsme to už přiznali," říká Norris.
"Zkrátka jsme se nedokázali soustředit na to, na co jsme chtěli, protože jsme přivezli úplně nové auto. A veškerá naše pozornost byla upřena na něj, což je správné, protože existují asi jen tři či čtyři závody, kde potřebujete tak nízký přítlak," pokračuje britský pilot McLarenu.
"Veškerá naše pozornost byla upřena k tomu, abychom zkrátka dali dohromady nové auto, které jsme představili před několika týdny a s kterým jsme to dotáhli dvakrát na pódium. To je pro mě lepší - zažít s ním pár špatných víkendů než být neustále pomalý," říká Norris, jenž raději akceptuje výkyvy s novým vozem než jezdit uprostřed pole s pomalu a bez rizika vyvíjeným autem.
"Jsem rád, že jsme zažili dobré víkendy, stále však nejsme tam, kde bychom potřebovali. Nezávodíme s Mercedesem - jsou očividně pořád o krok před námi," uznává 23letý jezdec, byť Stříbrné šípy v předchozích dvou podnicích zaslouženě porazil díky vlastní rychlosti.
Jak to bude po letní přestávce, kdy týmy postupně upínají svou pozornost spíše k monopostům pro příští rok? Lewis Hamilton i po ní očekává vyrovnanou bitvu mezi těmito dvěma týmy: "Nevím, kolik toho budou lidé vyvíjet ve druhé části sezóny, ale podle mě tam bude nějaký pohyb."
"Jsem si však jistý, že McLaren bude ve druhé části silný, Ferrari a my jsme velmi, velmi vyrovnaní. Jsem si jistý tím, že v závislosti na okruhu se pozice náš všech budou měnit. Doufám, že budeme moci závodit o něco lépe a více vpředu," přeje si pilot Mercedesu, který se ve Spa znovu potýkal s poskakováním svého vozu W14 po nasazení velkého balíku vylepšení.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.