Formule 1 v současné době řeší, jak naložit s výkonnostním deficitem stáje Alpine, jejíž pohonná jednotka začíná výrazně ztrácet na konkurenci. Snahou vedení šampionátu je konvergence výkonu. Otázkou je, jak toho nyní dosáhnout, když někteří zkrátka ve vývoji odvedli lepší práci.
Motor Renault pohánějící monoposty Alpina A523 podle zpráv ztrácí až 30 koní na soupeře v podobě Ferrari, Hondy a Mercedesu. FIA na základě svých nezávislých kontrol připouští, že deficit přesahuje 22 koní. Francouzská stáj proto nyní požaduje, aby ji byl zvýšen maximální průtok paliva, který je stanoven pravidly (100 kg/h).
Komise F1 tuto záležitost proto předala Poradnímu výboru pro pohonné jednotky, aby přišel s návrhy na to, jak si poradit s touto významnou výkonnostní odchylkou.
Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa však zvýšení průtoku paliva pouze pro jednu stáj nepřipadá vůbec v úvahu: "Zábava jde ruku v ruce se sportem. To, že musíte zkrátka tvrdě pracovat na úspěchu je důvodem, proč je sport tak důvěryhodný."
"Jakmile společně poznáme, kolik výkonu schází, pak můžeme diskutovat o tom, kolik hodin na dynamometru a žolíků poskytneme navíc. To je něco, o čem musíme hovořit," komentuje Wolff.
"Ale dotknout se věcí, jako je průtok paliva nebo 'výkonnostní rovnováha' je katastrofou a dokladem krachu Formule 1. O tom bychom vůbec neměli mluvit," varuje šéf Stříbrných šípů, které drží druhou příčku v šampionátu konstruktérů za Red Bullem, zatímco Alpine je šesté za McLarenem.
Do Belgie přivezly velký balík vylepšení čítající nové bočnice, podlahu a zadní křídlo, Lewis Hamilton a George Russell se však po delší době opět potýkali s poskakováním monopostu v důsledku přísavného efektu (tzv. porpoisingem): "Naše nástroje pro měření přítlaku, které posledních deset let byli tak pozitivní, momentálně nefungují," vysvětluje Wolff.
A na adresu dominujícího Maxe Verstappena, který po dalším vítězství vede mezi piloty s obrovským náskokem, dodává: "Myslím, že ho zkrátka musíme ignorovat, protože druhý Red Bull ukazuje, jak jsme na tom. Bez Maxe bychom měli vyrovnanou bitvu a fantastickou sezónu."
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.