Ferrari zažilo o víkendu další výsledkové zklamání, na vině tentokrát nebyla jen horší výkonnost vozu, ale také špatné čtení dat a rozhodování na boxové zídce.
Kvalifikace přitom ještě nebyla tak špatná, Charles Leclerc a Carlos Sainz šli do Velké ceny Británie na středně-tvrdých pneumatikách ze 4. a 5. místa s vidinou toho, že si polepší na úkor McLarenu, který se nečekaně objevil ještě před nimi hned za Maxem Verstappenem.
Monacký pilot měl v plánu jednozastávkovou strategii a jako jeden z prvních zamířil do boxů pro tvrdou směs. Jenže v 32. kole se na trati objevil safety-car a Ferrari se rozhodlo povolat jej k další výměně pneumatik, tentokrát mu nasadili středně-tvrdé.
Do cíle by přitom dojel v pohodě, degradace byla v neděli nečekaně nízká, k čemuž přispěly také o 15 °C chladnější dráha. Šlo to vidět i na Georgeovi Russellovi, jenž odstartoval na použitých měkkých pneumatikách a v pohodě to s plnou nádrží dotáhl až do 28. kola z celkových 52.
Piloti Ferrari však během závodu ztratili 5 pozic, což bylo velkým zklamáním. "Měli jsme po kvalifikaci pocit, že budeme moci odvést mnohem lepší práci než tohle. S 9. a 10. místem nemůžeme být spokojeni, teď ale musíme podrobně prozkoumat celý víkend, nejen závod," komentuje šéf týmu Frederic Vasseur.
"Myslím, že jsme v pátek neodjeli dlouhý stint. Pustili jsme se do měkkých pneumatik, ale Charles zůstal stát v garáži. Měli jsme trochu strach z degradace [pneumatik]," vysvětluje 55letý Francouz, který má zkušenosti z vedoucích funkci u Renaultu i Sauberu / Alfy Romeo.
"Měli jsme trochu smůlu se safety-carem, ale to není v naších rukou, o tom nemusíme přemýšlet - musíme přemýšlet o tom, co můžeme udělat. Bojovali jsme s Russellem a mysleli jsme si, že ho při souboji s ním budeme mít navrch, ale teď po závodě to je snadné říct, že jsme měli prodloužit stint a na pneumatiky více tlačit," pokračuje šéf Scuderie.
"Nicméně si myslím, že jsme nejvíc neztratili v této fázi závodu, ale tehdy, když jsme Charlesovi nasadili tvrdé pneumatiky, nějakých 10 či 12 kol před výjezdem safety-caru. Degradace přitom byla nulová, takže jsme na to mohli tlačit mnohem více," lituje promarněné šance na větší bodový příděl.
Navíc přiznal další potíž, se kterou se u Ferrari potýkali: "Šlo o nesprávné pochopení dat z pátku," přiznává Vasseur. Leclerc tehdy přišel o 2. trénink kvůli problému s elektroinstalací, kvůli nedostatku dat se pak inženýři nerozhodovali správně.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.