Ferrari zažilo o víkendu další výsledkové zklamání, na vině tentokrát nebyla jen horší výkonnost vozu, ale také špatné čtení dat a rozhodování na boxové zídce.
Kvalifikace přitom ještě nebyla tak špatná, Charles Leclerc a Carlos Sainz šli do Velké ceny Británie na středně-tvrdých pneumatikách ze 4. a 5. místa s vidinou toho, že si polepší na úkor McLarenu, který se nečekaně objevil ještě před nimi hned za Maxem Verstappenem.
Monacký pilot měl v plánu jednozastávkovou strategii a jako jeden z prvních zamířil do boxů pro tvrdou směs. Jenže v 32. kole se na trati objevil safety-car a Ferrari se rozhodlo povolat jej k další výměně pneumatik, tentokrát mu nasadili středně-tvrdé.
Do cíle by přitom dojel v pohodě, degradace byla v neděli nečekaně nízká, k čemuž přispěly také o 15 °C chladnější dráha. Šlo to vidět i na Georgeovi Russellovi, jenž odstartoval na použitých měkkých pneumatikách a v pohodě to s plnou nádrží dotáhl až do 28. kola z celkových 52.
Piloti Ferrari však během závodu ztratili 5 pozic, což bylo velkým zklamáním. "Měli jsme po kvalifikaci pocit, že budeme moci odvést mnohem lepší práci než tohle. S 9. a 10. místem nemůžeme být spokojeni, teď ale musíme podrobně prozkoumat celý víkend, nejen závod," komentuje šéf týmu Frederic Vasseur.
"Myslím, že jsme v pátek neodjeli dlouhý stint. Pustili jsme se do měkkých pneumatik, ale Charles zůstal stát v garáži. Měli jsme trochu strach z degradace [pneumatik]," vysvětluje 55letý Francouz, který má zkušenosti z vedoucích funkci u Renaultu i Sauberu / Alfy Romeo.
"Měli jsme trochu smůlu se safety-carem, ale to není v naších rukou, o tom nemusíme přemýšlet - musíme přemýšlet o tom, co můžeme udělat. Bojovali jsme s Russellem a mysleli jsme si, že ho při souboji s ním budeme mít navrch, ale teď po závodě to je snadné říct, že jsme měli prodloužit stint a na pneumatiky více tlačit," pokračuje šéf Scuderie.
"Nicméně si myslím, že jsme nejvíc neztratili v této fázi závodu, ale tehdy, když jsme Charlesovi nasadili tvrdé pneumatiky, nějakých 10 či 12 kol před výjezdem safety-caru. Degradace přitom byla nulová, takže jsme na to mohli tlačit mnohem více," lituje promarněné šance na větší bodový příděl.
Navíc přiznal další potíž, se kterou se u Ferrari potýkali: "Šlo o nesprávné pochopení dat z pátku," přiznává Vasseur. Leclerc tehdy přišel o 2. trénink kvůli problému s elektroinstalací, kvůli nedostatku dat se pak inženýři nerozhodovali správně.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.