I přes vedení v šampionátu inženýři Red Bullu pečlivě sledují konkurenci a neváhají okopírovat nápady z opačné strany startovního roštu, pokud jim to pomůže k rychlejším časům na kolo.
Britsko-rakouská stáj zatím vyhrála všechny letošní závody a v šampionátu má s 287 body velký náskok před svým nejbližším pronásledovatelem: Mercedesem, jenž jich má na kontě jen 152, a třetí Aston Martin ztrácí o dalších 18 bodů více.
V honbě za vítězstvími monitoruje konkurenci a šéfinženýr Paul Monaghan nyní odhalil, že se při úpravě difuzoru svého monopostu RB19 inspirovali řešením Williamsu, který má na kontě jediný bod díky výkonu Alexandera Albona v Bahrajnu.
"Nemůžete předpokládat, že máte to nejlepší řešení ve všech oblastech auta, když s ním poprvé vyrazíte na trať," upozorňuje Monaghan, jenž svou kariéru ve Formuli 1 zahájil v roce 1990 s McLarenem, kde pracoval na vozech Ayrtona Senny a jeho týmového kolegy Gerharda Bergera.
"Naší měnou je čas na kolo a ta část konstrukce podlahy se objevila brzy v roce 2022. Vzpomínám si, že s ní celkem brzy přišel Williams, pak se objevila u ostatních," ohlíží se zpět šéfinženýr Red Bullu. Tuto část ale na své auto nenasadili ihned.
"Nám to nutně nemusel fungovat. Několikrát jsme se na to podívali, šlo o drobný přínos. Vypadá to na trochu větší změnu, než jí ve skutečnosti je. Směřuje k zadní částí podlahy, nejde tedy o věc, která má ten největší vliv," popisuje Monaghan.
"Z pohledu výšky jste celkem dost omezení v tom, co můžete dělat. Už nějakou chvíli jsme s ní pracovali, proto jsme byli v pozici, kdy jsme ji mohli zahrnou do té části podlahy. A taky jsme to udělali," přiznává 55letý britský inženýr.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.