I přes vedení v šampionátu inženýři Red Bullu pečlivě sledují konkurenci a neváhají okopírovat nápady z opačné strany startovního roštu, pokud jim to pomůže k rychlejším časům na kolo.
Britsko-rakouská stáj zatím vyhrála všechny letošní závody a v šampionátu má s 287 body velký náskok před svým nejbližším pronásledovatelem: Mercedesem, jenž jich má na kontě jen 152, a třetí Aston Martin ztrácí o dalších 18 bodů více.
V honbě za vítězstvími monitoruje konkurenci a šéfinženýr Paul Monaghan nyní odhalil, že se při úpravě difuzoru svého monopostu RB19 inspirovali řešením Williamsu, který má na kontě jediný bod díky výkonu Alexandera Albona v Bahrajnu.
"Nemůžete předpokládat, že máte to nejlepší řešení ve všech oblastech auta, když s ním poprvé vyrazíte na trať," upozorňuje Monaghan, jenž svou kariéru ve Formuli 1 zahájil v roce 1990 s McLarenem, kde pracoval na vozech Ayrtona Senny a jeho týmového kolegy Gerharda Bergera.
"Naší měnou je čas na kolo a ta část konstrukce podlahy se objevila brzy v roce 2022. Vzpomínám si, že s ní celkem brzy přišel Williams, pak se objevila u ostatních," ohlíží se zpět šéfinženýr Red Bullu. Tuto část ale na své auto nenasadili ihned.
"Nám to nutně nemusel fungovat. Několikrát jsme se na to podívali, šlo o drobný přínos. Vypadá to na trochu větší změnu, než jí ve skutečnosti je. Směřuje k zadní částí podlahy, nejde tedy o věc, která má ten největší vliv," popisuje Monaghan.
"Z pohledu výšky jste celkem dost omezení v tom, co můžete dělat. Už nějakou chvíli jsme s ní pracovali, proto jsme byli v pozici, kdy jsme ji mohli zahrnou do té části podlahy. A taky jsme to udělali," přiznává 55letý britský inženýr.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.