Red Bull přiznává, že při vylepšování vozu RB19 kopíroval Williams

Max Verstappen s Red Bullem RB19 v Monaku
Max Verstappen s Red Bullem RB19 v Monaku, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 7. června 2023 06:00
Sdílej:

I přes vedení v šampionátu inženýři Red Bullu pečlivě sledují konkurenci a neváhají okopírovat nápady z opačné strany startovního roštu, pokud jim to pomůže k rychlejším časům na kolo.

Britsko-rakouská stáj zatím vyhrála všechny letošní závody a v šampionátu má s 287 body velký náskok před svým nejbližším pronásledovatelem: Mercedesem, jenž jich má na kontě jen 152, a třetí Aston Martin ztrácí o dalších 18 bodů více.

V honbě za vítězstvími monitoruje konkurenci a šéfinženýr Paul Monaghan nyní odhalil, že se při úpravě difuzoru svého monopostu RB19 inspirovali řešením Williamsu, který má na kontě jediný bod díky výkonu Alexandera Albona v Bahrajnu.

"Nemůžete předpokládat, že máte to nejlepší řešení ve všech oblastech auta, když s ním poprvé vyrazíte na trať," upozorňuje Monaghan, jenž svou kariéru ve Formuli 1 zahájil v roce 1990 s McLarenem, kde pracoval na vozech Ayrtona Senny a jeho týmového kolegy Gerharda Bergera.

"Naší měnou je čas na kolo a ta část konstrukce podlahy se objevila brzy v roce 2022. Vzpomínám si, že s ní celkem brzy přišel Williams, pak se objevila u ostatních," ohlíží se zpět šéfinženýr Red Bullu. Tuto část ale na své auto nenasadili ihned.

"Nám to nutně nemusel fungovat. Několikrát jsme se na to podívali, šlo o drobný přínos. Vypadá to na trochu větší změnu, než jí ve skutečnosti je. Směřuje k zadní částí podlahy, nejde tedy o věc, která má ten největší vliv," popisuje Monaghan.

"Z pohledu výšky jste celkem dost omezení v tom, co můžete dělat. Už nějakou chvíli jsme s ní pracovali, proto jsme byli v pozici, kdy jsme ji mohli zahrnou do té části podlahy. A taky jsme to udělali," přiznává 55letý britský inženýr.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.