I přes vedení v šampionátu inženýři Red Bullu pečlivě sledují konkurenci a neváhají okopírovat nápady z opačné strany startovního roštu, pokud jim to pomůže k rychlejším časům na kolo.
Britsko-rakouská stáj zatím vyhrála všechny letošní závody a v šampionátu má s 287 body velký náskok před svým nejbližším pronásledovatelem: Mercedesem, jenž jich má na kontě jen 152, a třetí Aston Martin ztrácí o dalších 18 bodů více.
V honbě za vítězstvími monitoruje konkurenci a šéfinženýr Paul Monaghan nyní odhalil, že se při úpravě difuzoru svého monopostu RB19 inspirovali řešením Williamsu, který má na kontě jediný bod díky výkonu Alexandera Albona v Bahrajnu.
"Nemůžete předpokládat, že máte to nejlepší řešení ve všech oblastech auta, když s ním poprvé vyrazíte na trať," upozorňuje Monaghan, jenž svou kariéru ve Formuli 1 zahájil v roce 1990 s McLarenem, kde pracoval na vozech Ayrtona Senny a jeho týmového kolegy Gerharda Bergera.
"Naší měnou je čas na kolo a ta část konstrukce podlahy se objevila brzy v roce 2022. Vzpomínám si, že s ní celkem brzy přišel Williams, pak se objevila u ostatních," ohlíží se zpět šéfinženýr Red Bullu. Tuto část ale na své auto nenasadili ihned.
"Nám to nutně nemusel fungovat. Několikrát jsme se na to podívali, šlo o drobný přínos. Vypadá to na trochu větší změnu, než jí ve skutečnosti je. Směřuje k zadní částí podlahy, nejde tedy o věc, která má ten největší vliv," popisuje Monaghan.
"Z pohledu výšky jste celkem dost omezení v tom, co můžete dělat. Už nějakou chvíli jsme s ní pracovali, proto jsme byli v pozici, kdy jsme ji mohli zahrnou do té části podlahy. A taky jsme to udělali," přiznává 55letý britský inženýr.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.