Fernando Alonso při začínajícím deště zamířil v 54. kole do boxů dříve než lídr Velké ceny Monaka Max Verstappen, k překvapení všech se však vrátil na trať na hladkých pneumatikách, zatímco ostatní již přezouvali na přechodné. Nebýt toho, zřejmě by včera vyhrál.
Do cíle dojel nakonec druhý se ztrátou téměř 28 sekund za Holanďanem s Red Bullem a jde o jeho nejlepší výsledek v této sezóně, přesto podle inženýrů mohl závod vyhrát, pokud by ihned nasadil přechodné pneumatiky. Jenže ještě půl kola před jeho zastávkou u Aston Martinu nevěděli, co mají udělat.
Oba s Verstappenem ujížděli zbytku pole a protáhli si první stint před jedinou zastávkou, která byla plánovaná v suchém závodě. Jenže ke konci se hustě rozpršelo a správná volba pneumatik v danou chvíli byla náročná. Piloti kolem přezouvali na intermediálky, ti však neměli co ztratit.
Krátce před nájezdem do boxů mu inženýr sdělil, ať zajede do boxů pro středně-tvrdé hladké pneumatik, s čímž pilot souhlasil: "Abych byl upřímný, tolik deště jsme nečekali. Mysleli jsme si, že půjde o krátkou sprchu a trať brzy vyschne, protože byla velmi horká. Upřímně jsme si mysleli, že to dokonce dojedeme na středně tvrdých pneumatikách," popisuje šéf týmu Mike Krack.
"Ale špatně jsme odhadli míru deště, protože na jedné části okruhu to velmi dlouho trvalo, než začalo pršet, a pršelo velmi málo. Asi šlo o chybu úsudku, protože jsme se domnívali, že se intermediálky rychle opotřebují v této části trati. Nakonec šlo o vědomé rozhodnutí přejít na středně-tvrdé. O kolo později jsme pak viděli, že to nebude fungovat," vysvětluje.
Pokud by déšť nezesílil a rychleji ustál, dávalo by to smysl a Alonso by měl šanci porazit Verstappena, jehož tempo bylo v tu chvíli slabší. Pokud by se mu ho nepodařilo podseknout, měl by v závěru velkou výhodu a dostal by Maxe na sjetých přechodných pneumatikách pod tlak.
One step higher, hungry for more. 🤝Debrief today’s P2 #MonacoGP finish with @fernandoalo_oficial as he recaps a challenging race and looks ahead to Barcelona. pic.twitter.com/xm9yBCBJiY
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) May 28, 2023"Mě bylo naprosto jasné, že v tom kole, kdy jsme zastavili, byla trať naprosto suchá - s výjimkou zatáček sedm a osm. 99% okruhu bylo zcela suchých, proto jsem zastavil pro hladké pneumatiky. Podle předpovědi mělo jít o drobnou přeháňku. Na ty za námi jsme měli velký náskok, abychom nasadili hladké pneumatiky, a pokud by to bylo nezbytné, tak hladké," přibližuje Alonso zdánlivě nelogické rozhodnutí svého týmu.
"Jenže za minutu a půl, když jsem znovu projížděl zatáčkami 5 - 8, se to zcela změnilo. Ve výjezdovém kole na hladkých pneumatikách bylo tedy velmi mokro, když jsem jimi projížděl, ale v tom kole, kdy jsme zamířili do boxů, bylo úplně sucho," lituje zklamaný španělský pilot, který je odhodlaný splnit svůj cíl - dosáhnout na vítězství - a pořádně to roztočit tento víkend v Barceloně, kde ho čeká domácí závod.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.