Může Aston Martin letos vyhrát? Technický ředitel týmu o Alonsově cíli

Fernando Alonso v GP Saúdské Arábie
Fernando Alonso v GP Saúdské Arábie, foto: Aston Martin
Petr Hlawiczka 22. května 2023 06:00
Sdílej:

Fernando Alonso označil nadcházející Velkou cenu Monaka jako podnik, kde by mohl díky jedinečným vlastnostem městského okruhu bojovat o vítězství. Co na to říká technický ředitel Aston Martinu Dan Fallows?

Monte Carlo je díky úzkým uličkám a ostrým zatáčkám nejpomalejším okruhem letošního kalendáře. Stále hladový španělský veterán v něm větří svou největší letošní šanci k poražení Red Bullu. O jak moc reálný cíl se jedná?

Letošní vůz AMR23 se Aston Martinu povedl, mezi konstruktéry mu patří druhá příčka před Mercedesem a Ferrari. Na klasických závodních okruzích generuje větší odpor než monopost Red Bullu, to však tento víkend v Monaku kvůli zmíněným parametrům městského okruhu nebude tolik vadit.

Podle Fallowse se však ve svých vyhlídkách musí držet při zemi a zůstat realisty: "Rád bych řekl, že vítězství je v této sezóně možné a jsou samozřejmě okruhy, kde vše neprobíhá normálně, protože auta mají určité vlastnosti, které mohou na okruzích jako je Monako sehrát svou roli."

"Ale abych byl upřímný, tak jsme realisté, pokud jde o naši situaci a to, kde se momentálně nacházíme. Soustředíme se opravdu na to, abychom v co nejkratším čase maximalizovali výkonnost, kterou můžeme z auta dostat. A uvidíme, jaká odměna z toho vyplyne," pokračuje technický ředitel Aston Martinu.

"Musíme brát v úvahu, jak jsem na tom vzhledem k Red Bullu. Jsou oblasti, v nichž věříme, že jsme hodně silní, musíme však ale také optimalizovat naše auto pro každý okruh zvlášť. Znamená to, že se mohou objevit hlediska - ať už jde o rychlost v pomalých či rychlých zatáčkách, v nichž nejsme tak silní jako soupeři," přibližuje Fallows.

"Red Bull svůj koncept rozvíjel déle než my. My jsme veřejně přešli loni k odlišnému konceptu, takže ho stále vyvíjíme a myslíme si, že jsme letos dosáhli velkého pokroku. Stále je před námi kus cesty a já bych nerad poukazoval na jedinou oblast. Zkrátka musíme zlepšit všechno," dodává 49letý britský inženýr, který do týmu ze Silverstone přišel loni jako posila právě z Red Bullu.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.