Fernando Alonso označil nadcházející Velkou cenu Monaka jako podnik, kde by mohl díky jedinečným vlastnostem městského okruhu bojovat o vítězství. Co na to říká technický ředitel Aston Martinu Dan Fallows?
Monte Carlo je díky úzkým uličkám a ostrým zatáčkám nejpomalejším okruhem letošního kalendáře. Stále hladový španělský veterán v něm větří svou největší letošní šanci k poražení Red Bullu. O jak moc reálný cíl se jedná?
Letošní vůz AMR23 se Aston Martinu povedl, mezi konstruktéry mu patří druhá příčka před Mercedesem a Ferrari. Na klasických závodních okruzích generuje větší odpor než monopost Red Bullu, to však tento víkend v Monaku kvůli zmíněným parametrům městského okruhu nebude tolik vadit.
Podle Fallowse se však ve svých vyhlídkách musí držet při zemi a zůstat realisty: "Rád bych řekl, že vítězství je v této sezóně možné a jsou samozřejmě okruhy, kde vše neprobíhá normálně, protože auta mají určité vlastnosti, které mohou na okruzích jako je Monako sehrát svou roli."
"Ale abych byl upřímný, tak jsme realisté, pokud jde o naši situaci a to, kde se momentálně nacházíme. Soustředíme se opravdu na to, abychom v co nejkratším čase maximalizovali výkonnost, kterou můžeme z auta dostat. A uvidíme, jaká odměna z toho vyplyne," pokračuje technický ředitel Aston Martinu.
"Musíme brát v úvahu, jak jsem na tom vzhledem k Red Bullu. Jsou oblasti, v nichž věříme, že jsme hodně silní, musíme však ale také optimalizovat naše auto pro každý okruh zvlášť. Znamená to, že se mohou objevit hlediska - ať už jde o rychlost v pomalých či rychlých zatáčkách, v nichž nejsme tak silní jako soupeři," přibližuje Fallows.
"Red Bull svůj koncept rozvíjel déle než my. My jsme veřejně přešli loni k odlišnému konceptu, takže ho stále vyvíjíme a myslíme si, že jsme letos dosáhli velkého pokroku. Stále je před námi kus cesty a já bych nerad poukazoval na jedinou oblast. Zkrátka musíme zlepšit všechno," dodává 49letý britský inženýr, který do týmu ze Silverstone přišel loni jako posila právě z Red Bullu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.