Fernando Alonso označil nadcházející Velkou cenu Monaka jako podnik, kde by mohl díky jedinečným vlastnostem městského okruhu bojovat o vítězství. Co na to říká technický ředitel Aston Martinu Dan Fallows?
Monte Carlo je díky úzkým uličkám a ostrým zatáčkám nejpomalejším okruhem letošního kalendáře. Stále hladový španělský veterán v něm větří svou největší letošní šanci k poražení Red Bullu. O jak moc reálný cíl se jedná?
Letošní vůz AMR23 se Aston Martinu povedl, mezi konstruktéry mu patří druhá příčka před Mercedesem a Ferrari. Na klasických závodních okruzích generuje větší odpor než monopost Red Bullu, to však tento víkend v Monaku kvůli zmíněným parametrům městského okruhu nebude tolik vadit.
Podle Fallowse se však ve svých vyhlídkách musí držet při zemi a zůstat realisty: "Rád bych řekl, že vítězství je v této sezóně možné a jsou samozřejmě okruhy, kde vše neprobíhá normálně, protože auta mají určité vlastnosti, které mohou na okruzích jako je Monako sehrát svou roli."
"Ale abych byl upřímný, tak jsme realisté, pokud jde o naši situaci a to, kde se momentálně nacházíme. Soustředíme se opravdu na to, abychom v co nejkratším čase maximalizovali výkonnost, kterou můžeme z auta dostat. A uvidíme, jaká odměna z toho vyplyne," pokračuje technický ředitel Aston Martinu.
"Musíme brát v úvahu, jak jsem na tom vzhledem k Red Bullu. Jsou oblasti, v nichž věříme, že jsme hodně silní, musíme však ale také optimalizovat naše auto pro každý okruh zvlášť. Znamená to, že se mohou objevit hlediska - ať už jde o rychlost v pomalých či rychlých zatáčkách, v nichž nejsme tak silní jako soupeři," přibližuje Fallows.
"Red Bull svůj koncept rozvíjel déle než my. My jsme veřejně přešli loni k odlišnému konceptu, takže ho stále vyvíjíme a myslíme si, že jsme letos dosáhli velkého pokroku. Stále je před námi kus cesty a já bych nerad poukazoval na jedinou oblast. Zkrátka musíme zlepšit všechno," dodává 49letý britský inženýr, který do týmu ze Silverstone přišel loni jako posila právě z Red Bullu.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.