Náskok Red Bull na soupeře podle šéfa McLarenu Adnrea Stelly dokládá, že nová pravidla platná od roku 2022 stále poskytují dostatek tvůrčího prostoru konstruktérům a nejsou tak restriktivní, jak někteří původně tvrdili. To, lze s prouděním vzduchu dělat pod monoposty, podle něj nikdo nečekal.
V minulém roce došlo ke změně monopostů, které více spoléhají na přísavný efekt a větší podíl přítlaku generovaného podlahu. Důvodem bylo usnadnit jízdu vozů za sebou v turbulentním vzduchu, zlepšit možnosti pro předjíždění a zpestřit tak závodění.
Pravidla byla zpřísněna, přibylo textu a odstavců ve snaze zamezit šedým zónám a tomu, aby jeden tým všem utekl. Někteří se obávali, že i díky rozpočtovým stropům bude F1 tak vyrovnaná, že se bude spíše podobat specifickým sériím, kde se závodí se stejnými vozy. To se naštěstí ukázalo jako liché.
Podle Stelly pravidla stále poskytují dostatek prostoru pro inovace. I po dvou letech vývoje jsou mezi týmy velké rozdíly a potenciál pro zlepšování je stále velký zejména díky různým směrům při vývoji podlah. Red Bull a Ferrari šli zcela jinou cestou bočnic, Mercedes je loni naopak téměř eliminoval.
"Musím přiznat, a myslím, že většina týmů by přiznala totéž, že než se nová generace aut poprvé dotkla vozovky, tak jsme si mysleli, že jsou pravidla dost restriktivní. Ale jakmile jsme se vyrazili na dráhu, tak jsme si uvědomili, že nabízejí spoustu výkonnosti, obzvlášť podlaha," popisuje Stella.
"Přísavný efekt může být z technického hlediska využitý mnohem více, než podle mě kdokoliv ve Formuli 1 očekával. Když se podíváte na úroveň propracovanosti geometrií, zejména částí směřujících k zemi, takže ne příliš viditelných, na složitost průtokového pole a vertikálních struktur, které chcete vytvářet pod autem, tak ty zašly za hranici toho, co pravidla očekávala. Z technického pohledu jde o fantastickou cestu," pokračuje šéf McLarenu.
Tento nečekaný potenciál pro vývoj komplexních podlah podle něj odměňuje ty, kteří učinili správná konstrukční rozhodnutí, jak je vidět na náskoku Red Bullu nad zbytkem pole i v letošní sezóně.
"Z pohledu podívané to znamená, že kdokoliv odvede lepší práci, jako ji momentálně odvádí Red Bull, tak může získat konzistentní konkurenční výhodu nad to, co mohlo být očekáváno. Má to své technické příčiny, proč tomu tak je, a nakonec jde odměnu pro ty, kdo odvádějí lepší práci než ostatní," uzavírá Stella.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.