Mezinárodní automobilová federace zjednoduší pilotům nájezd do správného místa na roštu, aby se vyhnula zbytečným penalizacím na startu závodu. V Melbourne se zároveň v zákulisí po delší přestávce opět objevil Michael Masi.
Se správným umístěním monopostu na roštu měl v Bahrajnu problémy Esteban Ocon ze stáje Alpine a v Saúdské Arábii také Fernando Alonso z překvapivě konkurenceschopného Aston Martinu.
Oba piloti za to byli také potrestáni pětisekundovou penalizací, což je dost naštvalo, protože podle nich svým postavením nic nezískali - jejich vůz přečníval do boku, nikoliv dopředu.
FIA na to reaguje a v Melbourne proto budou startovní boxy o 20 centimetrů širší. Oproti Džiddě, kde byla celková šířka 2,5 metru, se jedná už o druhou úpravu, neboť v sezóně 2022 měl startovní slot 2,3 metru.
FIA rovněž vyzkouší nové centrální barevné značení "vodicí čáry" - povede středem některých slotů na rovince okruhu v Albert Parku. Jezdci ji budou moci vyzkoušet během tréninkových startů, tradičně uzavírajících tréninkové jízdy.
Ocon prozradil, že s FIA hovořil o svém prohřešku ve snaze objasnit důvody pro svou penalizaci. Podle něj jdou čáry u současné generace monopostů s většími koly zkrátka špatně vidět.
"Byl jsem v podstatě příliš vpravo, proto to bylo matoucí - šlo o to, že jsem moc přesahoval doprava za čáru. Žel v těchto autech moc dobře nevidíte, obzvlášť když jste takto na roštu. Vidíte žlutou čáru jako referenci, je však na mě, abych to srovnal," popisuje francouzský pilot.
Alonso po závodě v Saúdské Arábii přiznal pochybení: "Byla to moje chyba, musím tomu věnovat větší pozornost. Nicméně je trochu zvláštní, že ve dvou závodech po sobě mám já a Esteban stejný problém. Může to být problém ve voze, se systémem Halo, cokoliv související s tím, jak auto nasměrujeme. Ale stejně to je moje chyba."
Trest za toto provinění se nezdá i jiným pilotům, například George Russell se postavil za Alonsa: "Chápu, proč takové pravidlo existuje, musíme se držet pokynů, ale trocha zdravého rozumu by neškodila. Ano, Alonso byl trochu víc vlevo, že ano? Ale nic tím nezískal, takže v tomto případě je pětivteřinová penalizace příliš vysoká."
Masi je zpětPoprvé od kontroverzní Velké ceny Abú Zabí 2021, kdy se na poslední chvíli rozhodlo o prvním titulu pro Maxe Verstappena, se v padoku objevil bývalý závodní ředitel Formule 1 Michael Masi.
V Melbourne totiž bude působit v nové roli jako nezávislý komisař série Supercars, která bude doprovodnou sérií závodního víkendu v Austrálii. Kromě toho byl také jmenován členem správní rady australského motokárového závodění, kde bude dohlížet na podniky série CIK-FIA.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.