Mezinárodní automobilová federace zjednoduší pilotům nájezd do správného místa na roštu, aby se vyhnula zbytečným penalizacím na startu závodu. V Melbourne se zároveň v zákulisí po delší přestávce opět objevil Michael Masi.
Se správným umístěním monopostu na roštu měl v Bahrajnu problémy Esteban Ocon ze stáje Alpine a v Saúdské Arábii také Fernando Alonso z překvapivě konkurenceschopného Aston Martinu.
Oba piloti za to byli také potrestáni pětisekundovou penalizací, což je dost naštvalo, protože podle nich svým postavením nic nezískali - jejich vůz přečníval do boku, nikoliv dopředu.
FIA na to reaguje a v Melbourne proto budou startovní boxy o 20 centimetrů širší. Oproti Džiddě, kde byla celková šířka 2,5 metru, se jedná už o druhou úpravu, neboť v sezóně 2022 měl startovní slot 2,3 metru.
FIA rovněž vyzkouší nové centrální barevné značení "vodicí čáry" - povede středem některých slotů na rovince okruhu v Albert Parku. Jezdci ji budou moci vyzkoušet během tréninkových startů, tradičně uzavírajících tréninkové jízdy.
Ocon prozradil, že s FIA hovořil o svém prohřešku ve snaze objasnit důvody pro svou penalizaci. Podle něj jdou čáry u současné generace monopostů s většími koly zkrátka špatně vidět.
"Byl jsem v podstatě příliš vpravo, proto to bylo matoucí - šlo o to, že jsem moc přesahoval doprava za čáru. Žel v těchto autech moc dobře nevidíte, obzvlášť když jste takto na roštu. Vidíte žlutou čáru jako referenci, je však na mě, abych to srovnal," popisuje francouzský pilot.
Alonso po závodě v Saúdské Arábii přiznal pochybení: "Byla to moje chyba, musím tomu věnovat větší pozornost. Nicméně je trochu zvláštní, že ve dvou závodech po sobě mám já a Esteban stejný problém. Může to být problém ve voze, se systémem Halo, cokoliv související s tím, jak auto nasměrujeme. Ale stejně to je moje chyba."
Trest za toto provinění se nezdá i jiným pilotům, například George Russell se postavil za Alonsa: "Chápu, proč takové pravidlo existuje, musíme se držet pokynů, ale trocha zdravého rozumu by neškodila. Ano, Alonso byl trochu víc vlevo, že ano? Ale nic tím nezískal, takže v tomto případě je pětivteřinová penalizace příliš vysoká."
Masi je zpětPoprvé od kontroverzní Velké ceny Abú Zabí 2021, kdy se na poslední chvíli rozhodlo o prvním titulu pro Maxe Verstappena, se v padoku objevil bývalý závodní ředitel Formule 1 Michael Masi.
V Melbourne totiž bude působit v nové roli jako nezávislý komisař série Supercars, která bude doprovodnou sérií závodního víkendu v Austrálii. Kromě toho byl také jmenován členem správní rady australského motokárového závodění, kde bude dohlížet na podniky série CIK-FIA.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.