McLaren při představování nového vozu uvedl, že by se letos spokojil s umístěním v první čtyřce. Skutečný pokrok očekává až za rok či za dva. Důvody nám prozradil nový šéf závodního týmu Andrea Stella, jenž nahradil Andrease Seidla.
Vše je dáno přestavbou týmu a novými zařízením v továrně, zejména simulátorem a aerodynamickým tunelem. McLaren zatím své vozy vyvíjí u Toyoty v Kolíně, s čímž souvisí určité logické potíže související se přepravou materiálu i osob mezi Německem a Velkou Británií, která již není v Evropské unii.
Pokročilý aerodynamický tunel ve vlastní továrně přinese očividné výhody, s ním přijde také vylepšený simulátor i nová výrobní infrastruktura. Loni tým skončil na pátém místě za Alpine, které ve 21 hod představí jako poslední ze všech monopost pro rok 2023. McLarenu v tomto souboji scházely body Daniela Ricciarda, jenž si nedokázal zvyknout na oranžový závodní vůz.
Jaké cíle má stáj z Wokingu pro letošní sezónu? "Rádi bychom se pevně usadili v nejlepší čtveřici. Vzhledem ke špičkovým třem týmům si uvědomujeme, že mít čtvrté nejlepší auto může představovat realistický potenciál pro sezónu," odpovídá Stella.
"Z velmi krátkodobého pohledu jsme realisté. Ve vývoji už máme slušné novinky, které se dostanou na trať velmi brzy v průběhu sezóny. To by nám mělo umožnit dosáhnout slušného pokroku, nejsme naivní. Víme, že v podstatě všechno zůstane s vyvíjenými věcmi stejné. Proto přidáme také vývojové díly vysoké úrovně," pokračuje.
Větší pokroky očekává až po rozjetí nového aerodynamického tunelu, k čemu by mělo dojít někdy v polovině roku: "Mělo by to představovat skok z mnoha důvodů, nejen kvůli tomu, že to zlepší vaše metodologie. A také přijde nový simulátor. Máme nové výrobní zařízení. Mnoho investic tedy začne přinášet plody v polovině roky, což by nás mělo dále nakopnout v tomto závodě o pozici mezi čtyřmi nejlepšími v sezóně, a snad i více ve střednědobém horizontu."
"Užitek z té infrastruktury začne plynout později a bude se dlouho vyplácet. Pokud ji zprovozníme v polovině roku, realisticky bychom její plody měli začít pozorovat na voze pro rok 2024. Velmi těžko ovlivní rok 2023, protože v té době se už budeme v podstatě plně soustředit na rok 2024. Poloviční užitek z ní tedy budeme mít na počátku roku 2024 a plný při vývoji vozu pro příští ročník," vypočítává Stella.
Větší pokrok v relativní konkurenceschopnosti během závodů tedy McLaren očekává až příští rok, popř. v roce 2025. "Teď je na nás, abychom technické stránce poskytly to správné vybavení a se správným týmem dokázali bojovat na čele," uvědomuje si 51letý Ital, jenž dlouho pracoval na výkonnosti u Ferrari, než přešel v roce 2015 do Wokingu společně s Fernandem Alonsem.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.