Ferrari ústy svého nového šéfa Frederica Vasseura označilo za vtip zprávy o skokovém pokroku jejich pohonné jednotky, která měla během zimy získat 30 koní.
Kvůli zmražení motorů na počátku loňského roku se někteří výrobci rozhodli riskovat spolehlivost a co nejvíce se zaměřit na výkon kvůli dlouhodobým ziskům, což přiznali Alpine i Ferrari. Dobře totiž vědí, že pravidla poté stále umožňují úpravy zlepšující spolehlivost, zatímco ty zaměřené na přímé výkonnostní zisky již nejsou možné.
Podle spekulací italských médií díky tomu stáj z Maranella získá během zimy až 30 koní navíc. Nový ředitel Vasseur se tomu však vysmál: "Nevím, odkud ta čísla pocházejí, ale jde jen o vtip. Dosáhli jsme určitého pokroku, jde však pouze o spolehlivost."
"Myslím, že výkonnost loňského motoru nepředstavovala vůbec žádný problém. Problémem byla spolehlivost a prvním cílem je napravit ji. Zatím to vypadá dobře. Ale realita na dráze je něco jiného," pokračuje 54letý Francouz, jenž na počátku měsíce nahradil Mattiu Binotta.
"Myslím, že se objevilo pár potíží, které týmy potrápily, a neplatilo to jen pro Ferrari. Vychází to z provozu na dráze, z poskakování a vibrací. A všichni budou mít mnohem lepší představu za dva týdny v Bahrajnu," říká Vasseur.
Přitvrdí FIA?FIA byla k žádostem výrobců motorů o úpravy velmi shovívavá, což se však podle inženýrů může změnit: "V roce 2022 byla docela tolerantní. Myslím, že to bylo celkem normální, protože očividně všichni měli potíže se spolehlivostí, nejen my," popisuje Bruno Famin, šéf vývoje F1 motorů v továrně Renaultu.
"Myslím, že jsme se setkávali s 30 - 70 požadavky od různých výrobců, všichni s tím tedy bojovali. Očekávám, že FIA v budoucnu bude o něco pevnější, ale nemám k tomu žádné informace," podotýká dále.
Co je čistý spolehlivostní problém? Na tuto otázku nemůžeme odpovědět, protože se spolehlivostním problémem často samozřejmě souvisí potenciální výkonnostní zisk. Hranice není vždy zcela jasná," vysvětluje Famin.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.