Ferrari ústy svého nového šéfa Frederica Vasseura označilo za vtip zprávy o skokovém pokroku jejich pohonné jednotky, která měla během zimy získat 30 koní.
Kvůli zmražení motorů na počátku loňského roku se někteří výrobci rozhodli riskovat spolehlivost a co nejvíce se zaměřit na výkon kvůli dlouhodobým ziskům, což přiznali Alpine i Ferrari. Dobře totiž vědí, že pravidla poté stále umožňují úpravy zlepšující spolehlivost, zatímco ty zaměřené na přímé výkonnostní zisky již nejsou možné.
Podle spekulací italských médií díky tomu stáj z Maranella získá během zimy až 30 koní navíc. Nový ředitel Vasseur se tomu však vysmál: "Nevím, odkud ta čísla pocházejí, ale jde jen o vtip. Dosáhli jsme určitého pokroku, jde však pouze o spolehlivost."
"Myslím, že výkonnost loňského motoru nepředstavovala vůbec žádný problém. Problémem byla spolehlivost a prvním cílem je napravit ji. Zatím to vypadá dobře. Ale realita na dráze je něco jiného," pokračuje 54letý Francouz, jenž na počátku měsíce nahradil Mattiu Binotta.
"Myslím, že se objevilo pár potíží, které týmy potrápily, a neplatilo to jen pro Ferrari. Vychází to z provozu na dráze, z poskakování a vibrací. A všichni budou mít mnohem lepší představu za dva týdny v Bahrajnu," říká Vasseur.
Přitvrdí FIA?FIA byla k žádostem výrobců motorů o úpravy velmi shovívavá, což se však podle inženýrů může změnit: "V roce 2022 byla docela tolerantní. Myslím, že to bylo celkem normální, protože očividně všichni měli potíže se spolehlivostí, nejen my," popisuje Bruno Famin, šéf vývoje F1 motorů v továrně Renaultu.
"Myslím, že jsme se setkávali s 30 - 70 požadavky od různých výrobců, všichni s tím tedy bojovali. Očekávám, že FIA v budoucnu bude o něco pevnější, ale nemám k tomu žádné informace," podotýká dále.
Co je čistý spolehlivostní problém? Na tuto otázku nemůžeme odpovědět, protože se spolehlivostním problémem často samozřejmě souvisí potenciální výkonnostní zisk. Hranice není vždy zcela jasná," vysvětluje Famin.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.