Ferrari ústy svého nového šéfa Frederica Vasseura označilo za vtip zprávy o skokovém pokroku jejich pohonné jednotky, která měla během zimy získat 30 koní.
Kvůli zmražení motorů na počátku loňského roku se někteří výrobci rozhodli riskovat spolehlivost a co nejvíce se zaměřit na výkon kvůli dlouhodobým ziskům, což přiznali Alpine i Ferrari. Dobře totiž vědí, že pravidla poté stále umožňují úpravy zlepšující spolehlivost, zatímco ty zaměřené na přímé výkonnostní zisky již nejsou možné.
Podle spekulací italských médií díky tomu stáj z Maranella získá během zimy až 30 koní navíc. Nový ředitel Vasseur se tomu však vysmál: "Nevím, odkud ta čísla pocházejí, ale jde jen o vtip. Dosáhli jsme určitého pokroku, jde však pouze o spolehlivost."
"Myslím, že výkonnost loňského motoru nepředstavovala vůbec žádný problém. Problémem byla spolehlivost a prvním cílem je napravit ji. Zatím to vypadá dobře. Ale realita na dráze je něco jiného," pokračuje 54letý Francouz, jenž na počátku měsíce nahradil Mattiu Binotta.
"Myslím, že se objevilo pár potíží, které týmy potrápily, a neplatilo to jen pro Ferrari. Vychází to z provozu na dráze, z poskakování a vibrací. A všichni budou mít mnohem lepší představu za dva týdny v Bahrajnu," říká Vasseur.
Přitvrdí FIA?FIA byla k žádostem výrobců motorů o úpravy velmi shovívavá, což se však podle inženýrů může změnit: "V roce 2022 byla docela tolerantní. Myslím, že to bylo celkem normální, protože očividně všichni měli potíže se spolehlivostí, nejen my," popisuje Bruno Famin, šéf vývoje F1 motorů v továrně Renaultu.
"Myslím, že jsme se setkávali s 30 - 70 požadavky od různých výrobců, všichni s tím tedy bojovali. Očekávám, že FIA v budoucnu bude o něco pevnější, ale nemám k tomu žádné informace," podotýká dále.
Co je čistý spolehlivostní problém? Na tuto otázku nemůžeme odpovědět, protože se spolehlivostním problémem často samozřejmě souvisí potenciální výkonnostní zisk. Hranice není vždy zcela jasná," vysvětluje Famin.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.