Ferrari ústy svého nového šéfa Frederica Vasseura označilo za vtip zprávy o skokovém pokroku jejich pohonné jednotky, která měla během zimy získat 30 koní.
Kvůli zmražení motorů na počátku loňského roku se někteří výrobci rozhodli riskovat spolehlivost a co nejvíce se zaměřit na výkon kvůli dlouhodobým ziskům, což přiznali Alpine i Ferrari. Dobře totiž vědí, že pravidla poté stále umožňují úpravy zlepšující spolehlivost, zatímco ty zaměřené na přímé výkonnostní zisky již nejsou možné.
Podle spekulací italských médií díky tomu stáj z Maranella získá během zimy až 30 koní navíc. Nový ředitel Vasseur se tomu však vysmál: "Nevím, odkud ta čísla pocházejí, ale jde jen o vtip. Dosáhli jsme určitého pokroku, jde však pouze o spolehlivost."
"Myslím, že výkonnost loňského motoru nepředstavovala vůbec žádný problém. Problémem byla spolehlivost a prvním cílem je napravit ji. Zatím to vypadá dobře. Ale realita na dráze je něco jiného," pokračuje 54letý Francouz, jenž na počátku měsíce nahradil Mattiu Binotta.
"Myslím, že se objevilo pár potíží, které týmy potrápily, a neplatilo to jen pro Ferrari. Vychází to z provozu na dráze, z poskakování a vibrací. A všichni budou mít mnohem lepší představu za dva týdny v Bahrajnu," říká Vasseur.
Přitvrdí FIA?FIA byla k žádostem výrobců motorů o úpravy velmi shovívavá, což se však podle inženýrů může změnit: "V roce 2022 byla docela tolerantní. Myslím, že to bylo celkem normální, protože očividně všichni měli potíže se spolehlivostí, nejen my," popisuje Bruno Famin, šéf vývoje F1 motorů v továrně Renaultu.
"Myslím, že jsme se setkávali s 30 - 70 požadavky od různých výrobců, všichni s tím tedy bojovali. Očekávám, že FIA v budoucnu bude o něco pevnější, ale nemám k tomu žádné informace," podotýká dále.
Co je čistý spolehlivostní problém? Na tuto otázku nemůžeme odpovědět, protože se spolehlivostním problémem často samozřejmě souvisí potenciální výkonnostní zisk. Hranice není vždy zcela jasná," vysvětluje Famin.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.