Ferrari ústy svého nového šéfa Frederica Vasseura označilo za vtip zprávy o skokovém pokroku jejich pohonné jednotky, která měla během zimy získat 30 koní.
Kvůli zmražení motorů na počátku loňského roku se někteří výrobci rozhodli riskovat spolehlivost a co nejvíce se zaměřit na výkon kvůli dlouhodobým ziskům, což přiznali Alpine i Ferrari. Dobře totiž vědí, že pravidla poté stále umožňují úpravy zlepšující spolehlivost, zatímco ty zaměřené na přímé výkonnostní zisky již nejsou možné.
Podle spekulací italských médií díky tomu stáj z Maranella získá během zimy až 30 koní navíc. Nový ředitel Vasseur se tomu však vysmál: "Nevím, odkud ta čísla pocházejí, ale jde jen o vtip. Dosáhli jsme určitého pokroku, jde však pouze o spolehlivost."
"Myslím, že výkonnost loňského motoru nepředstavovala vůbec žádný problém. Problémem byla spolehlivost a prvním cílem je napravit ji. Zatím to vypadá dobře. Ale realita na dráze je něco jiného," pokračuje 54letý Francouz, jenž na počátku měsíce nahradil Mattiu Binotta.
"Myslím, že se objevilo pár potíží, které týmy potrápily, a neplatilo to jen pro Ferrari. Vychází to z provozu na dráze, z poskakování a vibrací. A všichni budou mít mnohem lepší představu za dva týdny v Bahrajnu," říká Vasseur.
Přitvrdí FIA?FIA byla k žádostem výrobců motorů o úpravy velmi shovívavá, což se však podle inženýrů může změnit: "V roce 2022 byla docela tolerantní. Myslím, že to bylo celkem normální, protože očividně všichni měli potíže se spolehlivostí, nejen my," popisuje Bruno Famin, šéf vývoje F1 motorů v továrně Renaultu.
"Myslím, že jsme se setkávali s 30 - 70 požadavky od různých výrobců, všichni s tím tedy bojovali. Očekávám, že FIA v budoucnu bude o něco pevnější, ale nemám k tomu žádné informace," podotýká dále.
Co je čistý spolehlivostní problém? Na tuto otázku nemůžeme odpovědět, protože se spolehlivostním problémem často samozřejmě souvisí potenciální výkonnostní zisk. Hranice není vždy zcela jasná," vysvětluje Famin.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.